Kalorisi Çok Düşük 33 Yiyecek

Sağlıklı bir diyet, kalorisi yoğun yiyeceklerin yanı sıra kalorisi düşük olanları da içermelidir.

Örneğin, yumurta, kabuklu yemişler, tohumlar ve avokado gibi sağlıklı yağlar bakımından zengin yiyecekler, meyve ve sebze gibi yiyeceklerden çok daha yüksek kalorilidir, ancak yine de çok besleyicidir.

Yukarıda sıralananlar gibi kalorisi yoğun yiyecekleri düşük kalorili yiyeceklerle, özellikle meyve ve sebzelerle eşleştirmek, öğünleri daha doyurucu ve doyurucu hale getirebilir.

Ayrıca, bazı yüksek kalorili yiyecekleri daha düşük kalorili yiyeceklerle değiştirmek, sağlıklı kilo vermeyi teşvik edebilir ve sağlığın diğer yönlerini de iyileştirebilir.

Normalde her sabah yumurta ve çörek yerseniz, örneğin, çörek yerine bir elma ya da sotelenmiş sebzeler koymak sadece kalori içeriğini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda daha fazla besin maddesi ve koruyucu bitki bileşimini de paketler.

Neyse ki, birçok düşük kalorili yiyecek, eksiksiz bir yemek yapmak için daha doyurucu yiyeceklerle eşleştirilebilir.

İşte kalorisi çok düşük 33 yiyecek.

1. Elmalar

Elmalar son derece besleyicidir ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en popüler meyvelerden biridir ( 1 

Bir fincan 09 gram) elma dilimi, 62 kalori ve neredeyse 3 gram diyet lifi sağlar .

Elmalar sadece kalorileri düşük değil, aynı zamanda lif, C vitamini ve potasyum gibi iyi bir besin kaynağı ve ayrıca flavonoid kersetin gibi antioksidan bileşikler .

2. Roka

Roka , biberli bir tada sahip koyu yapraklı bir yeşildir.

Salatalarda yaygın olarak kullanılır ve K vitamini açısından zengindir. Ayrıca folat, kalsiyum ve potasyum içerir.

Bir fincan 0 gram) roka sadece 5 kaloridir .

3. kuşkonmaz

Kuşkonmaz , yeşil, beyaz ve mor çeşitleri bulunan çiçekli bir sebzedir.

Tüm kuşkonmaz türleri sağlıklıdır ve çeşitli vitamin ve minerallerin yanı sıra antioksidan ve antienflamatuar bitki bileşikleri içerir.

Örneğin, araştırmalar kuşkonmazın flavonoidler gibi fenolik bileşiklerin yanı sıra kuşkonmaz asit gibi kükürt içeren bileşikler içerdiğini göstermektedir.

Bir fincan 80 gram) pişmiş kuşkonmaz sadece 38 kaloriye sahiptir ve K vitamini ve folat açısından zengin olup Günlük Değerlerin (DV’ler) sırasıyla %67’sini ve %21’ini sağlar .

4. Pancar

Pancar , kırmızı ve turuncu da dahil olmak üzere bir dizi canlı renkte gelen kök sebzelerdir.

Folat ve manganez gibi iyi bir besin kaynağıdırlar ve kalp sağlığını geliştirici özelliklere sahip olabilen betalainler ve fenolik bileşikler gibi bitkisel besinler içerirler .

1 fincan pişmiş pancar 70 gram) 74 kalori içerir ve günlük günlük ihtiyacın %17’sini folat ve %12 günlük manganez sağlar.

5. Brokoli

Brokoli, inanılmaz derecede besleyici olan turpgillerden bir sebzedir . Araştırmalar brokoli gibi turpgillerden yüksek miktarda sebze tüketen kişilerin kalp hastalığı ve bazı kanserler gibi hastalıklara yakalanma riskinin daha düşük olabileceğini gösteriyor. ,  , 

Bir fincan 55 gram) pişmiş brokoli sadece 54 kaloriye sahiptir ve çoğu insanın günlük ihtiyaç duyduğu C vitamini miktarının %100’ünden fazladır.

6. Brüksel lahanası

Brüksel lahanası mini lahanalara benzer ve çiğ veya pişmiş olarak yenebilir.

Brokoli gibi Brüksel lahanası da turpgillerden oluşan sebze ailesinin bir parçasıdır . Hücreleri oksidatif hasara karşı koruma işlevi gören bir besin maddesi olan mükemmel bir C vitamini kaynağıdırlar , 1

Bu besleyici güç santrallerinden pişmiş bir fincan 55 gram) sadece 70 kalori ve C vitamini için günlük ihtiyacın %129’unu içerir .

7. Lahana

Lahana , yeşil, kırmızı ve beyaz dahil olmak üzere çeşitli renklerde gelen bir başka turpgil sebzedir. Lahana turşusu ve salatalarda yaygın bir bileşen ve lahana turşusu ve kimchi gibi fermente yemeklerde yıldız bir bileşendir.

Bardak başına sadece 22 (89 gram) ile kalorisi çok düşüktür .

8. Havuç

Havuç biraz tatlı, gevrek ve oldukça besleyicidir. Portakal çeşitleri en popüler olmasına rağmen, havuçlar beyazdan mora değişen bir dizi renkte gelir.

Havuç, sağlıklı görme, bağışıklık fonksiyonu ve daha fazlası için önemli olan lutein ve beta karoten dahil karotenoidler adı verilen bileşikler açısından zengindir. Beta karoten de dahil olmak üzere bazı karotenoidler vücutta A vitamininin aktif formuna dönüştürülür  .

1 fincan porsiyon 22 gram) dilimlenmiş havuç, yalnızca 50 kaloriye ve A vitamini için günlük ihtiyacın %100’ünden fazlasına sahiptir .

9. Karnabahar

Karnabahar tipik olarak yeşil yaprakların içinde beyaz bir baş olarak görülür. Daha az yaygın olan çeşitlerin mor, turuncu ve sarı kafaları vardır.

Son yıllarda karnabahar, yüksek karbonhidratlı sebzeler veya tahılların yerine çok popüler hale geldi. Örneğin, karnabahar “pirinç” ve karnabahar pizza kabukları, düşük karbonhidratlı diyetler arasında popülerdir.

Bir fincan 55 gram) pişmiş karnabahar 40 kalori ve sadece 8 gram karbonhidrat sağlar .

10. Kereviz

Yüksek su içeriği nedeniyle kereviz kalorisi çok düşüktür. Doldurucu bir protein, yağ ve lif karışımı sağlayan klasik bir atıştırma kombinasyonu için kereviz çubuklarını doğal fıstık ezmesi ve bir tutam kuru üzüm ile eşleştirmeyi deneyin.

1 kase 20 gram) kerevizde sadece 17 kadar kalori mevcut.

11. Pazı

Pazı , birkaç çeşidi bulunan yapraklı bir yeşildir. Uygun kan pıhtılaşması ve kemik sağlığı için gerekli bir besin olan K vitamini bakımından çok yüksektir .

Bir fincan 6 gram) pazı sadece 7 kaloriye sahiptir ve K vitamini için günlük ihtiyacın %249’unu içerir .

12. Clementines

Clementines mini portakallara benzer. Amerika Birleşik Devletleri’nde yaygın bir atıştırmalıktır ve yüksek C vitamini içeriği ile bilinir.

Bir meyve (74 gram) günlük C vitamini ihtiyacının %40’ını ve sadece 35 kaloriyi karşılar .

13. Salatalık

Salatalık , salatalarda yaygın olarak bulunan ferahlatıcı bir sebzedir. Ayrıca meyve ve otlarla birlikte suyu tatlandırmak için kullanılırlar ve tavuk ya da ton balıklı salata gibi yüksek proteinli yemekler için düşük kalorili bir temel oluşturabilirler.

Salatalıkların çoğu su olduğu için kalorileri çok düşüktür – yarım fincan (52 gram) sadece 8 .

14. Rezene

Rezene , hafif meyan kökü tadı olan soğanlı bir sebzedir. C vitamini ve potasyum da dahil olmak üzere çeşitli besinlerin iyi bir kaynağıdır. Kurutulmuş rezene tohumları, yemeklere anason aroması eklemek için kullanılır.

Rezene çiğ, kavrulmuş veya kızarmış olarak tüketilebilir. Kızarmış tavuk ve risotto gibi yemeklere lezzetli bir katkı sağlar . 1 kase (87 gram) çiğ rezene () içinde 27 kadar kalori mevcut.2

15. Greyfurt

Greyfurt , ekşi tadıyla bilinen turunçgillerdir. Tek başına ya da yoğurt, salata ve hatta balığın üzerinde tüketilebilirler.

Greyfurt gibi turunçgiller, antioksidan ve antienflamatuar etkileri olan besinler ve faydalı bitki bileşikleri açısından zengindir. Bu nedenle, diyetinize narenciye eklemek, kalbinizin, beyninizin ve daha fazlasının sağlığını geliştirmeye yardımcı olabilir .

Yarım greyfurtta 23 gram) 37 kalori vardır .

16. Buzdağı marul

Iceberg marul , yüksek su içeriği ile bilinir. Genellikle salatalarda ve hamburger veya sandviçlerin üzerinde kullanılır.

Çoğu insan diğer marul türleri kadar besleyici olmadığını düşünse de , buzdağı marul, K vitamini, provitamin A ve folat gibi bazı besinlerin iyi bir kaynağıdır.

Bir fincan (57 gram) marul sadece 8 kaloriye sahiptir .

17. Jicama

Jicama , beyaz patatese benzeyen yumrulu bir sebzedir. Bu sebze tipik olarak çiğ olarak yenir ve gevrek bir elmanınkine benzer bir dokuya sahiptir. Jicama, lif, C vitamini ve potasyum dahil olmak üzere çeşitli besinlerde yüksektir.

Bir fincan 30 gram) çiğ jicama, C vitamini için günlük ihtiyacın %29’undan fazlasına ve sadece 49 kaloriye sahiptir .

18. Kale

Kale , etkileyici beslenme profili nedeniyle son yıllarda popülerlik kazanan yapraklı bir yeşildir.

Lahanayı salatalarda, tatlılarda ve sebze yemeklerinde bulabilirsiniz. Kale son derece besleyicidir, yüksek miktarda provitamin A, C vitamini, K vitamini , manganez ve bakır sağlar.

Bir fincan 30 gram) pişmiş lahana sadece 49 kalori içerir ve C ve K vitaminleri için günlük ihtiyacın %100’ünden fazlasını içerir.

19. Beyaz mantarlar

Mantar ne bir sebze ne de bir et türüdür; bazı mantarların üreme organlarıdır . Bununla birlikte, vejetaryenler ve veganlar bazen onları et yerine kullanırlar.

Mantarlar B vitaminleri ve selenyum gibi birkaç önemli besin içerir ve pişmiş kap başına yaklaşık 44 kalori sağlarlar 56 gram) .

20. Soğan

Soğanlar , bir dizi sağlık yararı ile bağlantılı düşük kalorili sebzelerdir.

Örneğin, araştırmalar, soğan ve sarımsak gibi allium ailesinden sebzelerde yüksek bir diyetin uygulanmasının kalp ve böbrek hastalığı gibi belirli sağlık durumlarının riskini azaltabileceğini göstermektedir .

Tadı türe göre değişse de, tüm soğanların kalorisi çok düşüktür – orta boy, pişmiş soğan 48 gram) yaklaşık 70 kaloriye sahiptir .

21. Biber

Biberler birçok renk, şekil ve boyutta gelir. Popüler türler arasında dolmalık biber ve jalapeños bulunur.

Biber, vitamin C ve antioksidanlar, özellikle yüksek olduğu Araştırma göstermektedir likopen  .

1 kase (92 gram) dilimlenmiş kırmızı dolmalık biberde sadece 24 kadar kalori mevcut.3

22. Papaya

Papaya siyah tohum turuncu bir meyvedir. Genellikle tropikal bölgelerde yetiştirilir.

Provitamin A, C vitamini, folat ve potasyum dahil olmak üzere bir dizi vitamin ve mineralde yüksektir. Küçük 57 gram) bir papaya sadece 68 kaloriye sahiptir .

23. Turp

Turp , biraz baharatlı bir ısırık ile gevrek kök sebzelerdir.

Çeşitli renklerde gelirler ve salatalar ve tahıl kaseleri gibi yemeklere güzel ve besleyici bir katkı sağlarlar.

Turp, C vitamini, potasyum ve folat dahil olmak üzere birçok faydalı besine sahiptir. Bardak başına sadece 19 kalori içerirler 16 gram) .

24. Roma marul

Marul , salatalarda ve sandviçlerde kullanılan çok popüler bir yapraklı sebzedir.

Suda yüksek ve lif açısından zengin olduğundan, marulun kalori içeriği oldukça düşüktür. Bir fincan (47 gram) kıyılmış marul sadece 8 kalori sağlar .

25. Rutabaga

Rutabaga , İsveçli olarak da bilinen bir kök sebzedir.

Şalgam tadındadır ve patates için popüler bir düşük karbonhidrat ikamesidir . Rutabagas lif bakımından zengindir ve iyi bir C vitamini, potasyum, kalsiyum ve magnezyum kaynağıdır.

Bir fincan 70 gram) pişmiş rutabaga sadece 51 kaloriye sahiptir .

26. Çilek

Çilekler tatlıdır ve oldukça besleyicidir. Hem tatlı hem de tuzlu malzemelerle iyi uyum sağlarlar ve onları mutfakta çok yönlü bir malzeme haline getirirler.

Araştırmalar düzenli olarak çilek gibi meyveleri tüketmenin Alzheimer ve kalp hastalığı gibi durumlara karşı korunmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. , 

1 kase 66 gram) dilimlenmiş çilek () içinde sadece 53 kadar kalori mevcut.

27. Ispanak

Ispanak , vitamin ve minerallerle dolu başka bir düşük kalorili yapraklı yeşildir.

K vitamini, provitamin A ve folat bakımından yüksektir ve göz sağlığı için önemli olan karotenoidler lutein ve zeaksantin gibi biyoaktif bileşikler içerir  .

1 su bardağı 0 gram) porsiyon ıspanak sadece 7 kalori içerir .

28. Şekerli bezelye

Şekerli bezelye , bahçe bezelyesi ile kar bezelyesi arasındaki bir geçiştir. Şekerli bezelye kabukları tamamen yenilebilir ve tatlı bir tada sahiptir.

Genellikle kendi başlarına veya daldırma ile çiğ olarak yenirler, ancak bunları sebze yemeklerine ve salatalara da ekleyebilirsiniz.

Çıtır bezelye besleyicidir, 1 fincan (63 gram) C vitamini için günlük ihtiyacın %42’sini sağlar ve sadece 27 kaloridir .

29. Domates

Domatesler bir dizi malzemeyle iyi uyum sağlar ve çiğ, pişmiş veya domates sosunda püre haline getirilmiş olarak servis edilebilir.

Dahası, domatesler likopen gibi koruyucu bitki bileşikleri açısından zengin bir kaynaktır. Araştırmalar, domates açısından zengin bir diyet yemenin felç, kalp hastalığı ve bazı kanserlere karşı korunmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor  

Bir fincan 49 gram) çeri domates 27 kaloridir .

30. Şalgam

Şalgam , hafif acı etli beyaz kök sebzelerdir. Genellikle çorbalara ve yahnilere eklenirler.

Şalgam C vitamini açısından zengindir ve pişmiş kap başına sadece 34 kalori içerir 56 gram) .

31. Su teresi

Su teresi , genellikle salatalarda ve çaylı sandviçlerde kullanılan yapraklı bir sebzedir.

Su teresi diğer yeşillikler kadar popüler olmasa da, aynı derecede besleyicidir.

Bu sebzeden bir fincan 4 gram) günlük günlük ihtiyacın %71’ini K vitamini için, günlük günlük ihtiyacın %16’sını C vitamini için ve günlük ihtiyacın %120’sini A vitamini için sağlar – ve tümü sadece 4 kalori için .

32. Karpuz

Adından da anlaşılacağı gibi karpuz çok nemlendirici bir meyvedir.

Tek başına ya da taze nane ve beyaz peynir ile birlikte lezzetlidir .

Karpuz, C vitamini de dahil olmak üzere birçok besin için iyi bir kaynaktır. 1 su bardağı 54 gram) karpuz topunda 46 kalori vardır .

33. Kabak

Kabak, yeşil bir yaz kabağı türüdür . Tariflere çok yönlü bir katkı sağlayan hassas bir tada sahiptir.

Son yıllarda, yüksek karbonhidratlı erişte yerine kabakları “zoodle” haline getirmek çok popüler hale geldi.

Kabak da kalorisi oldukça düşüktür, pişmiş fincan başına sadece 27 80 gram) ( 51 

Alt çizgi

Birçok lezzetli yiyecek düşük kalorilidir. Çoğu, sağlığınıza fayda sağlayan besinleri de içeren meyve ve sebzelerdir.

Bununla birlikte, bir yiyeceğin kalorisinin düşük olması, daha yüksek kalorili yiyeceklerden daha iyi bir seçim olduğu anlamına gelmez. Vücudunuzun en iyi şekilde çalışması ve kendinizi en iyi şekilde hissetmenize yardımcı olması için günlük olarak yeterli kaloriye ihtiyacı vardır .

Yiyecekleri sadece kalori içeriğine göre seçmek iyi bir fikir değildir. Bunun yerine, besin yoğunluğuna veya bir yiyeceğin sağladığı kalori miktarıyla orantılı olarak sağladığı besin miktarına göre yiyecekleri seçmeyi düşünün .

Daha yüksek miktarda protein ve yağ (ve dolayısıyla kalori) içeren diğer yiyeceklerin yanı sıra meyve ve sebzeler gibi çeşitli düşük kalorili yiyecekler yemek, optimal sağlığı desteklemenin akıllı bir yoludur.