Hindiba Kahvesi: Kahveye Sağlıklı Bir Alternatif mi?

Odunsu aroması ve ceviz aroması ile hindiba kahvesi son zamanlarda sabah rutinimin olmazsa olmazı oldu.

Kahveye lezzetli, kafeinsiz bir alternatif olarak kullanmakla kalmaz, aynı zamanda kahvaltı demlemenizi geliştirmek için kahve telvesi ile karıştırabilirsiniz.

Kahve çekirdekleri yerine kavrulmuş hindiba kökünden yapılan hindiba kahvesi genellikle bir New Orleans elyafı olarak kabul edilir. Ayrıca Fransa ve Hindistan da dahil olmak üzere dünyanın birçok başka bölgesinde de yaygın olarak tüketilmektedir.

Hindiba kahvesi birçok sağlık yararı ile bağlantılı olmasına rağmen, bazı insanlarda olumsuz yan etkilere de neden olabilir.

Bu makale hindiba kahvesinin sizin için iyi olup olmadığını belirlemek için kanıtlara derinlemesine bakıyor.

Hindiba Kahvesi: Kahveye Sağlıklı Bir Alternatif mi?
Hindiba Kahvesi: Kahveye Sağlıklı Bir Alternatif mi?

hindiba kahvesi nedir?

Hindiba, karahindiba ailesinden çiçekli bir bitkidir. Sert, tüylü bir gövde, açık mor çiçekler ve salatalarda yaygın olarak kullanılan yapraklar ile karakterizedir.

Hindiba kahvesi, hindiba bitkisinin köklerinin kavrulması, öğütülmesi ve demlenmesiyle yapılır. Kahveye benzer bir tadı vardır ve genellikle hafif topraksı ve cevizli olarak tanımlanan bir tada sahiptir.

Lezzetini tamamlamak için tek başına veya kahve ile karıştırılarak kullanılır.

Hindiba kahvesinin tarihi tam olarak net olmasa da, 1800’lerde Fransa’da kahve kıtlığı sırasında ortaya çıktığına inanılıyor. Kahve çekirdeklerini uzatmak veya ikame etmek isteyen insanlar, kahvelerini tazelemek için hindiba köklerini kahvelerine karıştırmaya başladılar.

Yıllar sonra, İç Savaş sırasında, New Orleans’ta, Union deniz ablukalarının limanlarından birini kesmesinden sonra şehir kahve sıkıntısı çektiğinde popüler oldu.

Bugün hindiba kahvesi dünyanın birçok yerinde hala bulunabilir ve genellikle normal kahveye kafeinsiz bir alternatif olarak kullanılır.

ÖZET

Hindiba kahvesi, kavrulmuş, öğütülmüş ve demlenmiş hindiba kökünden yapılan bir içecektir. İlk olarak 1800’lerde Fransa’da bir kahve kıtlığı sırasında kullanıldığına inanılıyor, ancak bugün dünya çapında popülerliğini koruyor.

Birkaç besin sağlar

Hindiba kökü, hindiba kahvesinin ana maddesidir.

Bunu yapmak için çiğ hindiba kökü kıyılır, kavrulur ve kahveye demlenir.

Miktarlar değişse de, genellikle 1 bardak 37 mL) su için yaklaşık 2 yemek kaşığı 1 gram) öğütülmüş hindiba kökü kullanılması tavsiye edilir.

Bir çiğ hindiba kökü (60 gram) aşağıdaki besinleri içerir.

  • Kalori: 43
  • Protein: 0.8 gram
  • Karbonhidrat: 10.5 gram
  • Yağ: 0.1 gram
  • Fiber: 1 gram
  • B6 Vitamini: Günlük Değerin (DV) %9’u
  • Manganez: DV’nin %6’sı
  • Folat: DV’nin %4’ü
  • Potasyum: DV’nin %4’ü
  • C Vitamini: DV’nin %3’ü
  • Fosfor: DV’nin %3’ü

Hindiba kökü, kilo kaybını destekleyebilen ve bağırsak sağlığını iyileştirebilen bir tür prebiyotik lif olan iyi bir inülin kaynağıdır.

Ayrıca beyin sağlığına bağlı iki besin maddesi olan bazı manganez ve B6 vitamini içerir.

Hindiba kahvesindeki bu besinlerin miktarlarının oldukça düşük olduğunu unutmayın, çünkü içeceğe yalnızca az miktarda hindiba kökü demlenir.

ÖZET

Hindiba kahvesi kıyılmış ve kavrulmuş hindiba kökünden yapılır. İnülin lifi, manganez ve B6 vitamini sağlar.

Sindirim Sağlığını İyileştirebilir

Hindiba kökü, sindirim sağlığınızın çeşitli yönlerini iyileştirebilecek iyi bir lif kaynağıdır.

Örneğin, sağlık ve hastalıkla güçlü bir şekilde bağlantılı olduğuna inanılan bağırsak mikrobiyomunuzun sağlığını destekleyebilir.

Bunun nedeni, hindiba kökü, bağırsakta faydalı bakterilerin büyümesini destekleyen bir tür prebiyotik olan inülin lifi içermesidir.

Birkaç çalışma, inülin takviyesinin kolondaki belirli sağlıklı bakteri suşlarının konsantrasyonunu artırabileceğini göstermiştir.

Araştırmalar ayrıca hindibanın bağırsak fonksiyonunu iyileştirebileceğini ve kabızlığı azaltabileceğini gösteriyor.

Bir 2017 çalışmasında, kabızlığı olan 44 kişi, 4 hafta boyunca hindiba inülin takviyesi aldı. Plasebo ile karşılaştırıldığında, dışkı sıklığını ve yumuşaklığını arttırdığı ve böylece kabızlığı iyileştirdiği bulundu.

Başka bir küçük çalışmada, 4 hafta boyunca günde 10 ons 00 mL) hindiba kökü özütü içmek, bir kontrol grubuna kıyasla bağırsak düzenini önemli ölçüde iyileştirdi.

ÖZET

Bazı araştırmalar hindibanın bağırsak fonksiyonunu iyileştirebileceğini ve kabızlığı azaltabileceğini göstermiştir. Ayrıca bağırsaklarınızdaki faydalı bakterilerin büyümesini destekleyebilecek inülin içerir.

Kan şekerini düşürebilir

Hindiba kökü, hem insan hem de hayvan çalışmalarında kan şekeri düzeylerini yönetmeye yardımcı olduğu gösterilen bir lif türü olan inülin içerir.

Bir çalışmada, diyabetli sıçanlara 8 hafta boyunca hindiba inülin verildi. İnülin, karbonhidrat metabolizmasındaki bir değişikliğe atfedilen kan şekeri yönetimini iyileştirdi.

Hindiba inülinin kan şekeri üzerindeki etkisine ilişkin araştırmalar sınırlı olsa da, diğer bazı çalışmalar kan şekeri ve insülin direncine fayda sağlayabileceğini göstermiştir.

İnsülin, şekeri kanınızdan yakıt olarak kullanılabileceği kaslara ve dokulara taşıyan hormondur. İnsülin direnci , uzun süre yüksek insülin seviyeleri ile ortaya çıkar, insülinin etkinliğini azaltabilir ve yüksek kan şekerine neden olabilir.

Küçük bir çalışmada, 2 hafta boyunca günde 30 gram inülin almak, prediyabetli 40 kişide plaseboya kıyasla insülin direncini önemli ölçüde azalttı.

Ek olarak, 25 çalışmanın gözden geçirilmesi, inülin takviyesinin tip 2 diyabetli kişilerde, özellikle de obezitesi olanlarda insülin direncini azaltmaya yardımcı olabileceği sonucuna varmıştır.

Bununla birlikte, bugüne kadar yapılan çalışmaların çoğu hindibadan ziyade inüline odaklanmıştır. Hindiba kahvesinin özellikle kan şekeri ve insülin seviyelerini nasıl etkileyebileceğini belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Araştırmalar, inülinin insülin direncini azaltabileceğini ve kan şekeri düzeylerini düşürebileceğini gösteriyor.

Enflamasyonu azaltabilir

Enflamasyonun normal bir bağışıklık sistemi yanıtı olmasına rağmen, kronik enflamasyonun kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve kanser gibi durumlara katkıda bulunduğu düşünülmektedir.

Umut verici bir şekilde, bazı hayvan çalışmaları, hindiba kökünün anti-inflamatuar özelliklere sahip olabileceğini bulmuştur.

2014 yılında sıçanlarda yapılan bir çalışmada, hindiba kökü, tümü inflamasyon belirteçleri olan tümör nekroz faktörü alfa, interlökin-6 ve interlökin-1 düzeylerini azalttı.

Benzer şekilde başka bir çalışma da domuz yavrularını kurutulmuş hindiba kökü ile beslemenin iltihaplanma düzeylerini azalttığını gösterdi.

Dahası, bir çalışma, gut hastalığı olan farelere hindiba özütünün uygulanmasının iltihabı düzenleyen belirli yolları bloke ettiğini buldu.

Bununla birlikte, bu konudaki mevcut araştırmaların çoğu, hayvan çalışmaları ile sınırlıdır. Hindiba kökünün insanlarda iltihabı nasıl etkileyebileceğini belirlemek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Bazı hayvan çalışmaları, hindiba kökünün iltihaplanma belirteçlerini azaltabileceğini bulmuştur.

Doğal olarak kafeinsiz

Hindiba kahvesi, kafein alımınızı azaltmanın mükemmel bir yolu olabilir .

Normal kahve, kavrulmuş, öğütülmüş ve demlenmiş kahve çekirdeklerinden yapılır.

Bir tipik kap bu miktar, kahve çekirdekleri tipi, boyutu, hizmet ve kahve kızartma tipi gibi faktörlere (göre değişir, ancak kahve, kafein 92 mg yaklaşık olarak aşağıdakileri içerir.

Yüksek miktarda kafein tüketmek mide bulantısı, anksiyete, kalp çarpıntısı, huzursuzluk ve uykusuzluk gibi yan etkilerle ilişkilendirilmiştir.

Hindiba kökü doğal olarak kafein içermez, bu nedenle kafein alımınızı azaltmak istiyorsanız mükemmel bir kahve ikamesi yapar.

Bazı insanlar tamamen kafeinsiz bir içecek için sıcak suya hindiba kökü eklerken, diğerleri daha düşük kafeinli bir içeceğin tadını çıkarmak için az miktarda normal kahveye karıştırır.

ÖZET

Aşırı kafein tüketimi, çeşitli olumsuz yan etkilerle ilişkilendirilmiştir. Saf hindiba kahvesi kafein içermez ve kahve yerine kullanılabilir.

herkes için olmayabilir

Hindiba kahvesi birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmiş olsa da, herkes için değildir.

Hindiba, bazı kişilerde alerjik reaksiyonu tetikleyerek ağrı, şişme ve ağızda karıncalanma gibi semptomlara neden olabilir.

Yakupotu veya huş ağacı polenine alerjisi olan kişiler, olası olumsuz yan etkileri önlemek için hindibadan kaçınmalıdır.

Hindiba kahvesi tükettikten sonra herhangi bir olumsuz semptom yaşarsanız, hemen kullanmayı bırakın ve doktorunuza danışın.

Ayrıca, hamile veya emziren kişiler için hindiba kökünün güvenliği ve potansiyel yan etkileri üzerine araştırmalar sınırlıdır. Olumsuz belirtileri önlemek için tüketmeden önce doktorunuza danışın.

ÖZET

Bazı insanların hindiba kahvesine alerjisi olabilir. Ek olarak, hamile veya emziren kişiler için hindiba kökünün güvenliği konusunda sınırlı araştırma var.

Son Söz

Hindiba kahvesi çeşitli sağlık yararları ile ilişkilendirilebilir. Kafein alımınızı azaltmak istiyorsanız, iyi bir kahve ikamesi olabilir.

Bununla birlikte, hindiba kahvesinin potansiyel sağlık yararları hakkında sınırlı araştırma var ve hiçbir kanıt, bunun normal kahveden daha sağlıklı olduğunu göstermiyor.

Yine de tadını beğendiyseniz ve alerjiniz yoksa diyetinize eklemekten çekinmeyin ve tadını çıkarın.

Bizi Takip Edin