Acı Biberin 6 Potansiyel Sağlık Faydası

Bilimsel olarak Capsicum annuum olarak bilinen acı biber ,Domates, patlıcan ve patatesi de içeren Solanaceae veya itüzümü bitki ailesine aittir  .

Bir tür acı biberdirler ve kapsaisin adı verilen bir bileşik sayesinde orta derecede sıcak, baharatlı bir tada sahiptirler .

Acı biber gibi acı biberler bazı sağlık yararları sağlayabilir, ancak özellikle acı biber tüketimiyle ilgili potansiyel sağlık yararları üzerine araştırmalar sınırlıdır.

Acı biberlere özel baharatlı lezzetini veren bileşik olan kapsaisin, ek formda tüketildiğinde bazı sağlık yararları ile bağlantılıdır .

Bununla birlikte, ilgili araştırmalar özellikle acı biberi araştırmadığından daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Bununla birlikte, diyetinize acı biber eklemek sağlığınıza birkaç yönden fayda sağlayabilir.

İşte acı biberin 6 potansiyel faydası ve nasıl kullanılacağına dair ipuçları.

1. Birkaç önemli besin içerir

Acı biber ve diğer acı biber türleri, birçok besin maddesinin yoğun bir kaynağıdır ve diyetinize sağlıklı bir katkı olabilir.

İşte 45 gramlık bir acı kırmızı biberin besin dökümü :

  • Kalori: 18
  • Protein: 0.8 gram
  • Yağ: 0.2 gram
  • Karbonhidrat: 3.9 gram
  • Lif: 0.7 gram
  • C Vitamini: DV’nin %72’si
  • Provitamin A: Günlük Değerin (DV) %48’i
  • B6 Vitamini: DV’nin %13’ü
  • K Vitamini: DV’nin %5’i

Gördüğünüz gibi, sadece bir acı biber etkileyici miktarda besin sağlar.

Acı biber gibi acı biberler özellikle provitamin A karotenoidleri ve C vitamini açısından zengindir.

A vitamini iki şekilde bulunur: provitamin A ve önceden oluşturulmuş A vitamini. Provitamin A karotenoidleri bitkisel gıdalarda bulunurken, önceden oluşturulmuş A vitamini hayvansal gıdalarda konsantredir .

Cayenne’de bulunan Provitamin A karotenoidleri, vücudun aktif A vitamini formuna dönüştürebildiği alfa karoten ve beta karoten içerir. , 

A vitamini, sağlığın birçok yönüne dahil olan temel bir besindir. Örneğin,  

  • bağışıklık sisteminin işleyişi
  • görüş
  • üreme
  • büyüme ve gelişme
  • kemik sağlığı

Ayrıca, acı biber gibi acı biberler C vitamini ile doludur.

Sadece bir 45 gram acı biber bu besinin %72’sini sağlar. A vitamini gibi, C vitamini de bağışıklık sağlığı için gereklidir. Kollajen üretimi, demir emilimi ve nörotransmitter sentezinde de kritik roller oynar.

Ek olarak, acı biber gibi acı biberler B6, K vitamini, potasyum ve magnezyum gibi besinler sağlar.

Cayenne biber besleyici olsa da, çoğu insan yoğun baharatlı aroması nedeniyle sadece küçük bir kısmı idare edebilir. Bununla birlikte, düzenli olarak az miktarda kırmızı biber tüketmek, belirli besinlerin daha iyi alınmasına katkıda bulunabilir.

ÖZET

Acı biber gibi acı biberler, C vitamini ve provitamin A dahil olmak üzere bir dizi besin maddesi bakımından yüksektir.

2. Bir kapsaisin kaynağı 

Acı biber gibi acı biberlere atfedilen sağlık yararlarının çoğu, kapsaisin içeriğiyle bağlantılıdır. Biberler, kapsaisinoidler adı verilen çeşitli bileşikler içerir, ancak kapsaisin en bol olanıdır  

Yüksek dozda ek formda tükettiğinizde veya topikal olarak uyguladığınızda kapsaisin, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli sağlık yararları sunabilir   , 1 , 1 , 

  • ağrı kesici
  • geliştirilmiş atletik performans
  • düşük kan şekeri seviyeleri

Bununla birlikte, kapsaisin takviyesi almanın etkileri üzerine araştırmalar oldukça sınırlıdır ve daha fazla kanıt kapsaisin içeren kremler gibi topikal kapsaisin uygulamalarının kullanımını desteklemektedir.

Araştırma ayrıca kapsaisinin anti-inflamatuar ve antioksidan özelliklere sahip olduğunu düşündürmektedir. Bununla birlikte, normal acı biber ve diğer acı biber porsiyonlarında tüketilen kapsaisin miktarlarının anlamlı bir faydası olup olmadığı açık değildir .

Acı biberlerde bulunan kapsaisin muhtemelen bazı faydalar sağlasa da, normal porsiyon boyutlarında acı biberden elde edilen kapsaisinin sağlığı nasıl etkilediğini tam olarak anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Acı biberlerde bulunan kapsaisin adı verilen bir bileşik, bazı sağlık yararları sağlayabilir. Bununla birlikte, mevcut çalışmalar, normal porsiyon boyutlarındaki acı biberlerde bulunan miktarlara değil, yüksek doz oral kapsaisin takviyeleri ve topikal uygulamalara odaklanmaktadır.

3. Yararlı bitki bileşikleri ile doludur

Kapsaisin, kırmızı biberde bulunan belki de en iyi bilinen bitki bileşiği olmasına rağmen, vücutta antioksidan ve antienflamatuar etkilere sahip olabilecek daha birçok koruyucu bitki bileşiği içerirler.

Örneğin, acı biber şunları sağlar:

  • flavonoidler
  • C vitamini
  • karotenoidler

Bunların tümü, oksidatif stresin neden olduğu hücresel hasara karşı korunmaya yardımcı olabilir – serbest radikaller olarak adlandırılan zararlı moleküller ile vücuttaki antioksidan savunmalar arasındaki bir dengesizlik  

2015 yılında yapılan bir araştırma , bir tür acı biber de dahil olmak üzere Capsicum annuum biber çeşitlerinin, habanero tipi biberler (C. chinense) dahil olmak üzere diğer biber türleri ile karşılaştırıldığında en yüksek antioksidan aktiviteye sahip olduğunu göstermiştir ( 19 

Biber gibi besin açısından yoğun, antioksidan bakımından zengin besinler açısından zengin bir diyetin ardından optimal sağlığın desteklenmesine ve vücudunuzun antioksidan savunmasının artırılmasına yardımcı olabilir.

Araştırmalar , çeşitli antioksidanlar içeren bitkisel gıdalardan zengin bir diyet tüketmenin kalp hastalığı gibi belirli sağlık koşullarına karşı koruma sağlayabileceğini ve hayatınızın uzamasına yardımcı olabileceğini gösteriyor  

Diğer meyve ve sebzelerle birlikte kırmızı biber tüketmek, vücudunuza koruyucu bitki bileşikleri ve gerekli besinleri sağlarken kendinizi sağlıklı tutmanın akıllı bir yoludur.

ÖZET

Kapsaisine ek olarak, acı biber, anti-inflamatuar ve antioksidan özelliklere sahip karotenoidler ve flavonoidler dahil olmak üzere diğer faydalı bileşikleri içerir.

4. Düzenli olarak acı biber yemek genel sağlığa fayda sağlayabilir

Acı biber alımı ve sağlıkla ilgili çalışmalar sınırlı olsa da, bazı araştırmalar genel olarak acı biber tüketimini iyileştirilmiş sağlık sonuçlarıyla ilişkilendirmiştir.

Araştırmacılar, kapsaisin de dahil olmak üzere acı biberde bulunan faydalı bileşiklerin, kalp hastalığı da dahil olmak üzere belirli sağlık koşullarına karşı korunmaya yardımcı olabilecek iltihaplanma ve oksidatif hasarı azaltmaya yardımcı olabileceğini düşünüyor.

Örneğin, 22.811 yetişkini içeren 2019 yılındaki bir İtalyan araştırması, düzenli acı biber tüketiminin kalp hastalığından daha düşük ölüm riski ile ilişkili olduğunu buldu .

Bazı araştırmacılar, kapsaisinin kan damarı işlevi de dahil olmak üzere kardiyovasküler sağlığın belirli yönlerini iyileştirebileceğini öne sürüyor, ancak bu potansiyel yararı doğrulamak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç var .

Dört gözlemsel çalışmanın kapsamlı bir 2021 incelemesi, acı biber tüketiminin tüm nedenlerden ölüm riskinin azalmasıyla ilişkili olduğunu buldu .

Diğer çalışmalar ayrıca, acı biber tüketimini tüm nedenlere bağlı ölüm riskinin daha düşük olmasıyla ilişkilendirmiştir .

Bu bulgular cesaret verici olsa da, bu, her gün bir acı biber yemenin sizi kronik hastalıklara yakalanmaktan koruyacağı anlamına gelmez. Bu basitçe, bazı çalışmaların acı biber tüketimi ile bazı potansiyel sağlık yararları arasında ilişkiler bulduğu anlamına gelir.

Sağlığınızı iyileştirmeye çalışıyorsanız, acı biber gibi tek bir besine odaklanmak yerine diyetinizi bir bütün olarak incelemek en iyisidir.

Daha fazla sebze ve meyve yemek, yeterince uyumak , stresi azaltmak ve düzenli aktivite yapmak, sağlığınızı korumak için herhangi bir gıdayı diyetinize eklemekten çok daha önemlidir.

ÖZET

Bazı araştırmalar, düzenli acı biber tüketimini tüm nedenlere ve kalp hastalıklarına bağlı ölüm riskinin daha düşük olmasıyla ilişkilendirmiştir.

5. Eklenen tuza ihtiyaç duymadan yemeğinizi tatlandırabilir 

Küçük miktarlarda yediğinizde tuz sizin için kötü olmasa da, çok fazla tuz tüketmek sağlığınıza zarar verebilir ve hatta yüksek tansiyon ve kalp hastalığı gibi belirli sağlık koşulları riskinizi artırabilir  

İlginç bir şekilde, yemeğinizi tatlandırmak için kırmızı biber kullanmak, tuz alımınızı azaltmanıza yardımcı olabilir.

2017’de yapılan bir araştırma, katılımcıların çorbaya acı biber eklediklerinde tuz isteme olasılıklarının daha düşük olduğunu, daha az aç olduklarını ve yemekten 1 saat sonra daha tok hissettiklerini buldu ( 28 

Bununla birlikte, çalışma, katılımcıların acı tüketiminden sonra daha fazla tatlı ve yağ istediğini buldu. Bu nedenle, acının tat algısını ve aşermeyi nasıl etkilediğini anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

Yemeğinizi tatlandırmak için tuz kullanıyorsanız, daha az tuz kullanmanıza yardımcı olup olmadığını görmek için bir tutam toz kırmızı biber eklemeyi deneyebilirsiniz .

İlave tuz ihtiyacını azaltmak için omlet ve salata sosları gibi tariflere taze, ince kıyılmış acı biber eklemeyi de deneyebilirsiniz.

ÖZET

Acı biber kullanmak, sağlığa fayda sağlayabilecek ilave tuz kullanımınızı azaltmanıza yardımcı olabilir.

6. Mutfakta inanılmaz derecede çok yönlü

Acı biberi çeşitli şekillerde kullanabilirsiniz.

Taze acı biberlerin tadını çıkarın veya bir tekme lezzeti için pişmiş yemeklere ekleyin.

Ayrıca, toz kırmızı biberi hem tatlı hem de tuzlu olmak üzere çeşitli tariflerde kullanabilirsiniz.

Cayenne kullanmanın birkaç yolu:

  • Patates kızartmasına ince kıyılmış taze cayenne ekleyin.
  • Güveçte, kırmızı biberde ve çorbalarda biraz toz kırmızı biber kullanın.
  • Mısır ekmeği ve çikolatalı kek gibi pişmiş ürünlere toz veya doğranmış taze acı ekleyin.
  • Frittata ve omlet gibi yumurta yemeklerine biraz toz kırmızı biber karıştırın.
  • Baharatlı bir dokunuş için sıcak çikolatanıza biraz toz kırmızı biber serpin.
  • Soslarda ve marinatlarda taze veya toz kırmızı biber kullanın.
  • Ev yapımı ateş şarabına acı biber ekleyin .
  • Cayenne ve birkaç basit malzemeyle kendi acı sosunuzu yapın .

Cayenne gibi acı biber kullanmakta yeniyseniz, küçük bir miktarla başlamak önemlidir. Bu biberler oldukça baharatlıdır ve bir yemeğin lezzetini kolayca bastırabilir, bu yüzden aşırıya kaçmak istemezsiniz.

Mutfakta acı biber veya başka bir baharatlı biberle çalışırken, onları tuttuktan sonra gözlerinize dokunmaktan kaçının. Acı biber gözlerinizi ve cildinizi tahriş edebilir, bu nedenle doğradıktan veya dokunduktan sonra ellerinizi iyice yıkayın.

Ayrıca, baharatlı yiyecekler midenizi rahatsız ediyorsa veya mide ekşimesine neden oluyorsa, özellikle yüksek dozlarda acı yemekten kaçınmak isteyebilirsiniz.

Hem taze hem de toz kırmızı biberin normal porsiyon boyutları güvenlidir. Bununla birlikte, yüksek dozda acı biber takviyesi almak, bazı insanlarda düzensiz kalp atışı ve yüksek tansiyon dahil olmak üzere tehlikeli yan etkilerle ilişkilendirilmiştir.

Yüksek dozda acı biber takviyeleri, belgelenmiş en az iki vakada kalp krizine yol açmış gibi görünüyor, bu nedenle bu tür takviyelerden kaçınmak muhtemelen en iyisidir  

ÖZET

Acı biberi birçok tarifte kullanabilirsiniz. Normal miktarlarda tükettiğinizde güvenli olmasına rağmen, yüksek dozda acı biber takviyeleri bazı insanlarda tehlikeli yan etkilerle ilişkilendirilmiştir.

Alt çizgi

Cayenne biber, şaşırtıcı derecede besleyici olan orta derecede baharatlı bir biberdir.

Mükemmel bir provitamin A ve C vitamini kaynağıdır. Ayrıca kapsaisin ve flavonoidler gibi çeşitli koruyucu bitki bileşikleri içerir.

Bazı araştırmalar, acı biber tüketimini genel olarak daha düşük bir ölüm riskiyle ilişkilendirdi ve bazı araştırmacılar, acı biberde bulunan bitki bileşiklerinin kalp sağlığına fayda sağlayabileceğini öne sürdü.

Bununla birlikte, acı biberin belirli faydaları üzerine araştırmalar şu anda sınırlıdır ve tüketilen acı biberin sağlığınızı nasıl etkileyebileceğini değerlendirmek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Yemeğinize lezzet katmanın yeni bir yolunu ve baharat hayranı iseniz, bir sonraki tarifinizde taze veya toz kırmızı biber kullanmayı deneyin.