Eritritol, Kalorisiz Şeker Gibi mi?

Düşük kalorili tatlandırıcı eritritol gerçek olamayacak kadar iyi görünebilir.

Doğaldır, yan etkilere neden olmaz ve tadı neredeyse şeker gibidir – kalori içermez.

Temel olarak, bazı medya kuruluşları faydalarını sorgulasa da, herhangi bir olumsuzluk olmaksızın normal şekerin tüm olumlu yönlerine sahiptir.

Bu kanıta dayalı makale, eritritolün yararlarını ve olası yan etkilerini gözden geçirmektedir.

eritritol nedir?

Eritritol, şeker alkolleri ( 1 ) adı verilen bir bileşik sınıfına aittir .

Gıda üreticileri , ksilitol, sorbitol ve maltitol gibi birçok şeker alkolü kullanır .

Çoğu, şekersiz veya düşük şekerli ürünlerde düşük kalorili tatlandırıcılar olarak işlev görür.

Şeker alkollerinin çoğu doğada, özellikle meyve ve sebzelerde az miktarda bulunur.

Bu moleküllerin yapısı nedeniyle, dilinizdeki tatlı tat alıcılarını uyarabilirler.

Eritritol, diğer şeker alkollerinden oldukça farklı görünmektedir.

Başlangıç ​​olarak, çok daha az kalori içerir:

  • Sofra şekeri: gram başına 4 kalori
  • Xylitol: 2.4 calories per gram
  • Eritritol: gram başına 0.24 kalori

Şekerin kalorisinin sadece %6’sı ile hala tatlılığın %70’ini içerir.

Büyük ölçekli üretimde eritritol, bir tür maya, mısır veya buğday nişastasından glikozu fermente ettiğinde oluşur. Nihai ürün, toz beyaz kristallere benziyor.

ÖZET

Eritritol, düşük kalorili tatlandırıcı olarak kullanılan bir şeker alkolüdür. Eşit miktarda şekerde bulunan kalorinin sadece yaklaşık %6’sını sağlar.

Eritritol güvenli mi?

Genel olarak, eritritol çok güvenli görünüyor.

Hayvanlarda toksisitesi ve metabolizma üzerindeki etkileri üzerine çok sayıda çalışma yapılmıştır. Eritritol, hem insan hem de hayvan tüketimi için güvenli bulunmuştur ( 2 

Bununla birlikte, çoğu şeker alkolü için önemli bir uyarı vardır: Sindirim sorunlarına neden olabilirler.

Eşsiz kimyasal yapıları nedeniyle vücudunuz onları sindiremez ve kolonunuza ulaşana kadar sindirim sisteminizin çoğundan değişmeden geçerler.

Kolonunuzda, yan ürün olarak gaz üreten yerleşik bakteriler tarafından fermente edilirler.

Sonuç olarak, çok miktarda şeker alkolü yemek şişkinliğe ve sindirim rahatsızlığına neden olabilir. Aslında, FODMAP’ler olarak bilinen bir lif kategorisine aittirler .

Ancak eritritol diğer şeker alkollerinden farklıdır. Çoğu, kolonunuza ulaşmadan önce kan dolaşımınıza emilir

En sonunda değişmeden idrarla atılana kadar bir süre kanınızda dolaşır. Eritritolün yaklaşık %90’ı bu şekilde atılır

ÖZET

Yediğiniz eritritolün çoğu kan dolaşımınıza emilir ve idrarla atılır. Mükemmel bir güvenlik profiline sahip görünüyor.

Eritritol yan etkileri

Yediğiniz eritritolün yaklaşık %90’ı kan dolaşımınıza emilir. Kalan %10 sindirilmeden kolonunuza gider.

Diğer şeker alkollerinin çoğundan farklı olarak, kolon bakterilerinin fermantasyonuna karşı dirençli görünmektedir

Vücut ağırlığının kilogramı ,2 pound) başına 0,7 ila 1 grama kadar sağlayan besleme çalışmaları, çok iyi tolere edildiğini göstermektedir 

Bununla birlikte, bir çalışma, tek bir dozda 50 gram eritritolün mide bulantısını ve mide guruldamasını arttırdığını gösterdi

Bir seferde çok miktarda yemediğiniz sürece, mide rahatsızlığına neden olması pek olası değildir. Ancak eritritol duyarlılığı kişiden kişiye değişebilir.

ÖZET

Alınan eritritolün yaklaşık %10’u kana emilmez ve kolona iner. Bu nedenle, çok yüksek bir eritritol alımı, bazı sindirim yan etkilerine neden olabilir.

Kan şekerini veya insülini yükseltmez

İnsanlarda eritritolü parçalamak için gereken enzimler yoktur.

Kan dolaşımına emilir ve daha sonra değişmeden idrarla atılır.

Hayvan çalışmalarında, eritritolün kan şekeri ve insülin seviyelerinin artışını engellediği bulundu.

Fazla kilolu olanlar, diyabet veya metabolik sendromla ilgili diğer sorunları olanlar için eritritol, şekere mükemmel bir alternatif gibi görünmektedir.

ÖZET

Eritritol kan şekerini yükseltmez. Bu, onu diyabetli insanlar için mükemmel bir şeker ikamesi yapar.

Kalp hastalığı riskini azaltabilir

Diyabetli sıçanlarda yapılan araştırmalar, eritritolün bir antioksidan görevi gördüğünü ve muhtemelen yüksek kan şekeri düzeylerinin neden olduğu kan damarı hasarını azalttığını bulmuştur.

Tip 2 diyabetli 24 yetişkin üzerinde yapılan bir başka çalışma, bir ay boyunca her gün 36 gram eritritol almanın kan damarlarının işlevini iyileştirdiğini ve potansiyel olarak kalp hastalığı riskini azalttığını buldu.

Bununla birlikte, bu bulguların sağlıkla ilgisi hakkında herhangi bir iddiada bulunulmadan önce daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Eritritol bir antioksidan görevi görür ve tip 2 diyabetli kişilerde kan damarı işlevini iyileştirebilir. Bu faydalar potansiyel olarak kalp hastalığı riskini azaltabilir, ancak daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Diş sağlığına fayda sağlayabilir

Aşırı şeker alımının yaygın bir olumsuz etkisi, kötü diş sağlığı, boşluklar ve diş çürümesidir.

Ağızdaki zararlı bakteriler enerji için şekeri kullanır. Bu süreçte diş minesini aşındıran asitler salgılarlar.

Sonuç olarak, ksilitol ve eritritol gibi tatlı tadı olan şeker alkolleri , ağız bakterileri bunları enerji için kullanamadığı için “diş dostu” ürünlere dönüşmüştür.

Ksilitol ve eritritol ayrıca bakterilerin büyümesini doğrudan baskılar

Eritritolün boşluklar üzerindeki etkilerini inceleyen çok sayıda çalışma var ve sonuçlar karışık. Bazı çalışmalar plak ve zararlı bakterilerde azalma olduğunu gösterirken, diğerleri boşluklarda azalma göstermemektedir   , 

Bununla birlikte, 485 okul çocuğu üzerinde yapılan 3 yıllık bir çalışma, eritritolün diş çürüklerine karşı ksilitol ve sorbitolden daha fazla koruyucu olduğunu buldu.

2016 yılında yapılan bir araştırma incelemesi, eritritolün diş plağı ve çürüklere karşı ksilitol veya sorbitolden daha etkili olduğunu belirterek aynı sonuca ulaştı (

ÖZET

Eritritol, ağızdaki bakterilerin büyümesini baskılayabilir. Ayrıca şekerin aksine çürüğe neden olan bakterileri beslemez.

Son Söz

Genel olarak, eritritol mükemmel bir tatlandırıcı gibi görünüyor.

  • Neredeyse hiç kalori içermez.
  • Şekerin tatlılığının %70’ine sahiptir.
  • Kan şekerini veya insülin seviyelerini yükseltmez.
  • İnsan çalışmaları, bazı insanlarda başta küçük sindirim sorunları olmak üzere çok az yan etki göstermektedir.
  • Hayvanların uzun süreler boyunca büyük miktarlarda beslendiği çalışmalar hiçbir yan etki göstermemiştir.

Sağlık bilincine sahip insanlar, yiyeceklerini stevia veya bal ile tatlandırmayı seçebilir. Bununla birlikte, bal kalori ve fruktoz içerir ve birçok insan stevia’nın ağızda kalan tadını beğenmez.

Eritritol, her iki dünyanın da en iyisini sunuyor gibi görünüyor.