Elmadaki Vitaminler: Sağlıklı ve Az Kalorili Meyveler

Elmadaki vitaminler;

mineral ve eser element içerdiğinden sağlıklı beslenmeye uygundur. Ayrıca hücreleri serbest radikallerden koruyan antioksidanlar içerirler.

Elma Türkiye’deki en popüler meyvedir: ortalama olarak herkes yılda 30 kilo veya yaklaşık 125 elma yer. Bir elma yüzde 85 sudan oluşur. Çekirdekli meyvenin 100 gramında sadece 45 ila 60 kilokalori vardır, bu da elmaları düşük kalorili bir diyete uygun hale getirir.

Elmadaki Vitaminler
Elmadaki Vitaminler

Elmadaki fruktoz

about:blankBaşlık: Blok türünü veya biçimini değiştirinHizalamayı değiştirMetin hizalamayı değiştir

Bununla birlikte, elmalar ve elma ürünleri, fruktoz içeriklerinde bazen çok açık bir şekilde farklılık gösterir :

  • 100 gram ağırlığındaki bir elma, yaklaşık altı gram fruktoz içerir.
  • 250 mililitre elma suyu 25 gram fruktoz içerir.
  • 100 gram kuru elma halkası 54 gram fruktoz içerir.

Elmadaki besinler

Elmaların besin içeriği, depolama ve çeşide bağlı olarak değişir. Vitaminlerin ve polifenollerin çoğu doğrudan kabuğun altında bulunur. Bu nedenle elmaları soyulmadan yemek en iyisidir – ancak önceden iyice yıkayın. Elmalar özellikle şu bileşenler açısından zengindir:

dogranmis elma kurusu
Elmadaki Vitaminler
  • Potasyum , sinir sistemindeki uyaranların iletimi ve kas hücrelerinin kasılmasını kontrol etmek için gereklidir. Ayrıca potasyum, pH ve kan basıncının düzenlenmesinde rol oynar.
  • Kalsiyum esas olarak kemiklerde ve dişlerde depolanır. Sinir hücrelerinde uyaranların iletilmesinde ve kanın pıhtılaşmasında önemli rol oynar.
  • B1 Vitamini (tiamin) öncelikle karbonhidratlardan enerji elde etmekten sorumludur ve bu nedenle beyin ve kalp kası için önemlidir. B1 vitamini ayrıca sinirler ve kaslar arasındaki uyaranların iletilmesinde rol oynar.
  • Vücudun protein, yağ ve karbonhidratları kullanabilmesi için B2 vitaminine ihtiyacı vardır.
  • B6 vitamini vücudun kendi haberci maddelerinin üretiminde ve kan oluşumunda önemli rol oynar. Ayrıca lipid metabolizmasında ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde rol oynar.
  • E vitamininin antioksidan etkisi vardır, çünkü serbest radikalleri yakalar ve böylece hücreleri korur. E vitamini ayrıca inflamatuar reaksiyonları azaltabilir ve aterosklerozu önleyebilir.
  • Folik asit , hücre bölünmesi ve kan oluşumunda çok önemli bir rol oynar.
  • C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir, hücreye zarar veren serbest radikallere karşı savunmaya yardımcı olur ve bağ dokusunun gelişimi ve yara iyileşmesi için önemlidir. Bununla birlikte, elmalar, kivi veya portakal gibi diğer birçok meyve türünden önemli ölçüde daha az C vitamini içerir .
  • Pektinler , bağırsak bakterilerini bütirik asit üretmeye teşvik eden elma kabuğundaki sindirilemeyen liflerdir . Bu sindirim için iyidir ve bağırsak duvarını korur. Ayrıca pektinler bağırsaklarda şişer ve bu da sizi uzun süre tok hissettirir.
  • Polifenoller , elmaların kendilerini böceklerden ve mantar saldırılarından korumak için kullandıkları ikincil bitki maddeleridir. Boskoop, Berlepsch veya Cox Orange gibi eski çeşitlerde özellikle çok sayıda polifenol vardır. Kan basıncı üzerinde olumlu bir etkiye sahiptirler ve inflamatuar reaksiyonları inhibe ederler. Ayrıca bunama geliştirme riskini de azaltabilirler.

Eski Elma çeşitleri: Polifenoller yoluyla antioksidan etki

Polifenoller, hücrelerimizi serbest radikallerden koruyan antioksidanlardır. Karlsruhe’deki Max Rubner Beslenme Araştırmaları Enstitüsü’nde yapılan bir test, bunun ne kadar önemli olduğunu gösterdi: çalışmada, altı test deneğinin kanındaki bağışıklık hücreleri özel bir solüsyonla uyarıldı. Araştırmacılar, serbest radikallerin büyük bir saldırısını simüle etti. Özel bir araştırma, hücre çekirdeklerinin gözle görülür şekilde hasar gördüğünü gösterdi. Daha sonra deneklerin her biri birer kilo elma yedi. Bundan sonra, serbest radikaller artık hücre çekirdeğine zarar veremezdi. Bu açık etki araştırmacıları bile şaşırttı.

Polifenoller ekşi, neredeyse acı bir tada sahiptir ve oksijenle temas ettiğinde kahverengiye döner. Bu nedenle, bir elmada ısırıldıktan sonra saatler sonra bile neredeyse hiç kahverengi leke olmayan birkaç polifenol vardır. Elmalarda ne kadar antioksidan olduğu çeşitliliğe ve iklime bağlıdır. Genel olarak, eski çeşitler genellikle daha yüksek polifenol içeriğine sahiptir. Genellikle daha yeni, özellikle tatlı çeşitlerden yetiştirildiler.

elmanin faydalari
Elmadaki Vitaminler

Elma alerjisi: ne yapmalı

Elma alerjisi, Türkiye’de yaygın bir meyve alerjisidir. Genellikle çapraz alerjidir: Polen alerjisi olan herkes elma tüketirken de alerjik reaksiyon gösterecektir.

Alerji hastaları öncelikle Jonagold, Granny Smith, Braeburn, Elstar ve Gala gibi elma çeşitlerine tepki gösterir. Birçok genç çeşit, alerjisi olan kişilerin alamadığı özellikle çok sayıda protein içerir.

Rote Wellant, Finkenwerder Herbstprinz ve Gravensteiner gibi eski çeşitlerin yanı sıra Alkmene, Berlepsch, Boskop, Idared, Jamba veya Rubinette zayıf alerjendir . Ek olarak, alerjisi olan çoğu kişi için pişmiş ve işlenmiş elmalar sorunsuz bir şekilde tüketilebilir.

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3

E-Elma Mağaza