Kivinin Faydaları – Sağlığa 7 Önemli Faydası

Kivi çok sağlıklı ve lezzetli meyvelerden bir tanesidir. Yeşil etleri tatlı, ekşi ve keskindir. Ayrıca C vitamini, K vitamini, E vitamini, folat ve potasyum gibi besinlerle doludur. Ayrıca birçok antioksidan içerirler ve iyi bir lif kaynağıdırlar.

İşte kivinin faydaları

Küçük siyah tohumları, tüylü kahverengi kabuğu gibi yenilebilir, ancak çoğu kivi yemeden önce soymayı tercih eder.

Farklı yetiştirme bölgeleri olduğundan dolayı kivi yıl boyunca tüketilebilir.

Kivinin Faydaları
Kivinin Faydaları

Kivi’nin Sağlığa Faydaları;

1. Astım tedavisine yardımcı olabilir

Kivinin içerdiği yüksek miktarda C vitamini ve antioksidanların aslında astımı olan kişilerin tedavisine yardımcı olabileceği düşünülmektedir . 2000 yılında yapılan bir araştırma, kivi de dahil olmak üzere düzenli olarak taze meyve tüketenlerin akciğer fonksiyonu üzerinde faydalı bir etkisi olduğunu buldu . Kivi gibi taze meyveler, duyarlı çocuklarda hırıltıyı azaltabilir.

2. Sindirime yardımcı olur

Kivi, zaten sindirim için iyi olan bol miktarda lif içerir. Ayrıca proteinin parçalanmasına yardımcı olabilecek aktinidin adı verilen bir proteolitik enzim içerirler. Yakın zamanda bulunan bir çalışma aktinidin içeren kivi özü, çoğu proteinin sindirimini büyük ölçüde arttırdı.

3. Bağışıklık sistemini güçlendirir

Kivi besin açısından yoğundur ve C vitamini ile doludur. Aslında, sadece 1 fincan kivi günlük önerilen değerinizin yaklaşık yüzde 273’ünü sağlar . C vitamini, hastalıklardan korunmak için bağışıklık sisteminizi güçlendirmek söz konusu olduğunda önemli bir besindir. Bir çalışma , kivinin bağışıklık fonksiyonunu destekleyebileceğini ve soğuk algınlığı veya grip benzeri hastalıklara yakalanma olasılığını azaltabileceğini bile buldu . Bu, özellikle 65 yaş üstü yetişkinler ve küçük çocuklar gibi risk altındaki gruplar için geçerlidir .

1200px Kiwi Actinidia chinensis 1 Luc Viatour
Kivinin Faydaları

4. Diğer sağlık koşullarının riskini azaltır

Oksidatif stres DNA’mıza zarar verebilir. Bu sağlık sorunlarına yol açabilir. Kısmen antioksidanları sayesinde olumlu etkileri ile ilgili bazı kanıtlar var. Düzenli kivi veya kivi özü tüketiminin oksidatif stres olasılığını azalttığına dair daha eski bir çalışmadan alıntı yapılmıştır.

Oksidatif DNA hasarı kolon kanseri ile güçlü bir şekilde bağlantılı olduğundan , düzenli kivi tüketimi de kolon kanseri riskinizi azaltabilir.

5. Kan basıncını yönetmeye yardımcı olabilir

Kivi sadece bağışıklık sistemimize ekstra bir destek sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kan basıncımızı yönetmemize de yardımcı olabilir. 2014 yılında yapılan bir klinik çalışma günde üç kivideki biyoaktif maddelerin kan basıncını günde bir elmadan daha fazla düşürebildiğini söylüyor . Uzun vadede bu, felç veya kalp krizi gibi yüksek tansiyonun neden olabileceği durumlar için daha düşük bir risk anlamına da gelebilir .

1200x627 kivinin faydalari nelerdir kivinin insan sagligina yararlari kalorisi ve besin degeri 1622099584219
Kivinin Faydaları

6. Kanın pıhtılaşmasını azaltır

Kan basıncımızı yönetmemize yardımcı olmasının yanı sıra, kivi aslında kanın pıhtılaşmasını azaltabilir . Oslo Üniversitesi’nden yapılan bir araştırma, günde iki ila üç kivi yemenin kan pıhtılaşma riskini önemli ölçüde azalttığını buldu. Ayrıca kandaki yağ miktarını da azalttığı bulundu . Araştırmacılar, bu etkilerin kalp sağlığını iyileştirmek için günlük aspirin dozuna benzer olduğunu söyledi .

7. Görme kaybına karşı korur

Makula dejenerasyonu , görme kaybının önde gelen nedenidir ve kivi, gözlerinizi bundan dolayı korumaya yardımcı olabilir. Bir çalışma, günde üç porsiyon meyve yemenin makula dejenerasyonunu azalttığını buldu. Çalışma sonucuna göre yüzde 36 azaldı. Kivilerin yüksek zeaksantin ve lutein düzeylerinin bu etkiye katkıda bulunduğu düşünülmektedir.

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3