Ezekiel Ekmeği Sağlıklı mı?

Ezekiel ekmeği, bir ekmeğin alabileceği kadar besleyicidir. Çeşitli kepekli tahıllardan ve çimlenmeye (filizlenmeye) başlayan baklagillerden yapılan filizlenmiş bir ekmek türüdür.

Rafine buğday unundan yapılan beyaz ekmeğe kıyasla Ezekiel ekmeği besin ve lif açısından çok daha zengindir.

Ancak pazarlamacıların iddia ettiği kadar iyi mi? Hadi daha yakından bakalım.

Ezekiel ekmeği nedir?

Ezekiel ekmeği, çeşitli nedenlerle diğer ekmeklerin çoğundan farklıdır.

Çoğu ekmek türü ilave şeker içerirken, Ezekiel ekmeği hiç içermez. Ayrıca organik, filizlenmiş kepekli tahıllar ve baklagillerden yapılır. Çimlenme anlamlı tahıl ve baklagillerin besin bileşimini değiştirir.

Temel olarak rafine buğday veya toz haline getirilmiş tam buğdaydan oluşan çoğu ticari ekmeğin aksine, Ezekiel ekmeği birkaç çeşit tahıl ve baklagil içerir:

  • 4 çeşit tahıl tanesi: buğday, darı, arpa ve yazıldığından
  • 2 çeşit bakliyat : soya fasulyesi ve mercimek

Tüm tahıllar ve baklagiller organik olarak yetiştirilir ve nihai ürünü yapmak için işlenmeden, birleştirilmeden ve fırınlanmadan önce filizlenmelerine izin verilir.

Buğday, arpa ve hecelenmiş buğdayın tümü glüten içerir, bu nedenle Ezekiel ekmeği çölyak hastalığı veya çölyak dışı glüten duyarlılığı olan kişiler için söz konusu değildir .

ÖZET

Ezekiel ekmeği, tam filizlenmiş buğday, arpa, kavuzlu buğday, darı, soya fasulyesi ve mercimekten yapılır. Geleneksel beyaz ekmeğe göre besin açısından daha zengin bir seçim olarak pazarlanmaktadır.

Filizlenme ne yapar?

Buğday ve mısır gibi tahıllar dışarıdan basit görünse de, son derece karmaşık moleküler makineler içerirler. Küçücük bir tohumu bütün bir bitkiye dönüştürebilen genler, proteinler ve enzimler vardır.

Tahıl doğru sinyalleri aldığında karmaşık bir biyokimyasal süreç başlar. Tohum çimlenmeye başlar, kabuğu kırar ve filizleri havaya ve kökleri toprağa gönderir.

Topraktan yeterince su ve besin alırsa sonunda bitkiye dönüşür.

Filizlenmiş bir tohum, tohum olmakla tam teşekküllü bir bitki olmak arasında bir yerdedir.

Ancak akılda tutulması gereken bir şey var: Koşullar uygun olmadıkça tohum filizlenmez. Doğru sinyaller (esas olarak hidrasyon (su) ve doğru sıcaklık) verildiğinde, tohum filizlenmeye başlayacaktır.

Tahıllar ve baklagiller antinutrient içerir

Çoğu organizmanın yenmek istemediğine dikkat etmek de önemlidir. Tahıllar ve baklagiller istisna değildir. Genlerini bir sonraki nesle aktarabilmeleri için hayatta kalmaları gerekir.

Birçok bitki, hayvanları yemekten vazgeçirmek için kimyasallar üretir ( 1 

Bunlardan bazıları, besin maddelerinin emilimini engelleyebilen ve sindirim enzimlerini engelleyebilen maddeler olan antinutrientler olarak işlev görür.

Bir örnek soya fasulyesidir. Enzim inhibitörleri içerdikleri için çiğ olduklarında toksiktirler

Çoğu tahıl ve baklagil pişirildikten sonra yenilebilir olsa da, pişirme işlemi tüm antinutrientleri ortadan kaldırmaz

Dünyadaki pek çok endüstriyel olmayan nüfus, sorunsuz bir şekilde tahıl yemiştir. Bununla birlikte, çoğu, antinütrientlerin sayısını önemli ölçüde azaltmak için ıslatma, filizlendirme, fermente etme ve pişirme gibi geleneksel hazırlama yöntemlerini kullandı.

Antinutrientler çoğu insanda sağlığı olumsuz etkilemese de, temel gıda olarak baklagillere veya tahıllara güvenen kişilerde vitamin ve mineral eksikliklerine katkıda bulunabilirler.

Bununla birlikte, antinutrientler mutlaka sağlıksız değildir. Örneğin fitik asit , tahılların ve tohumların faydalı etkilerine katkıda bulunan güçlü bir antioksidandır ( 5 

ÖZET

Filizlenme, tahıllardaki anti-besin düzeylerini azaltır. Antinutrientler, besinlerin emilimini engelleyebilen maddelerdir.

Filizlenmiş tahıllar iyi bir seçim midir?

Filizlenme – taneleri suya batırmak ve çimlenmelerine izin vermek – tanelerde bir dizi biyokimyasal reaksiyona neden olur.

Filizlenmenin faydaları arasında faydalı besinlerin sayısını artırmak ve anti-besinlerin sayısını azaltmak yer alır.

Filizlenme besinleri nasıl artırır?

Filizlenmenin bir sonucu olarak, Hezekiel ekmeği bazı hayati besinlerden daha fazlasını içerebilir. Araştırmalar, filizlenen tahılların lizin içeriğini arttırdığını gösteriyor

Lizin , birçok bitkinin sadece küçük miktarlarda içerdiği bir amino asittir. Filizlenme yoluyla seviyelerini artırmak, tahıl ve tohumların besin değerini artırır.

Çalışmalar ayrıca buğdayın filizlenmesinin protein, çözünür lif , folat ve C vitamininde önemli artışlara yol açabileceğini gösteriyor   

Ezekiel ekmeği, filizlenmiş tohumlar içerdiğinden, diğer ekmek türlerinin çoğundan daha besleyici olmalıdır.

Filizlenme antinutrientleri nasıl azaltır?

Filizlenmiş tahıllar ayrıca daha az sayıda antinütrient içerir .

Fitik asit bazı antioksidan faydalara sahipken, yüksek miktarlarda bulunduğunda çinko, kalsiyum, magnezyum ve demir gibi mineralleri bağlayabilir ve emilmelerini engelleyebilir. Filizlenme, fitik asit içeriğini mütevazı bir şekilde azaltır

Enzim inhibitörleri tohumlarda da bulunur. Tohumları kendiliğinden çimlenmekten korurlar, ancak tohumlarda bulunan besin maddelerine erişimi zorlaştırabilirler. Filizlenme bazı enzim inhibitörlerini

Filizlenmenin bir başka faydası da buğday, kavuzlu buğday, çavdar ve arpada bulunan bir protein olan glüten miktarını azaltmasıdır. Birçok insan glütenle ilgili rahatsızlıklara sahiptir ve bu nedenle glüten tüketmekten kaçınmalıdır

Antinutrientlerdeki azalmanın bir sonucu olarak, Ezekiel ekmeği, filizlenmemiş tahıllardan yapılan ekmeğe göre daha iyi besin biyoyararlanımı veya emilimi sağlayabilir.

ÖZET

Filizlenme, tahıl ve tohumlardaki besin seviyelerini ve mevcudiyetini artırır. Filizlenme, besinlerin tahıllardan ve tohumlardan emilimini azaltabilecek bazı antinutrientlerin seviyelerini de azaltır.

Son Söz

Ezekiel ekmeği birçok süpermarkette ve sağlıklı gıda mağazasında mevcuttur. Ayrıca, çevrimiçi olarak sunulan birçok tariften birini takip ederek kendinizinkini de yapabilirsiniz.

Ancak buğday, Ezekiel ekmeğinin bir numaralı bileşeni olmaya devam ediyor.

Filizlenme glüten seviyelerini biraz azaltabilse de, glütenle ilgili rahatsızlıkları olan kişilerin Hezekiel ekmeğinden ve buğday, arpa veya çavdar içeren diğer filizlenmiş ekmek türlerinden kaçınması gerekir.

Eğer glütene duyarlı değilseniz ve karbonhidrat kısıtlamalı bir diyette değilseniz, Ezekiel ekmeği geleneksel ekmeğe göre daha besleyici bir seçim olabilir.

Genellikle rafine buğdaydan yapılan ve genellikle ilave şeker içeren mağaza raflarındaki diğer ekmeklerin çoğundan kesinlikle daha besleyicidir.