0
Daha Genç Olmanıza Yardımcı Olabilecek 11 Yiyecek

Tarih: 2019-11-16 13:51


Yaşlanma, kaçınılması mümkün olmayan doğal bir parçadır. Ancak, yediğiniz yiyecekler hem içeride hem dışarıda yaşlanmanıza yardımcı olabilir. İşte size daha genç görünmenize yardımcı olabilecek 11 yiyecek.

1. Sızma Zeytinyağı
Sızma zeytinyağı , dünyadaki en sağlıklı yağlardan biridir.

Araştırmalar, yaşlanma ile ilişkili birçok yaygın hastalığın önlenmesine yardımcı olabileceğini göstermiştir.

Kan basıncını düşürür, kalp hastalığı riskini azaltır, metabolik sendromun önlenmesine yardımcı olur ve kanserle mücadelede etkili olabilir (1 Güvenilir Kaynak, 2 Güvenilir Kaynak, 3 Güvenilir Kaynak, 4 Güvenilir Kaynak).

Zeytinyağı da cildinizin daha genç görünmesine yardımcı olabilir. Hayvan ve laboratuar çalışmaları , cilt üzerinde güçlü bir anti-enflamatuar etkisi olduğunu ve güneşin zararlarından koruyabileceğini göstermektedir.5 Güvenilir Kaynak).

Ek olarak, zeytinyağının yaklaşık% 73'ü, cilt elastikiyetinin ve sıkılığının artmasıyla ilişkili olan tekli doymamış yağdan oluşur (6 Güvenilir Kaynak).

İki çalışma, orta yaşlı ve yaşlı yetişkinlerin doldurduğu gıda kayıtlarına ve anketlere baktı. Zeytinyağından tekli doymamış yağ alımının en fazla şiddetli güneş hasarına sahip olma ihtimalinin yüksek olduğunu bulmuşlardır (7 Güvenilir Kaynak, 8 Güvenilir Kaynak).

BOTTOM LİNE:
Zeytinyağı, cildin elastikiyetini koruyabilen ve güneş hasarı riskini azaltabilen güçlü anti-enflamatuar özelliklere sahiptir.
2. Yeşil Çay
Yeşil çay , serbest radikallere karşı koruyabilen antioksidanlarda yüksektir.

Serbest radikaller metabolizma sırasında ve strese cevap olarak oluşan kararsız moleküllerdir. Antioksidanlar yapılarını değiştirir, böylece zarar veremezler.

Yeşil çay, özellikle diyabet, insülin direnci , iltihaplanma ve kalp hastalığı ile mücadele edebilen polifenol adı verilen antioksidanlarda yüksektir (9 Güvenilir Kaynak, 10 Güvenilir Kaynak, 11 Güvenilir Kaynak).

Polifenoller ayrıca cildinizdeki ana protein olan kollajenin korunmasına da yardımcı olabilir. Bu bazı yaşlanma belirtilerini azaltabilir ve hatta kısmen tersine çevirebilir (6 Güvenilir Kaynak, 12 Güvenilir Kaynak, 13 Güvenilir Kaynak, 14 Güvenilir Kaynak).

Bir çalışmada, yeşil çay kreması ve 8 hafta boyunca takviyeleri ile tedavi edilmiş, güneşe zarar veren cildi olan kadınlar, cilt elastikiyetinde ılımlı iyileşmeler yaşamıştır (15 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Yeşil çay, cildinizin kollajenini güneşin zararlarından koruyan ve yaşlanma belirtilerini azaltan güçlü antioksidan özelliklere sahiptir.

3. Yağlı Balık
Yağlı balık gerçekten yaşlanma karşıtı bir besindir.

Uzun zincirli omega-3 yağları , diğer birçok hastalığın yanı sıra kalp hastalığına, iltihabına ve ülseratif kolite karşı faydalıdır (16 Güvenilir Kaynak, 17 Güvenilir Kaynak, 18 Güvenilir Kaynak).

Çalışmalar, ayrıca, enflamasyon ve güneşe maruz kalma sırasında meydana gelen hasarlara karşı da koruma sağlayabileceklerini göstermektedir (19 Güvenilir Kaynak, 20 Güvenilir Kaynak).

En popüler yağlı balık türlerinden biri olan somon , cildinizin daha genç görünmesini sağlayabilecek ek bir bileşene sahiptir.
Somonun pembe renginden sorumlu astaksantin adlı bir karotenoid antioksidan içerir.

Bir çalışmada, 12 hafta boyunca astaksantin ve kollajen kombinasyonu verilen güneşe zarar veren cilde sahip kişiler, cilt elastikiyetinde ve hidrasyonda önemli gelişmeler yaşadı21 Güvenilir Kaynak).

BOTTOM LİNE:
Yağlı balıklar, iltihaplanma ve güneşe maruz kalma sonucu oluşan cilt hasarlarına karşı koruma sağlayabilir. Somondaki astaksantin ayrıca cilt elastikiyetini ve nemlendirmesini de iyileştirebilir.
4. Bitter Çikolata / Kakao
Bitter çikolata antioksidan profili hiçbiri ikinci. Acai meyveleri, yaban mersini ve kızılcıklardan daha güçlüdür (22 Güvenilir Kaynak).

Araştırmalar kan basıncını azaltabileceğini, insülin duyarlılığını artırabileceğini ve arter fonksiyonunu ve elastikiyetini artırabileceğini ileri sürüyor (23 Güvenilir Kaynak, 24 Güvenilir Kaynak).

Çikolata, cildi güneşe karşı koruyan flavanol adı verilen antioksidanları içerir. Ancak, flavanol miktarı, farklı çikolata türleri arasında önemli ölçüde değişmektedir ( 25 ).

Bir araştırma, yüksek flavanol bitter çikolatanın, kırmızıya dönmeden önce insanların güneşte kalabilecekleri zamanı iki katına çıkardığını gösterdi. Bu, daha az flavanol ile çikolata yiyen insanlarda gerçekleşmedi (26 Güvenilir Kaynak).

Yüksek flavanol ve düşük flavanol kakaoyu cilt fonksiyonunda karşılaştıran diğer çalışmalarda, yüksek flavanol gruplarındaki insanlar cilde daha iyi kan akışı ve kalınlık, hidrasyon ve pürüzsüzlükte iyileşmeler yaşadı (27 Güvenilir Kaynak, 28 Güvenilir Kaynak).

Unutmayın, kakao içeriği ne kadar yüksek olursa flavanol içeriği o kadar yüksek olur. Bu nedenle, en az% 70 kakao katı ile koyu çikolata seçtiğinizden emin olun.

BOTTOM LİNE:
Yüksek flavanol içerikli bitter çikolata güneşin zararlarına karşı koruma sağlayabilir. Aynı zamanda cilt nemlendirmesini, kalınlığını ve pürüzsüzlüğünü artırabilir.

5. Sebzeler
Sebzeler son derece besleyici yoğundur ve kalorileri çok düşüktür .

Kalp hastalığı, katarakt ve kanser riskini azaltmaya yardımcı olan antioksidanlar içerirler (29 Güvenilir Kaynak, 30 Güvenilir Kaynak, 31 Güvenilir Kaynak).

Çoğu sebze, beta karoten gibi karotenoidlerde de yüksektir. Bunlar, her ikisi de cildin yaşlanmasına neden olabilecek güneş ışınlarına ve serbest radikallere karşı koruyabilir (32 Güvenilir Kaynak, 33 Güvenilir Kaynak).

En iyi beta karoten kaynaklarından bazıları havuç , balkabağı ve tatlı patates .

Birçok sebze, kolajen üretimi için önemli olan ve güçlü antioksidan etkileri olan C vitamini bakımından da zengindir.

Bir çalışmada, insanlara 4 hafta boyunca günde 180 mg C vitamini verildiğinde, derilerinin antioksidan aktivitesi% 37 arttı (34 Güvenilir Kaynak).

En yüksek C vitamini içeriğine sahip sebzeler arasında yapraklı yeşillikler, dolmalık biber , domates ve brokoli bulunur .

Başka bir çalışmada, araştırmacılar 700'den fazla Japon kadındaki esnekliği ve diğer cilt özelliklerini ölçtüler. Daha yeşil ve sarı sebzeler yiyenlerin daha az kırışıklığa sahip olduğunu bulmuşlardır (6 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Sebzeler güneşten korunma sağlar ve cilde serbest radikallerin zarar görmesini önleyebilir. Bu büyük ölçüde güçlü antioksidan etkilerinden kaynaklanmaktadır.

6. Keten tohumu
Keten tohumlarının sağlık açısından inanılmaz faydaları vardır.

Kolesterolü düşürebilen, kan şekeri ve insülin seviyelerini azaltan, meme ve prostat kanseri riskini azaltan liganlar içerirler (35 Güvenilir Kaynak, 36 Güvenilir Kaynak, 37 Güvenilir Kaynak, 38 Güvenilir Kaynak).

Aynı zamanda , cildinizi güneş ışınlarından koruyan ve güneşle ilgili cilt hasarını azaltabilecek ALA adı verilen büyük bir omega-3 yağ asidi kaynağıdır.39 Güvenilir Kaynak, 40 Güvenilir Kaynak).

Kontrollü çalışmalarda, keten tohumu ya da 12 hafta boyunca keten yağı tüketen kadınlar, nemlendirmenin ve pürüzsüz cildin iyileştirildiğini gösterdi (41 Güvenilir Kaynak, 42 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Keten tohumu cildi güneşin zararlarından koruyabilir ve diğer cilt kalitesi ölçütlerinin yanı sıra pürüzsüzlüğü de artırabilir.
7. Narlar
Narlar en sağlıklı meyvelerden biridir .

Antioksidan aktiviteleri yeşil çayınkinden bile daha yüksek görünüyor (43 Güvenilir Kaynak).

Narlar iltihabı azaltır, yüksek kan şekeri seviyelerinden zarar görmeyi önler ve kolon kanserli hastalarda sonuçları iyileştirebilir (44 Güvenilir Kaynak, 45 Güvenilir Kaynak, 46 Güvenilir Kaynak).

Ayrıca cildin güneşten zarar görmesini önler (47 Güvenilir Kaynak, 48 Güvenilir Kaynak).

Dahası, araştırmacılar narın farklı bölümlerinin hasarlı cildi onarmak ve kollajen üretimini artırmak için birlikte çalışabileceğini öne sürüyorlar (49 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Narlar güneşten korunma sağlayan antioksidanlar bakımından zengindir ve mevcut cilt hasarını onarmaya yardımcı olabilir.
8. Avokado
Avokado kalp sağlığı açısından zengin yağ, lif ve sağlık için gerekli olan çeşitli vitamin ve mineraller bakımından zengindir (50 Güvenilir Kaynak).

Onlar da lezzetli tadı ve son derece çok yönlü.

Ayrıca, avokado, polihidroksile edilmiş yağ alkolleri adı verilen benzersiz bileşikler içerir. Bunlar iltihapla savaşabilir, cildinizi güneşten koruyabilir ve hasarlı DNA'nın onarılmasına yardımcı olabilir (51 Güvenilir Kaynak).

Yüksek oranda tekli doymamış yağ ve antioksidanlar lutein ve zeaksantin içeriği ek cilt ve DNA koruması sağlar (6 Güvenilir Kaynak, 52 Güvenilir Kaynak).

BOTTOM LİNE:
Avokadolar güneşe bağlı cilt hasarını önler ve ayrıca cilt hücrelerinizdeki DNA'nın korunmasına yardımcı olabilir.
9. Domatesler
Domates , birçoğu yüksek likopen içeriklerine atfedilebilen birçok etkileyici sağlık yararı sağlar.

Likopen kalp hastalığı, felç ve prostat kanseri riskinizi azaltan bir karotenoid türüdür (53 Güvenilir Kaynak, 54 Güvenilir Kaynak, 55 Güvenilir Kaynak).

Araştırmalar, cildinizi güneşin zararlı ışınlarından da koruyabileceğini gösteriyor (56 Güvenilir Kaynak, 57 Güvenilir Kaynak, 58 Güvenilir Kaynak).

Bir çalışmada, likopen ve diğer bitki antioksidanları yüksek gıda karışımını yiyen kadınlar, 15 hafta sonra kırışıklık derinliğinde ölçülebilir bir düşüş yaşadılar (59 Güvenilir Kaynak).

Zeytinyağı gibi sağlıklı yağlara sahip domateslerin pişirilmesi likopenlerin vücuda emilimini önemli ölçüde artırır (60 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Domatesler likopen bakımından yüksektir, bu da cildi güneş hasarlarından korur ve kırışıklıkları azaltmaya yardımcı olabilir.
10. Baharatlar
Baharatlar yemeğinize lezzet katmaktan daha fazlasını yapar. Ayrıca sağlığınız üzerinde yararlı etkileri olabilecek çeşitli bitki bileşikleri de içerirler (61 Güvenilir Kaynak).

İlginç bir şekilde, araştırmalar bazı baharatların cildinizin daha genç görünmesine yardımcı olabileceğini öne sürüyor.

Tarçın , cilt sıkılığını ve elastikiyetini artırabilen kollajen üretimini arttırdığı gösterilmiştir (62 Güvenilir Kaynak).
Ayrıca, kan şekeri seviyesi yüksek olduğunda oluşan gelişmiş glikasyon son ürünleri (AGE'ler) nedeniyle oluşan cilt hasarını da azaltabilir (63 Güvenilir Kaynak).

Ek olarak, araştırmalar biber biberinde bulunan capsaicin'in cilt hücrelerinde meydana gelen yaşa bağlı bazı değişiklikleri azaltabileceğini göstermektedir (64 Güvenilir Kaynak).

Ayrıca, zencefil gingerol içerir . Bu bileşik, güneş ışığına bağlı olarak gelişen yaşlılık lekelerinin önlenmesine yardımcı olabilecek anti-enflamatuar etkilere sahiptir (65 Güvenilir Kaynak).

ALT ÇİZGİ:
Bazı baharatlar, kollajen üretimini artıran, hücreleri yüksek kan şekeri seviyelerinden koruyan ve güneşin zarar görmesini önleyen bitki bileşikleri içerir.
11. Kemik Suyu
Kemik suyu son zamanlarda sağlık bilinçli insanlar arasında çok popüler hale gelmiştir.

Et, kümes hayvanları veya balıktan kemikler uzun süre boyunca pişirilerek yapılır. Bu, mineralleri ve diğer faydalı bileşenleri serbest bırakır.

Bu bileşenlerden biri, kas ve kemik sağlığına yararlı etkileri olan kredilendirilmiş olan kolajendir (66 Güvenilir Kaynak, 67 Güvenilir Kaynak, 68 Güvenilir Kaynak).

Kemik çorbasının kendisi hakkında yayınlanmış bir araştırma bulunmamasına rağmen, içindeki kolajenin yaşlanma belirtilerini azaltmaya yardımcı olabileceğini gösteren kanıtlar vardır.

Pişirildiğinde, kolajen, amino asit glisin, prolin ve hidroksiprolin bakımından zengin jelatine parçalanır. Vücudunuz bu amino asitleri emebilir ve bunları cildinizde yeni kollajen oluşturmak için kullanabilir ( 69 ).

Kontrollü çalışmalar, kollajen tüketen kişinin cilt elastikiyetini, nemini ve sıkılığını arttırırken kırışıklıkları azaltır (70 Güvenilir Kaynak, 71 , 72 ).

Bir çalışmada, C vitamini ve E gibi diğer cilt destekleyici besinlerle birlikte 12 hafta boyunca kollajen takviyesi alan postmenopozal kadınlarda kırışıklık derinliği önemli ölçüde azalmıştır ( 72 ).