Enerji Seviyenizi Yükseltmenin 9 Doğal Yolu

Kendinizi uyuşuk hissediyorsanız, uyanık kalmakta zorluk çekiyorsanız veya sadece öğle yemeğine yetişmek için birden fazla fincan kahve içiyorsanız, yalnız değilsiniz.

Çoğumuz günün sonunda yıpranmış ve bitkin hissetmeye aşinayız.

Neyse ki, yorgunluğu azaltmak ve enerji seviyenizi artırmak için yapabileceğiniz birçok sağlıklı eylem var.

Aslında, günlük rutininizde birkaç küçük değişiklik yapmak, sağlığınızın diğer birçok yönü ile birlikte ne kadar enerjik hissettiğinizi önemli ölçüde etkileyebilir.

İşte enerji seviyenizi doğal olarak artırmak için 9 basit strateji.

1. Daha fazla uyuyun

Birçok insan, son teslim tarihini karşılamak veya bir sınava çalışmak için yatma saatini geri almak gibi, yatakta harcanması gereken saatleri keser.

Yeterince uyumamak enerji seviyenizi düşürerek ertesi gün sizi uyuşuk, huysuz ve yorgun hissetmenize neden olabilir .

Bir kişinin ihtiyaç duyduğu uyku miktarı biraz değişebilse de, uzmanlar genellikle enerji seviyelerini artırmak ve genel sağlığı desteklemek için gece başına en az 7 saat uyumayı hedeflemenizi önerir .

Uyumakta zorluk çekiyorsanız, düzenli bir uyku programı oluşturup gecenin sonunda köpük banyosu yaparak, kitap okuyarak veya rahatlatıcı müzik dinleyerek rahatlayabilirsiniz.

Bazı araştırmalar ayrıca yatmadan önce telefon, dizüstü bilgisayar veya televizyon gibi elektronik cihazların kullanımını sınırlamanın uyku kalitesini artırmaya ve gündüz uykululuğunu önlemeye yardımcı olabileceğini öne sürüyor  

ÖZET

Gün içinde kendinizi sık sık yorgun hissediyorsanız, daha kaliteli bir uykuya ihtiyacınız olabilir. Daha erken yatmayı ve yatmadan önce ekran başında kalma süresini azaltmayı deneyin.

2. Stresi azaltın

Yoğun yaşamları olan insanların stresli, endişeli veya bunalmış hissetmeleri yaygındır.

Stres yalnızca fiziksel ve zihinsel sağlığınıza ciddi bir zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda yorgunluk ve bitkinlikle yakından bağlantılıdır  

Sık sık stresli veya bitkin hissetmenize neden olan şeyi düşünün ve bunu hayatınızdan çıkarıp çıkaramayacağınızı kendinize sorun. Bu mümkün değilse veya istenmiyorsa, uzun vadede o şeyle ilgili stresinizi azaltmak için ne gibi önlemler alabilirsiniz?

Potansiyel stres nedenleri arasında :

  • işte, okulda veya evde günlük sorumluluklarla birlikte gelen baskı
  • işinizi kaybetmek, bir ayrılıktan geçmek veya sevilen birinin ölümüyle uğraşmak gibi ani stresli yaşam değişiklikleri
  • araba kazası gibi travma yaşamış olmak

Çoğu durumda, stres kaynaklarını hayatınızdan tamamen çıkarmak mümkün olmayabilir. Bununla birlikte, stres seviyenizi azaltabilirseniz , enerjinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Şu anda enerji seviyenizi artırma stratejileri, dinlenmek, okumak veya yürüyüşe çıkmak için kendinize biraz zaman ayırmayı içerir. Ayrıca kaygıyı azaltabilecek farkındalık veya meditasyon tekniklerini de deneyebilirsiniz    , 

Bununla birlikte, kendinizi çok stresli hissediyorsanız ve endişeniz şiddetliyse, ek destek için bir akıl sağlığı uzmanıyla konuşmanın faydalı olabileceğini unutmamak önemlidir. Akıl sağlığı bakımı bulma hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyun .

ÖZET

Yüksek düzeyde stres, kendinizi yorgun ve bitkin hissetmenize neden olabilir. Yaşam tarzıyla ilgili stresi en aza indirmenin yollarını bulmak, enerji seviyenizi korumanıza yardımcı olabilir.

3. Daha fazla hareket edin

Düzenli egzersiz , kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve obezite dahil olmak üzere kronik hastalık riskinizi azaltmak için önemlidir .

Dahası, bazı araştırmalar rutininize daha fazla fiziksel aktivite eklemenin yorgunlukla savaşabileceğini ve enerji seviyenizi artırabileceğini öne sürüyor  1

Küçük bir araştırmaya göre, 6 hafta boyunca haftada 3 kez düşük yoğunluklu koşu programına katılan üniversite öğrencileri, bir kontrol grubuna kıyasla yorgunluk ve uyku kalitesinde önemli gelişmeler yaşadılar .

İşle ilgili yorgunluk düzeyi yüksek olan çalışanlarda yapılan bir başka araştırma, 6 haftalık bir egzersiz programına katılmanın aşağıdaki faktörleri iyileştirdiğini gösterdi :

  • mental yorgunluk
  • genel yorgunluk
  • uyku kalitesi
  • bilişsel işlev
  • iş yeteneği

Egzersizi gününüze dahil etmek için masanızdan uzaklaşmayı ve öğle tatilinde yürüyüşe çıkmayı, asansör yerine merdivenleri kullanmayı veya araba kullanmak yerine işe ya da okula yürüyerek gitmeyi deneyin.

ÖZET

Hareketsiz bir yaşam tarzı yaşıyorsanız ve enerjiniz düşükse, yürümek, koşmak veya bisiklete binmek gibi düzenli egzersizlere katılmak enerji seviyenizi artırabilir.

4. Sigara içiyorsanız bırakmayı düşünün

Sigara içmek birçok sağlık yönünü olumsuz etkileyebilir ve çok sayıda kronik durum riskini artırabilir .

Üstelik dumandaki toksinler ve katran, ciğerlerinizin verimini düşürür. Zamanla bu, vücudunuzda taşınan oksijen miktarını azaltarak yorgun hissetmenize neden olabilir .

Düzenli olarak sigara içiyorsanız, sigarayı bırakmak , artan enerji seviyeleri de dahil olmak üzere birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilebilir .

Bazı insanlar sigarayı sakız, bant veya pastiller gibi nikotin yerine koymayı yararlı buluyor .

Ancak, bırakmaya karar verdiğinizde, aile doktoru gibi bir sağlık uzmanına başvurmanız en iyisidir. Size en uygun destek hizmetlerine yönlendirebilirler.

ÖZET

Sigara içmek ciğerlerinizin verimliliğini azaltabilir ve kendinizi yorgun hissetmenize neden olabilir. Sigarayı bırakmak hem enerji seviyeleriniz hem de genel sağlığınız için harikadır.

5. Alkolü sınırlayın

İçme alkol (sedatif etkisi olabilir ve uykulu ve rahat hissi verebilir

Birçok insan yanlışlıkla alkollü bir içecek (veya “gece içkisi”) içmenin daha hızlı uykuya dalmanın etkili bir yolu olabileceğine inanır. Ancak yatmadan önce düzenli olarak alkol almak uyku kalitenizi düşürebilir  

Alkol ayrıca idrar söktürücü olarak da işlev görebilir, yani idrar üretimini arttırır. Bu nedenle yatmadan hemen önce içtiğiniz birkaç içki, gece yarısı uyanmanıza neden olarak uykunuzu bölebilir .

Bu nedenle, ılımlı bir şekilde alkolün tadını çıkarmak ve alımınızı yatma saatine yakın bir zamanda sınırlamak en iyisidir. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC), ılımlılığı kadınlar için günde bir, erkekler için günde iki içki olarak tanımlar .

Alkol alımınızı sınırlamakta zorlanıyorsanız veya ek destek istiyorsanız, daha fazla rehberlik için bir sağlık uzmanına başvurmayı düşünün. Bu makale ayrıca ayrıntılı ipuçları ve kaynaklar sağlar.

ÖZET

Alkol sizi uykulu hissettirebilir, ancak uyku kalitenizi de etkileyebilir. Düzenli olarak içiyorsanız, tükettiğiniz alkol miktarını sınırlamak enerji seviyenizi artırmanıza yardımcı olabilir.

6. Besleyici bir diyet yapın

Kendinizi sürekli yorgun, halsiz ve enerjiniz düşük hissediyorsanız , yeme alışkanlıklarınızı değiştirmek faydalı olabilir.

Çok yönlü bir diyet uygulamak, yalnızca çeşitli kronik rahatsızlık riskinizi azaltmakla kalmaz, aynı zamanda enerji seviyenizi de önemli ölçüde etkiler

Bütün, besleyici gıdaları seçmek, vücudunuza en iyi şekilde çalışması için ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri sağlayabilir. Öte yandan, şeker ve yağ oranı yüksek işlenmiş gıdaları çok fazla tüketmek hem enerji seviyenizi hem de genel sağlığınızı olumsuz etkileyebilir

Ek olarak, bazı araştırmalar öğün atlamanın yorgunluk, kaygı ve dikkat eksikliği ile bağlantılı olabileceğini gösteriyor.

Gün boyunca kendinizi beslemek için yeterince yemek yemeniz de önemlidir.

Bunun nedeni, ciddi diyet kısıtlamalarının hem kalori hem de demir gibi temel besin maddelerinin eksikliğine yol açabilmesi ve bu da enerji seviyelerinizi olumsuz yönde etkileyebilmesidir.

ÖZET

Sağlıklı bir diyet uygulamak hem sağlığınıza hem de enerji seviyenize fayda sağlayabilir. Düzenli yemek yemek ve yeterince yediğinizden emin olmak da enerji seviyelerini yükseltmeye yardımcı olabilir.

7. İlave şekeri sınırlayın

Yorgun hissettiğinizde, tatlı, şekerli bir atıştırmalığa ulaşmak kolay olabilir. Bununla birlikte, şeker size kısa süreli bir enerji artışı sağlasa da, aynı zamanda çok çabuk tükenir ve sizi eskisinden daha yorgun hissetmenize neden olabilir.

Bunun nedeni, yüksek şekerli yiyeceklerin kan şekeri seviyelerinde keskin bir artışa neden olması ve ardından vücut, şekeri kan dolaşımından hücrelere taşımak için büyük miktarda insülin saldığı için bir çarpışmadır , 3

İlginç bir şekilde, bir çalışma, insanların tam tahıllar, taze meyveler ve sebzelerle dolu bir diyetle karşılaştırıldığında, rafine karbonhidrat ve şeker ilavesi yüksek bir diyet uyguladıklarında %26 daha fazla yorgunluk yaşadıklarını bildirdiler .

Çok miktarda ilave şeker yemek ayrıca obezite, tip 2 diyabet ve kalp hastalığı riskinizi artırabilir, bu nedenle ilave şeker alımınızı sınırlamak hem enerji seviyenize hem de sağlığınıza fayda sağlayabilir  

Enerji seviyenizi daha sabit tutarken ve yorgunluğu azaltırken tatlı ihtiyacınızı gidermek istiyorsanız, ilave şeker oranı yüksek gıdaların ticaretini aşağıdakiler için deneyin:

  • taze orman meyveleri
  • kurutulmuş meyve
  • iz karışımı

ÖZET

Şeker oranı yüksek yiyecekler yemek, obezite, tip 2 diyabet ve kalp hastalığı gibi kronik hastalıklara yol açabilir. Aldığınız miktarı en aza indirmeyi ve bunun yerine tüm yiyecekleri yemeye odaklanmayı düşünün.

8. Sulu kalın

Yeterli su içmek , sağlığın çeşitli yönleri için inanılmaz derecede önemlidir.

Özellikle dehidrasyonun beyin fonksiyonunuz, ruh haliniz, enerji seviyeleriniz ve daha fazlası üzerinde büyük etkisi olabilir  

Örneğin, küçük bir çalışma, akut dehidrasyonun sporcularda yorgunluk ve bozulmuş kas performansı algısını önemli ölçüde artırdığını buldu.

Eğer emin olmak için susadığınız her Genel bir kural olarak, içme suyu deneyin sulu kalmak . Çok aktifseniz veya sıcak bir iklimde yaşıyorsanız, alımınızı artırmanız gerekebilir.

Ek olarak, yaşlı yetişkinlerin suya ihtiyaç duyduklarında her zaman susamayabileceklerini unutmayın. Bu nedenle, susuz kalmamak için gün boyunca daha fazla içmek için bilinçli bir çaba göstermeleri gerekebilir .

ÖZET

Dehidrasyon sizi yorgun hissettirebilir. Gün boyunca yeterince su içmek için bilinçli bir çaba gösterin ve özellikle egzersiz sırasında ve daha yaşlıysanız susuzluğunuza yanıt verin.

9. İnsanlarla bağlantı kurun

Sosyal bağlantılar, sağlığı korumak için inanılmaz derecede önemlidir.

Aslında, sosyal izolasyon, özellikle yaşlandıkça düşük ruh hali ve yorgunluğa neden olabilir .

Hatta bazı araştırmalar, daha güçlü sosyal desteğe sahip olmanın, yaşlandıkça fiziksel ve zihinsel sağlıktaki gelişmelerle ilişkilendirilebileceğini bile gösteriyor (4 , 4 ,  , 

Kendinizi yorgun ve moraliniz bozuk hissediyorsanız, arkadaşlarınızla sosyalleşmeyi, bir kulübe veya sınıfa katılmayı, gönüllü çalışmayı veya sizi dışarı çıkaracak yeni bir hobi bulmayı denemek faydalı olabilir.

ÖZET

Evden çıkmak ve diğer insanlarla kaynaşmak hem enerji seviyeniz hem de sağlığınız için faydalıdır. Arkadaşlarınızla sosyal aktiviteler düzenlemeyi, gönüllü olmayı veya bir kulübe veya sınıfa katılarak yeni bir aktivite başlatmayı deneyin.

Alt çizgi

Birçok insan kendini yorgun hisseder ve gün boyunca en iyi şekilde çalışmak için gereken enerjiden yoksundur.

Bununla birlikte, yeterince su içmek, dengeli beslenmek, yeterince uyumak ve egzersiz yapmak ve sosyal olmak hem enerji seviyenize hem de genel sağlığınıza fayda sağlayabilir.

Yorgun hissediyorsanız, enerji seviyenizi artırmak ve kendinizi en iyi şekilde hissetmenize yardımcı olmak için hangi sağlıklı değişiklikleri yapabileceğinizi görmek için yaşam tarzınıza bir göz atmaya değer.