Çok Yönlü Bir Sebze Alabaş

Alabaş lahana ailesine ait bir sebzedir. Avrupa ve Asya’da yaygın olarak tüketilmektedir ve dünya çapında popülerlik kazanmıştır.

Alabaşların sağlık yararları ve mutfaktaki kullanımları çoktur. C vitamini ve lif gibi iyi bir besin kaynağıdır. Ayrıca, ham veya kavrulmuş alabaşların tadını çıkarabilir ve salatalara, salatalara ve patates kızartmasına ekleyebilirsiniz.

Bu makale, besinleri, faydaları ve birçok kullanımı dahil olmak üzere alabaşları gözden geçirmektedir.

alabaşlar nedir?

Alman şalgamı olarak da bilinen alabaş, turpgillerden bir sebzedir.

İkincil ismine rağmen, alabaşlar bir kök sebze değildir ve şalgam ailesine ait değildir . Bunun yerine, Brassica bitki cinsine aittir ve lahana, brokoli ve karnabahar ile ilgilidir

Uzun yapraklı sapları ve genellikle mor, soluk yeşil veya beyaz olan yuvarlak bir ampulü vardır. İçi her zaman beyaz-sarıdır

Alabaşların benzersiz görünümü – ampulden birden fazla sapın çıkması – bazen uzaylı benzeri olarak tanımlanır.

Alabaşların tadı ve dokusu, biraz daha tatlı olmasına rağmen brokoli sapları ve lahananınkine benzer.

Ampul, salatalarda ve çorbalarda yaygın olarak kullanılır, ancak kavrulabilir veya sote edilebilir. Yaprakları ve sapları biraz gevrektir ve onları karalahanaya benzer şekilde pişirebilirsiniz.

Alabaş, serin havalarda yetişen bir bitkidir. Sonbahar, kış ve erken ilkbahar aylarında mevsimindedir.

Soğuk aylarda, alabaşları çoğu bakkalda, çiftçi pazarında, yerel gıda kooperatiflerinde veya topluluk destekli tarım hisselerinde bulabilirsiniz.

En yoğun sezonunun dışında bile, alabaşlar genellikle çoğu markette yıl boyunca bulunur. Onu bulmak için en iyi şansınız, çok çeşitli sebzeleri olan büyük marketlerde veya pazarlarda.

ÖZET

Alabaş, lahana ile yakından ilişkili turpgillerden bir sebzedir. Yaprakları, sapları ve soğanları çiğ veya pişmiş olarak yenebilir. Alabaşları çok çeşitli sebzelerin bulunduğu çiftçi pazarlarında ve büyük marketlerde bulabilirsiniz.

Alabaşların beslenme profili

Alabaş mükemmel bir besin kaynağıdır.

Bir bardak 35 gram) ham alabaş

  • Kalori: 36
  • Karbonhidrat: 8 gram
  • Lif: 5 gram
  • Protein: 2 gram
  • C Vitamini: Günlük Değerin (DV) %93’ü
  • B6 Vitamini: %12 Günlük Değer
  • Potasyum: %10 DV
  • Magnezyum: %6 DV
  • Manganez: %8 DV
  • Folat: %5 DV

Sebze, vücudunuzu serbest radikal hasarından koruyan ve yara iyileşmesinde, kolajen sentezinde, demir emiliminde ve bağışıklık sağlığında rol oynayan bir antioksidan olan mükemmel bir C vitamini kaynağıdır    ,  , 

Ayrıca, bağışıklık sağlığını, protein metabolizmasını ve kırmızı kan hücresi üretimini destekleyen iyi bir B6 vitamini kaynağıdır

Aynı zamanda kalp sağlığı ve sıvı dengesi için önemli olan bir mineral ve elektrolit olan potasyum için iyi bir kaynaktır. , 

Son olarak, 1 su bardağı 35 gram) alabaş, günlük lif ihtiyacınızın yaklaşık %17’sini sağlar. Diyet lifi, bağırsak sağlığını ve kan şekeri yönetimini desteklemeye yardımcı olur  

ÖZET

Bir fincan 35 gram) alabaş, günlük C vitamini ihtiyacınızın %93’ünü karşılar. Aynı zamanda iyi bir potasyum, lif ve B6 vitamini kaynağıdır.

Alabaşların sağlığa faydaları

Alabaş çok besleyicidir ve çeşitli sağlık yararları sunar.

Yüksek antioksidanlar

Alabaş, C vitamini , antosiyaninler, izotiyosiyanatlar ve glukozinolatlar gibi çok çeşitli antioksidanlar içerir . Bu bitki bileşikleri, hücrelerinizi, aksi takdirde hastalık riskinizi artırabilecek serbest radikal hasarına karşı korur  

Alabaşlar gibi antioksidan bakımından zengin sebzelerden zengin diyetler, diyabet, metabolik hastalık ve erken ölüm riskinin azalmasıyla ilişkilidir.

Mor alabaşların derisi, sebzelere ve meyvelere kırmızı, mor veya mavi renk veren bir flavonoid türü olan antosiyaninlerde özellikle yüksektir. Yüksek antosiyanin alımı, daha düşük kalp hastalığı riski ile bağlantılıdır ve ayrıca beyin fonksiyonuna da fayda sağlayabilir   , 

Alabaşların tüm renk çeşitleri, belirli kanserler, kalp hastalıkları ve iltihaplanma riskinin azalmasıyla ilişkili güçlü antioksidanlar olan izotiyosiyanatlar ve glukozinolatlar bakımından yüksektir.,  , 

Sağlıklı bir bağırsağı teşvik eder

Alabaş, hem çözünür hem de çözünmez lif için iyi bir kaynaktır .

İlki suda çözünür ve sağlıklı kan şekeri ve kolesterol seviyelerinin korunmasına yardımcı olur. Öte yandan, çözünmeyen lif bağırsağınızda parçalanmaz, dışkınıza hacim kazandırmaya ve düzenli bağırsak hareketlerini desteklemeye yardımcı olur

Dahası, lif, Bifidobacteria ve Lactobacilli gibi sağlıklı bağırsak bakterilerinin ana yakıt kaynağıdır . Bu bakteriler, bağırsak hücrelerini besleyen ve kalp hastalığına ve obeziteye karşı koruma sağlayabilen kısa zincirli yağ asitleri üretir. , 2

Ek olarak, sağlıklı bir bağırsak mikrobiyomu, daha sağlıklı bir bağışıklık sistemi ve daha düşük obezite ve bağırsak hastalığı riskleri ile ilişkilendirilebilir.2 , 2 , 2

Kalp hastalığı riskinizi azaltabilir

Alabaş, esas olarak turpgillerden sebzelerde bulunan glukosinolatlar ve izotiyosiyanatlar adı verilen güçlü bitki bileşikleri içerir.

Yüksek glukozinolat alımı, bu bileşiğin kan damarlarını genişletme ve iltihabı azaltma kabiliyeti nedeniyle daha düşük kalp hastalığı riski ile bağlantılıdır. Ayrıca, izotiyosiyanatlar , arterlerinizde plak oluşumunu önleyebilecek antioksidan özelliklere sahiptir 

70 yaş ve üstü 1.226 kadını içeren uzun süreli bir çalışma, turpgillerden zengin bir diyet yemenin, günlük lif alımında her 10 gramlık artış için kalp hastalığından ölüm riskinin %13 daha düşük olmasıyla ilişkili olduğunu buldu.2

Ayrıca, mor alabaşlar, kan basıncını düşürmeye ve felç riskinizi düşürmeye yardımcı olabilecek antosiyaninlerde yüksektir , 2

Son olarak, yüksek lifli bir diyet kalp hastalığına karşı koruma sağlayabilir . 15 çalışmanın bir incelemesi, bu besin açısından zengin bir diyetin, düşük lifli diyetlere kıyasla kalp hastalığından ölüm riskini %24 oranında azalttığını buldu , 2

Sağlıklı bir bağışıklık sistemini destekler

Alabaştaki besinler bağışıklık sisteminizi destekleyebilir.

Bu sebze, protein metabolizması, kırmızı kan hücresi gelişimi ve bağışıklık fonksiyonu dahil olmak üzere birçok fonksiyon için önemli olan B6 vitamini bakımından yüksektir.

B6 Vitamini, yabancı maddelerle savaşan ve sağlıklı bir bağışıklık sisteminin anahtarı olan bağışıklık hücresi türleri olan beyaz kan hücrelerinin ve T hücrelerinin üretiminde yer alır. Bu besin maddesindeki eksiklik, zayıflamış bir bağışıklık sistemi ile bağlantılıdır (

Ek olarak, alabaşlar, beyaz kan hücresi işlevini destekleyebilecek ve nihayetinde bağışıklık sisteminizi güçlendirebilecek mükemmel bir C vitamini kaynağıdır 

ÖZET

Alabaş, bağışıklık sağlığını destekleyebilecek ve kronik hastalık riskinizi azaltabilecek besinleri ve antioksidanları paketler. Ayrıca lif içeriği sağlıklı bir bağırsak mikrobiyomunu destekler.

Alabaşlar nasıl saklanır ve pişirilir

Alabaşlar saplı ve yapraksız olarak satılabilir.

Sadece ampulünüz varsa, buzdolabında kapalı bir torbada saklayın. Ampulün bir parçasını keserseniz ve kalanları saklamak istiyorsanız, plastik veya balmumu sargısına sıkıca sarın. Dilimlenmiş veya doğranmış alabaş parçaları , buzdolabında hava geçirmez bir kapta saklanmalıdır .

Uygun depolama ile hem bütün hem de kesilmiş alabaş soğanları bir haftaya kadar dayanabilir.

Sapları ve yapraklarıyla birlikte gelen alabaşlar da kapalı bir poşette buzdolabında saklanmalıdır . Saplar ve yapraklar birkaç gün içinde solmaya başlayabilir, ancak ampul daha uzun süre dayanır.

Sapları ve yaprakları kullanmak istiyorsanız, bir an önce kullanmaya çalışın. Biraz solmuş saplar veya yapraklar yine de kullanılabilir, ancak renkleri solmuşsa veya garip bir kokuya sahipse onları atmalısınız.

Alabaşları hazırlamak için saplarını ve yapraklarını bir bıçakla ayıklayarak başlayın. Tariflere eklemeyi planlıyorsanız, onları parçalara ayırın.

Ardından, alabaş soğanının derisini soymak için bir soyma bıçağı kullanın. Yenilebilir olmasına rağmen, sert olma eğilimindedir, bu nedenle çoğu insan onu çıkarmayı tercih eder.

Son olarak alabaşları istediğiniz şekil ve büyüklükte dilimleyin. Ayrıca alabaşları peynir rendesi ile rendeleyebilir veya spiralleştirici ile “erişte” haline getirebilirsiniz.

Çiğ veya pişmiş alabaşların tadını çıkarın. Haşlanabilir, sotelenebilir, kavrulabilir veya ızgara yapılabilir.

Pişmiş alabaşlar buzdolabında hava geçirmez bir kapta saklanabilir. Nasıl hazırlandığına bağlı olarak, birkaç güne kadar sürebilir.

ÖZET

Alabaşlar buzdolabında kapalı bir torba veya kapta saklanmalıdır. Sapları ve yaprakları çıkarılabilir, parçalara ayrılabilir ve tariflere eklenebilir. Ampulü hazırlamak için, sert kabuğunu çıkarmak için bir bıçakla soyun, ardından istediğiniz şekil ve boyutta dilimleyin.

Diyetinize alabaşlar nasıl eklenir

Ham alabaşların birçok kullanımı vardır. Sadece parçalara ayırabilir ve humuslu gevrek bir atıştırmalık olarak tadını çıkarabilirsiniz.

Doğranmış veya rendelenmiş alabaşları salatalara, salatalara ve hatta böreklere de ekleyebilirsiniz. Kibrit çöpü alabaş parçaları, Cookie ve Kate’den bu Çıtır Elma Alabaş Salatası’na harika bir ektir .

Alabaşları pişirmenin en iyi (ve en kolay!) yollarından biri onu kızartmaktır. İlham almak için Life’s Little Sweets’ten Kavrulmuş Alabaş için bu tarifi izleyin .

Alabaşlar ayrıca madalyonlar halinde dilimlenebilir ve kızartılabilir, örneğin, Her Şeyden Sonra Bir Veg Dünyasından Mantar Soslu Kavrulmuş Alabaş “Biftek” – Healthline yazarı Lizzie Streit’in kendi blogu!

Ve unutmayın, alabaşları da spiralize edebilirsiniz! Hatta bazı mağazalar paketlenmiş alabaşlı “erişte” satıyor. Bunları spagettiye ek olarak veya yerine kullanın veya bu tarifi Sage Brown Butter Kohlrabi Noodles için deneyin .

Kohlrabi için diğer tarifler bulunmaktadır patates Kremalı Kohlrabi çorba , Kohlrabi karıştırın Fry ve fesleğen ve parmesan ile traş Kohlrabi salata .

Bu arada, alabaş yaprakları salataya eklenebilir, tavada sotelenebilir veya çorbalarda kullanılabilir.

Son olarak, ampul brokoli, lahana, turp ve patates gibi gevrek sebzelerin yerini alabilirken, yapraklar lahana, ıspanak veya diğer yeşillikler yerine kullanılabilir.

ÖZET

Alabaş, birçok tarif için lezzetli ve kolay bir ektir. Hem soğanı hem de yaprakları çiğ veya pişmiş olarak yenebilir ve birçok tarifte kolay değiş tokuş işlevi görür.

Son Söz

Alabaş, çeşitli sağlık yararları ile bağlantılı besinlerle doludur.

Sağlıklı bir bağırsak ve uygun sindirim için önemli olan iyi bir lif kaynağıdır.

Ayrıca, içerdiği birçok besin ve bitki bileşiği bağışıklık sisteminizi destekler ve kalp hastalığı, belirli kanserler ve iltihaplanma riskinizi azaltabilir.

Yeni sebzeler denemek istiyorsanız, alabaşlar tariflerinize eklemek için kolay ve çok yönlü bir malzemedir.