0
Potasyum - bu kadar önemli mi?

Tarih: 2019-10-21 14:28


Herkes organizmamızın düzgün çalışması için gerekli olan bazı besinlerin olduğunu bilir. Bununla birlikte, herkes bize ne verdiklerini ve neden desteklemeye değer olduğunu tam olarak bilmiyor. Ayrıca, vücudumuz için doğru miktarı sağladığımızdan emin olmak için onları nasıl destekleyebileceğimize dair bir soru var. Bu nedenle, vücudumuz ve metabolizmamız için gerçekten önemli olan potasyumun yakından incelenmesine değer.

  •  

Potasyum - nedir bu?

Potasyum, gıda ve besin takviyelerinde bulduğumuz temel besinlerden biridir Organizmamızın her dokusunda bulunur ve vücudumuzun hücrelerinin ve organlarının normal çalışması için gereklidir. Potasyum esasen alınan dozun yaklaşık% 90'ının emildiği ince bağırsakta emilir.Potasyumun en önemli kaynakları ve faydaları - infografik
Potasyumun en önemli kaynakları ve faydaları - infografik

Potasyum kaynakları

Potasyum, hayvansal ve bitkisel kökenli çeşitli yiyeceklerde bulunabilir. Ek olarak, bazı içeceklerde bunlardan az miktarda bulabilirsiniz. Amerika Birleşik Devletleri'nde, en yaygın potasyum kaynakları şunlardır:
  • Süt
  • Kahve
  • Çay
  • patates
Aşağıda, bu besini en yüksek konsantrasyonda içeren yiyeceklerin bir örnek listesi verilmiştir:
  • kayısı
  • mercimek
  • Erik
  • sukabağı
  • Kuru üzüm
  • patates
  • fasulye
  • portakal suyu
Diyet takviyeleri durumunda, çoğunlukla potasyum klorür formunda potasyum bulunur. Bununla birlikte, potasyum sitrat, fosfat, aspartat, bikarbonat ve glukonat'ı da bulacağız. İlginç şekilde, bazı tuz ikameleri sodyum klorür yerine bir potasyum klorür içerir.

Potasyum eksikliği

Potasyum eksikliği durumunda, aşağıdaki gibi hastalıklardan muzdarip olabilir:
  • çok yüksek tansiyon
  • böbrek taşı riski
  • idrarda kalsiyum atılımı
  • tuz hareketlerine duyarlılık (sodyum alımı kan basıncını önemli ölçüde etkiler)
Şiddetli potasyum eksikliği durumunda, hipokalemi ile karşılaşabilirsiniz , ancak bu yalnızca bu besin eksikliğinden dolayı meydana gelen bir şey değildir. Bu eksikliğin temel olarak sağlıklı insanları etkilemediğine dikkat etmek önemlidir. Pek çok yemeğin içinde potasyum bulduğumuz için, beslenme alışkanlığından çok kötü beslenme alışkanlıklarımız olmadığı sürece ortaya çıkmamalı.

özet

Potasyum, vücudumuzun düzgün çalışması için ihtiyaç duyduğumuz çok önemli bir besindir. Kullanışlı olması, onu çeşitli diyet ve yiyecek türlerinde bulabilmemiz için çeşitli yiyecek ve içecek türlerinde bulabiliriz. Ancak, olası potasyum eksiklikleri konusunda endişelerimiz varsa, bize yardımcı olabilecek takviyeleri kullanmayı düşünmeye değer.
 
Etiketler:  ,  ,  ,