Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları

Taze veya kurutulmuş karpuzun sağlığa birçok faydası vardır. Bu meyve sıcak yaz günlerinde sizi ferahlatır ve karpuz ayrıca doğadaki en güçlü antioksidanlardan bazılarını içerir.

Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları

Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları
Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları

Karpuz, mükemmel bir C vitamini kaynağı ve kalp hastalığı ve bazı kanser riskini azaltan mükemmel bir A vitamini kaynağıdır. A vitamini göz sağlığının korunmasına yardımcı olur. C vitamini yaraları iyileştirmeye yardımcı olur ve diş etlerini sağlıklı tutar. C vitamini açısından zengin yiyecekler yemek, vücudun sağlıklı kan basıncını korumaya, güçlü kemikler oluşturmaya ve korumaya yardımcı olan demir, potasyum ve magnezyumu emmesine yardımcı olur.

Karpuzun sağlığa faydaları bir yaz tatlısının ötesine geçer. Yüksek düzeyde karpuz suyu ve diğer birçok vitamin ve mineral, vücudunuzun sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Karpuz, yiyebileceğiniz en iyi nemlendirici meyve

Bir fincan karpuz, beş ons su 48 ml) içerir. Yeterli sıvı alımı – su içeren meyveler dahil – kan dolaşımını, cilt sağlığını artırır ve sindirime yardımcı olur. Ayrıca vücut ısısını düzenlemeye yardımcı olur, uzuv ve eklem fonksiyonlarını, metabolizmayı, iştahı ve atık ürünlerin atılımını iyileştirir.

Uygun hidrasyon ayrıca zihinsel işlevi de etkiler. Araştırmalar, vücut sıvılarının %1 ila 3’ünü kaybetmenin ruh halini bozabileceğini, konsantrasyonu azaltabileceğini, baş ağrılarını ve yorgunluğu artırabileceğini ve kaygıyı artırabileceğini gösteriyor.

Karpuz ile bağışıklık sisteminizi güçlendirin ve geliştirin

Karpuzun herhangi bir taze meyve veya sebzeden daha fazla likopen içerdiğini biliyor muydunuz? Araştırmalar, bir buçuk bardak karpuzun yaklaşık 9 ila 13 miligram likopen içerdiğini göstermiştir. Ortalama olarak, karpuz, çiğ domateslerden yaklaşık yüzde 40 daha fazla likopen içerir. Likopen, kanser, kalp hastalığı ve yaşa bağlı göz bozuklukları riskinin azalmasıyla bağlantılı bir antioksidandır.

Kan basıncını düşürün ve kan dolaşımını iyileştirin

L-sitrülin, karpuzda (özellikle cildin beyaz kısmında) bulunan ve atardamarlardaki kan dolaşımının işlevini iyileştirmeye yardımcı olan ve atardamarların işlevini iyileştiren ve kan basıncını düşüren doğal bir maddedir.

Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları
Karpuzun İnanılmaz Sağlık Faydaları

Karpuzun cilde benzersiz faydaları

Karpuzda bulunan likopen ile birlikte A ve C vitaminleri cilt sağlığının anahtarıdır. C vitamini kolajen üretimi için gereklidir ve cildinizi yumuşak ve esnek tutar. A vitamini hücre hasarını onarmak ve yeni cilt hücreleri oluşturmak için gereklidir. Likopen cildinizi güneş yanığından korumaya yardımcı olur.

Kas ağrısını azaltın

Sitrülinin, zorlu bir egzersiz seansından sonra kas ağrısını azaltmada etkili olduğu gösterilmiştir. ACS tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, karpuz suyundaki sitrülin gibi elektrolitler ve amino asitler kas yorgunluğunu azaltmaya yardımcı olur .

100 gr karpuzun besin değerleri

  • Kalori 30
  • Yağ 0.15 gr
  • Doymuş yağ 0.016 g
  • Kolesterol 0 mg
  • Sodyum 1 mg
  • Karbonhidratlar 7,55 gr
  • 0,4 gr lif
  • Şeker 6.2 gram
  • 0.61 gr protein

kurutulmuş karpuz

Kurutulmuş karpuz en lezzetli ve sağlıklı atıştırmalıklardan biridir. Tek başına karpuz, kuruduktan sonra bile lezzetini ve tatlılığını koruyan su bakımından zengindir. Böylece sağlıklı ve lezzetli bir atıştırmalık olarak kullanabilirsiniz. Karpuzun özellikleri nedeniyle kuru karpuz, dağcılık gibi uzun süreli aktiviteler için iyi bir seçimdir.

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3

Karpuzun ilk olarak 4.000 yıl önce Kuzeydoğu Afrika’da evcilleştirildiğine inanılıyor

Tatlı ve sulu, yaz sıcağında susuzluğunuzu gidermek için mükemmel bir muamele.

Bu büyük yuvarlak meyve, yeşil bir kabuğa ve parlak kırmızı ete sahiptir. Ayrıca antioksidanlar ve A ve C vitaminleri de dahil olmak üzere besinlerle doludur.

İşte karpuzun en önemli sağlık yararlarından 9 tanesi.

1. Susuz kalmanıza yardımcı olur

Hidratlı kalmak, vücudunuzun düzgün çalışması için önemlidir.

Vücut ısısının düzenlenmesi, normal organ işlevi, hücrelere besin dağıtımı ve uyanıklık, yeterli hidrasyona dayanan bedensel süreçlerden sadece birkaçıdır.

Yüksek su içeriğine sahip yiyecekler yemek , vücudunuza düzgün çalışması için ihtiyaç duyduğu suyu vermenize yardımcı olabilir.

Karpuz %92 su içerir, bu da onu günlük su alımı için mükemmel bir seçim yapar

Ayrıca, yüksek su içeriği nedeniyle, bu kavun düşük kalori yoğunluğuna sahiptir – başka bir deyişle toplam ağırlığına göre çok az kalori.

Karpuz gibi düşük kalorili yiyecekler yemek, daha uzun süre tok hissetmenizi sağlayarak kilo yönetimine yardımcı olabilir

ÖZET

Karpuzun yüksek su içeriği, susuz kalmanıza yardımcı olabilir – bu da genel sağlığınızı destekler – ve aynı zamanda tok hissetmenizi sağlar.

2. Besin maddeleri ve faydalı bitki bileşikleri ile dolu

Karpuz, potasyum, magnezyum ve A ve C vitaminleri dahil olmak üzere çeşitli besinler içerir. Ayrıca kalorisi nispeten düşüktür, fincan başına sadece 46 52 gram) içerir

İşte 1 su bardağı 52 gram) çiğ, doğranmış karpuzdaki besinler:

  • Kalori: 46
  • Karbonhidrat: 11.5 gram
  • Lif: 0.6 gram
  • Şeker: 9.4 gram
  • Protein: 0.9 gram
  • Yağ: 0.2 gram
  • A Vitamini: Günlük Değerin (DV) %5’i
  • C Vitamini: DV’nin %14’ü
  • Potasyum: DV’nin %4’ü
  • Magnezyum: DV’nin %4’ü

Karpuz ayrıca , egzersiz performansını artırabilecek bir amino asit olan sitrülin açısından zengin bir kaynaktır.

Ayrıca, C vitamini, karotenoidler, likopen ve cucurbitacin E dahil olmak üzere antioksidanlara sahiptir   

Bu bileşikler, vücudunuzda birikirse hücrelerinize zarar verebilecek kararsız moleküller olan serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olur. Zamanla, bu hasar diyabet, kalp hastalığı ve kanser gibi durumlara yol açabilir

ÖZET

Karpuz, önemli miktarda A ve C vitamini de dahil olmak üzere çok sayıda besin maddesine sahiptir. Ayrıca likopen ve cucurbitacin E gibi antioksidanlar sunar.

3. Antikanser etkileri olabilir

Likopen ve cucurbitacin E dahil olmak üzere karpuzda bulunan birkaç bitki bileşiğinin olası antikanser etkileri vardır.

Çalışma sonuçları karışık olsa da, likopen alımı prostat ve kolorektal kanserler gibi bazı kanser türlerinin daha düşük riski ile ilişkili olabilir   ,  , 

Likopenin, hücre bölünmesini destekleyen bir hormon olan insülin benzeri büyüme faktörünün (IGF) kan seviyelerini düşürerek çalıştığına inanılmaktadır. Özellikle, hücre bölünmesi kontrol edilemez hale geldiğinde kanser oluşur

Ek olarak, cucurbitacin E, kanser hücrelerinin otofajisini teşvik ederek tümör büyümesini inhibe edebilir . Otofaji, vücudunuzun hasarlı hücreleri  

Yine de, daha fazla insan araştırması gereklidir.

ÖZET

Karpuz, belirli kanser türleriyle savaşabilen bitki bileşikleri içerir. Ancak, daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

4. Kalp sağlığını iyileştirebilir

Karpuzdaki çeşitli besinler kalp sağlığını destekleyebilir .

Kalp hastalığı dünya çapında önde gelen ölüm nedenidir. Diyet gibi yaşam tarzı faktörlerinin kan basıncınızı ve kolesterol seviyenizi düşürerek kalp krizi ve felç riskinizi azaltabileceğini belirtmekte fayda var., 

Çalışmalar, likopenin kolesterolü ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olabileceğini düşündürmektedir. Ayrıca yüksek kolesterol seviyelerinin neden olduğu oksidatif hasarı önlemeye yardımcı olabilir

Karpuz ayrıca vücudunuzdaki nitrik oksit seviyelerini artırabilecek bir amino asit olan sitrülin içerir. Nitrik oksit kan damarlarınızın genişlemesine yardımcı olur, bu da kan basıncını düşürür

Karpuzdaki diğer kalp dostu vitaminler ve mineraller arasında magnezyum , potasyum ve A, B6 ve C vitaminleri bulunur

ÖZET

Karpuzdaki likopen ve sitrülin, kan basıncını ve kolesterolü düşürerek kalp sağlığını destekleyebilir.

5. Enflamasyonu ve oksidatif stresi azaltabilir

Enflamasyon, birçok kronik hastalığın temel nedenidir.

Karpuzdaki antioksidanlar, likopen ve C vitamini kombinasyonu, inflamasyonu ve oksidatif hasarı azaltmaya yardımcı olabilir.

Bir çalışmada, sağlıksız bir diyeti desteklemek için karpuz tozu ile beslenen sıçanlar, kontrol grubundakilere göre daha az oksidatif stres ve daha düşük inflamatuar belirteç C-reaktif protein seviyeleri geliştirdi

Ek olarak, 8 haftalık bir çalışma, obezite ve yüksek inflamatuar belirteçleri olan 31 kişiye günde iki kez 500 mg C vitamini verdi . Kontrol grubuna kıyasla inflamatuar belirteçlerde önemli bir azalma gösterdiler (

Bir antioksidan olarak likopen, Alzheimer hastalığının başlangıcını ve ilerlemesini de geciktirebilir. Bununla birlikte, daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır ( 21 

ÖZET

Karpuz, yüksek seviyeleri çok sayıda hastalıkla bağlantılı olan iltihabı azaltmaya yardımcı olabilecek bileşikler içerir.

6. Makula dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olabilir

Karpuz bileşiği likopenin gözleriniz için faydaları olabilir .

Yaşa bağlı makula dejenerasyonu (AMD), yaşlı erişkinlerde körlüğe neden olabilen yaygın bir göz sorunudur

Likopenin bir antioksidan ve anti-inflamatuar bileşik olarak rolü, araştırmalar sınırlı olsa da, AMD’yi önlemeye ve engellemeye yardımcı olabilir , 2

Likopen ile göz hücrelerini tedavi eden bir test tüpü çalışması, inflamatuar belirteçlerin hücrelere zarar verme kapasitesini azalttığını buldu

İnsan araştırmasının gerekli olduğunu unutmayın.

ÖZET

Likopen, antioksidan ve antienflamatuar özellikleri nedeniyle AMD’nin önlenmesine yardımcı olabilir. Yine de, daha ileri çalışmalara ihtiyaç vardır.

7. Kas ağrısını hafifletebilir

Karpuzda bulunan bir amino asit olan sitrülin, egzersiz performansını iyileştirebilir ve kas ağrısını azaltabilir , 2

Ek olarak da mevcuttur .

Bir inceleme, en az 7 gün boyunca düzenli sitrülin alımının, vücudun nitrik oksit üretimini artırarak aerobik performansı iyileştirdiğini buldu.2

Bu bileşik, kan damarlarını genişletmeye yardımcı olur, böylece kalbinizin vücudunuza kan pompalamak için çok çalışmasına gerek kalmaz ( 27 

Dahası, bazı kanıtlar, sadece sitrülinin değil, karpuzun kendisinin egzersizden sonra vücudunuza yardımcı olabileceğini düşündürmektedir .

Daha eski bir çalışma, sporculara sade karpuz suyu, sitrülin ile karıştırılmış karpuz suyu veya bir kontrol içeceği verdi. Her iki karpuz içeceği, kontrol içeceğinden daha az kas ağrısına ve daha hızlı kalp atış hızı iyileşmesine neden oldu

Yine de, daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

ÖZET

Karpuzdaki sitrülin, egzersiz performansını artırmaya ve kas ağrısını azaltmaya yardımcı olabilir.

8. Cilt sağlığına yardımcı olabilir

Karpuzda bulunan A ve C vitaminleri cilt sağlığı için önemlidir .

C vitamini – yenildiğinde veya topikal olarak uygulandığında – vücudunuzun, cildinizi esnek ve saçınızı güçlü tutan bir protein olan kolajen yapmasına yardımcı olur , 

Bir inceleme, gıdalardan ve/veya takviyelerden daha fazla C vitamini alımının, kırışıklık ve kuru cilt geliştirme şansınızı azaltabileceğini buldu , 3

A vitamini, cilt hücrelerinin oluşmasına ve onarılmasına yardımcı olduğu için sağlıklı ciltler için de önemlidir

Bir incelemede, A vitamini eksikliği olan hayvanlar, besleyici olarak eksiksiz bir diyetle beslenen hayvanlara göre daha kötü yara iyileşmesine sahipti

Özellikle karpuz üzerinde daha fazla insan çalışmasına ihtiyaç olduğunu unutmayın.

ÖZET

Karpuzdaki çeşitli besinler saç ve cilt sağlığını destekler, ancak daha fazla araştırma yapılması gerekir.

9. Sindirimi İyileştirebilir

Karpuz, sağlıklı sindirim için gerekli olan bol su ve az miktarda lif içerir.

Lif, bağırsaklarınızı düzenli tutmanıza yardımcı olurken, su atıkları sindirim sisteminizden daha verimli bir şekilde taşır , 3

4.561 yetişkinde yapılan bir anket, düşük sıvı ve düşük lif alımına sahip olanların kabızlık yaşama olasılığının daha yüksek olduğunu buldu . Bununla birlikte, diğer faktörler bir rol oynamış olabilir

ÖZET

Karpuzdaki lif ve su içeriği, düzenli bağırsak hareketlerini destekleyerek sindirim sağlığınıza yardımcı olabilir.

Karpuz, yaz sıcağında birçok insanın severek tükettiği lezzetli, susuzluğu gideren bir meyvedir .

Çok yüksek su içeriğine sahiptir ve likopen, sitrülin ve A ve C vitaminleri gibi besinler sağlar.

Araştırmalar, bu tatlı, kırmızı kavunun kalp sağlığını iyileştirebileceğini, kas ağrısını azaltabileceğini ve daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen iltihabı azaltabileceğini gösteriyor.