Elma Meyvesi ve Beslenme

Lezzetli ve gevrek elma meyvesi , “sağlık zenginliktir” kavramına inanan, sağlık bilincine sahip insanların en popüler ve en sevilen meyvelerinden biridir. Bu harika meyve gerçekten de optimal sağlık ve zindelik için gerçek anlamda vazgeçilmez olan zengin bitkisel besinlerle doludur.

Elmalardaki kanıtlanmış bazı antioksidanların sağlığı teşvik edici ve hastalıkları önleyici özellikleri vardır ve bu nedenle “günde bir elma doktoru uzak tutar” atasözünü gerçekten haklı çıkarır .

Elmalar, Rosaceae familyasına ait orta boy bir ağaçtan elde edilir . Yabani elma ağacının, Kazakistan’ın mineral bakımından zengin sıradağlarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bugün, ekimi, ABD de dahil olmak üzere dünyanın birçok yerinde büyük bir ticari ürün olarak desteklenmektedir.

Elma meyvesi oval veya armut şeklindedir. Dış kabuğu, çeşidine bağlı olarak farklı ton ve renklerde olabilir. Dahili olarak, gevrek, sulu hamuru kirli beyazdan kremaya kadardır ve hafif tatlı ve ekşi aroma karışımına sahiptir. Tohumlarının tadı acıdır ve bu nedenle yenmez.

ABD’de ve dünya çapında sofralık, tatlılık ve yemek pişirmek için kullanılan yüzlerce çeşit elma yetiştirilmektedir. Pişirme elmaları, tatlı türlerinden daha büyük, daha gevrek ve daha ekşi olma eğilimindedir.

Elma Meyvesi
Elma Meyvesi

Elma meyvesi ve sağlığa faydaları

  1. Lezzetli ve gevrek elma meyvesi, etkileyici bitkisel besinler ve antioksidanlar listesiyle dikkat çekiyor. Çalışmalar, bileşenlerinin optimal büyüme, gelişme ve genel sağlık için gerekli olduğunu göstermektedir.
  2. Elmaların kalorisi düşüktür; 100 gr taze meyve dilimleri sadece 50 kalori sağlar. Bununla birlikte, doymuş yağ veya kolesterol içermezler. Bununla birlikte, meyve diyet lifi bakımından zengindir, bu da diyet-LDL’nin veya kötü kolesterolün bağırsakta emilimini önlemeye yardımcı olur. Lif ayrıca kolon içindeki kansere neden olan kimyasallara bağlanarak kolon mukoza zarını toksik maddelere maruz kalmaktan kurtarır.
  3. Elmalar, antioksidan bitki besinleri flavonoidler ve polifenolikler açısından zengindir 100 g elma meyvesinin toplam ölçülen antioksidan gücü (ORAC değeri) 5900 TE’dir. Elmalardaki önemli flavonoidlerden bazıları kuersetin, epikateşin ve prosiyanidin B2’dir .
  4. Ek olarak, tartarik asit içerirler. Toplamda, bu bileşikler vücudun serbest radikallerin zararlı etkilerinden korunmasına yardımcı olur.
  5. Elma meyvesi iyi miktarda vitamin-C ve β-karoten içerir. C vitamini güçlü bir doğal antioksidandır. C vitamini açısından zengin gıdaların tüketimi, vücudun bulaşıcı ajanlara karşı direnç geliştirmesine ve vücuttan zararlı, proinflamatuar serbest radikalleri temizlemesine yardımcı olur.
  6. Ayrıca elma meyvesi, riboflavin, tiamin ve piridoksin (B-6 vitamini) gibi B-kompleks vitaminleri için ideal bir kaynaktır. Bu vitaminler, metabolizmadaki enzimlerin yanı sıra insan vücudundaki çeşitli sentetik işlevlerde yardımcı faktörler olarak görev yapar.
  7. Elmalar ayrıca potasyum, fosfor ve kalsiyum gibi az miktarda mineral taşırlar. Potasyum, kalp atış hızı ve kan basıncını kontrol etmeye yardımcı olan hücre ve vücut sıvılarının önemli bir bileşenidir; böylece sodyumun kötü etkilerine karşı koyar.

Elma Meyvesi Yemek için Tavsiyeler

  • Maksimum sağlık yararları elde etmek için elma meyvesini kabuğuyla birlikte “olduğu gibi” yiyin.
  • Dilimlenmiş elma nedeniyle demir şeklinde dönüşüm havaya maruz kalma üzerine kahverengi (enzimatik kahverengimsi renk bozulması) döner demir oksit için ferrik oksit . Dilimlenmiş olarak servis etmeniz gerekiyorsa, dilimleri birkaç damla taze limon eklenmiş suda durulayın .
  • Hem bulutlu hem de berrak elma suyu, akşam yemeğinin yanında sağlıklı bir alternatif içecektir.
  • Elma reçeli, pasta ve meyve salatalarının hazırlanmasında da kullanılır.

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3

E-Elma Mağaza