Limon Mine Çiçeğinin 5 Potansiyel Sağlık Faydası

Yatıştırıcı aroması ve parlak tadıyla bilinen limon mineçiçeği, çaylarda ve uçucu bir yağ olarak yaygın olarak tüketilen bir bitkidir.

Limon mineçiçeği, benzersiz sağlık yararları sağlayan çeşitli bitki bileşikleri içerir. Geleneksel tıp sistemlerinde solunum rahatsızlıklarını, sindirim sorunlarını ve daha fazlasını tedavi etmek için yüzlerce yıldır kullanılmaktadır  

Bu makale, tümü bilim tarafından desteklenen limon mineçiçeğinin 5 potansiyel kullanımını ve sağlık yararlarını kapsar.

1. Terapötik bileşiklerin güçlü kaynağı

Aynı zamanda bilim dünyasında bilinen limon mine çiçeği, Lippia citriodora , Aloysia citriodora ve Aloysia triphylla , Güney Amerika’ya tıbbi bir bitkidir yerli (olduğu

Antioksidan ve antienflamatuar özelliklere sahip terpenoidler ve fenolik bileşikler dahil olmak üzere çeşitli bitki bileşikleri içerir.

Örneğin, limon mineçiçeği yaprakları ve özü, verbascoside adı verilen bir polifenol bileşiği bakımından zengindir . Daha eski ve daha yeni çalışmalara göre, bu bileşik güçlü antioksidan aktiviteye sahiptir  

Aslında, hem hayvan hem de test tüpü çalışmaları, verbascosidin hücre hasarına karşı koruma sağlayabileceğini ve vücudunuzun antioksidan savunmasını iyileştirebileceğini göstermiştir   ,  , 

Verbascoside’a ek olarak, limon mineçiçeği, geranial, neral, luteolin ve limonen dahil olmak üzere antioksidan özelliklere sahip birkaç başka bitki bileşiği içerir. , 

ÖZET

Limon mineçiçeği, vücudunuzu hücre hasarına karşı koruyabilen, verbascoside dahil olmak üzere çeşitli bitki bileşikleri içerir.

2. Enflamasyonu ve oksidatif stresi azaltabilir

Limon mineçiçeği antioksidanlar ve iltihap önleyici bileşikler açısından zengin olduğu için vücudunuzdaki iltihaplanmayı ve oksidatif stresi azaltmaya yardımcı olabilir.

Oksidatif stres , vücudunuzun antioksidan savunmaları ile zararlı serbest radikallerin üretimi arasındaki dengesizlik ile karakterizedir. Hücre hasarına ve hastalık riskinin artmasına neden olabilir .

2014 yılında yapılan bir çalışmada, ikincil ilerleyici multipl sklerozlu 30 kişiye 28 gün boyunca %10 verbascoside içeren plasebo veya 600 mg limon mineçiçeği özü verildi. Limon mineçiçeği, C-reaktif protein adı verilen bir tür inflamatuar belirteç seviyesinin önemli ölçüde düşmesine neden oldu .

Dahası, 60 sağlıklı yetişkin üzerinde yapılan yakın tarihli bir çalışma, kapsamlı egzersiz testleri öncesinde ve sırasında 10 gün boyunca 400 mg limon mineçiçeği özütü almanın, plaseboya kıyasla 8-OHdG adlı bir oksidatif stres belirtecinin idrar seviyelerini azalttığını göstermiştir .

Ayrıca, limon mineçiçeği grubu, antioksidan enzim glutatyon peroksidazın (GPx) daha yüksek kan seviyelerine ve daha düşük inflamatuar protein interlökin-6 (IL-6) seviyelerine sahipti, bu da limon mineçiçeği almanın oksidatif stresi azaltabileceğini ve kas hasarına karşı koruyabileceğini gösteriyor .

Daha eski bir çalışma ayrıca, 21 gün boyunca yoğun, 90 dakikalık bir koşu protokolü yapan sağlıklı erkeklerde limon mineçiçeği takviyesinin hücreleri oksidatif strese karşı koruduğunu ve egzersize bağlı kas hasarını azalttığını gösterdi .

Bu bulgular umut verici olsa da, limon mineçiçeğinin iltihabı nasıl azaltabileceğini ve oksidatif strese karşı nasıl koruyabileceğini daha iyi anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

ÖZET

Araştırma sınırlı olsa da, bazı insan çalışmaları, limon mineçiçeği takviyelerinin bazı insanlarda oksidatif stresi ve inflamatuar belirteçleri azaltmaya yardımcı olabileceğini düşündürmektedir.

3. Sporculara Fayda Sağlayabilir 

Limon mineçiçeği, hücrelerinizi hasardan koruyan çok sayıda bileşik içerir. Egzersiz, vücudunuzda strese ve kas hasarına neden olduğundan, bu özellikle sporcular için faydalı olabilir.

44 sporcuda yapılan bir çalışmada, 15 gün boyunca kapsamlı bir testten önce, sırasında ve sonrasında 400 mg limon mineçiçeği özü almak, daha az kas hasarına, daha hızlı iyileşmeye, daha az ağrıya ve GPx adlı antioksidan enzimin daha yüksek seviyelerine yol açtı. bir plasebo tedavisi .

Ancak bu çalışma, limon mineçiçeği takviyesini üreten şirket tarafından finanse edildi. Bu sonuçları etkilemiş olabilir.

Başka bir çalışmada, 10 gün önce ve kapsamlı egzersiz testleri sırasında 400 mg limon mineçiçeği özü alan sporcular, plasebo grubundakilere kıyasla kas ağrısını azalttı ve kreatinin kinaz (CK) adı verilen kas hasarı belirtecinin daha düşük seviyelerine sahipti.

Kombine olarak, bu çalışmalar, limon mineçiçeği takviyelerinin iyileşmeyi iyileştirebileceğini ve sporcularda egzersize bağlı kas hasarına karşı koruma sağlayabileceğini düşündürmektedir. Yine de, limon mineçiçeği sporcuları desteklemenin bir yolu olarak önerilmeden önce daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Sporcularda yapılan araştırmalar, limon mineçiçeği takviyelerinin egzersize bağlı kas hasarını ve kas ağrısını azaltabileceğini ve aynı zamanda iyileşmeyi de teşvik edebileceğini bulmuştur.

4. Uyku kalitesini iyileştirebilir 

Sınırlı araştırmalar, limon mineçiçeğinin uykusuzluk gibi uyku sorunları olanlara yardımcı olabileceğini düşündürmektedir . Aslında bitki tarih boyunca uykusuzluğu tedavi etmek ve sedasyon sağlamak için kullanılmıştır.

Uykusuzluk çeken 100 kişide yapılan bir çalışma, yatmadan önce 10 mL limon mineçiçeği şurubu almanın, plasebo grubuna kıyasla uykuya dalma, toplam uyku süresi, uyku kalitesi ve gündüz uykululuklarını önemli ölçüde iyileştirdiğini gösterdi .

Ayrıca, hayvan çalışmaları, limon mineçiçeğinin anti-anksiyete ve sakinleştirici etkileri olabileceğini düşündürmektedir. Bu özellikler uykusuzluk çekenlere de fayda sağlayabilir  

Bu sonuçlar cesaret verici olsa da, limon mineçiçeğinin uykusuzluk çeken insanlar için etkili bir uyku yardımı olarak hareket edip edemeyeceğini belirlemek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Limon mineçiçeği uyku artırıcı etkilere sahip olabilir. Sınırlı hayvan araştırması ayrıca kaygıyı azaltabileceğini öne sürüyor. Yine de, araştırma şu anda sınırlıdır.

5. Obezite karşıtı özelliklere sahip olabilir 

Bazı araştırmalar, limon mineçiçeğinin obezite önleyici etkileri olabileceğini öne sürüyor, ancak bu alandaki araştırmalar hala sınırlı.

6 haftalık bir çalışma, fareleri yüksek yağlı bir diyetle besledi. Bir grup tedavi edilmeden bırakıldı; başka bir limon mineçiçeği özü var. Tedavi edilen grupta yağ birikiminde azalma ve Firmicutes’in Bacteroidetes’e oranı arttı – bağırsak mikrobiyomunu içeren iki büyük filum  .

Bu ilginçtir, çünkü bazı araştırmalar, obeziteye sahip insanların ve hayvanların, sağlıklı bir ağırlığa sahip olduğu düşünülenlere göre daha yüksek Firmicutes/Bacteroidetes oranlarına sahip olma eğiliminde olduğunu göstermektedir .

Dahası, aşırı kilolu 54 kişide yapılan bir araştırma, 8 hafta boyunca limon mineçiçeği ve ebegümeci özleri ile günlük bir takviye almanın açlığı teşvik eden hormon olan ghrelini azalttığını ve tokluğu teşvik eden hormon glukagon benzeri peptid-1’i arttırdığını buldu.

Plasebo grubuyla karşılaştırıldığında, takviyeyi alanlar ayrıca vücut yağında daha fazla azalma yaşadılar .

Bununla birlikte, kullanılan ek hem ebegümeci hem de limon mineçiçeği içeriyordu, bu nedenle faydaları tek bir bileşene atfedilemez. Ayrıca, çalışma, sonuçları etkilemiş olabilecek kullanılmış eki üreten şirket tarafından finanse edildi.

Sonuç olarak, herhangi bir limon mineçiçeği ürününün kilo kaybını teşvik edebileceğini gösteren yeterli kanıt yok. Bu nedenle limon mineçiçeği takviyesini bu amaçla kullanmamalısınız.

ÖZET

İnsanlarda ve kemirgenlerde yapılan bazı araştırmalara göre, limon mineçiçeği obeziteyi önleyici etkilere sahip olabilir. Bununla birlikte, insan araştırması sınırlıdır ve daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

limon mineçiçeği nasıl kullanılır

Limon mineçiçeğini diyetinize veya sağlıklı yaşam rutininize dahil etmenin birkaç yolu vardır.

Limon mineçiçeği parlak, ferahlatıcı ve sakinleştirici bir kokuya sahiptir. Bu nedenle, doğal bir oda spreyi görevi görebilir.

Limon mineçiçeği esansiyel yağını esansiyel bir yağ difüzöründe kullanabilirsiniz. Alternatif olarak, eğer bir taşıyıcı yağ ile karıştırılmışsa, doğrudan cildinize uygulayın . Bununla birlikte, önce bir yama testi yaparak potansiyel bir cilt alerjisini test etmek en iyisidir. Son olarak, uçucu yağların asla yutulmaması gerektiğini unutmayın.

Bitkiyi çay yapmak için de kullanabilirsiniz. Sadece bazı gevşek limon mineçiçeği yaprakları veya hazır çay poşetlerini çevrimiçi olarak alın.

Ayrıca tatlılar, çorbalar, reçeller ve özel kokteyller gibi yemeklere kurutulmuş ve taze limon mineçiçeği ekleyebilirsiniz.

Tentür gibi limon mineçiçeği takviyeleri de çevrimiçi olarak satın alınabilir. Ancak, güvenli ve etkili dozları konusunda bir belirsizlik olduğunu unutmayın.

Örneğin, bazı araştırmalar limon mineçiçeği esansiyel yağlarının doğum kusurları riskini artırabileceğini öne sürüyor. Bu nedenle hamile kadınlar mine çiçeği aromaterapisini solumamalıdır ( 22 

Ayrıca hamile ve emziren kişilerin limon mineçiçeği özü, tentür, şurup veya çaydan kaçınmaları önerilir ( 23 

Limon mineçiçeği takviyesi almakla ilgileniyorsanız, önce sağlık uzmanınıza danışmanız en iyisidir. Ekin gerekli olup olmadığını belirlemeye yardımcı olabilirler ve sizi olası güvenlik sorunları hakkında bilgilendirebilirler.

Bu, özellikle şu anda herhangi bir reçeteli ilaç, diğer bitkisel takviyeler alıyorsanız veya herhangi bir tıbbi durumunuz varsa önemlidir.

ÖZET

Limon mineçiçeğini uçucu yağ olarak, çayda veya çorba ve tatlı gibi yemeklerde malzeme olarak kullanabilirsiniz. Tentürler veya özler gibi herhangi bir konsantre limon mineçiçeği ürünü almadan önce sağlık uzmanınıza danışın.

Alt çizgi

Limon mineçiçeği, etkileyici potansiyel sağlık yararları olan bir bitkidir.

Bazı araştırmalar, oksidatif stresi azaltmaya, kas hasarına karşı korumaya, uyku kalitesini iyileştirmeye ve obeziteyi önleyici etkilere sahip olabileceğini düşündürmektedir.

Bununla birlikte, insan araştırmaları şu anda sınırlı kalmaktadır. Limon mineçiçeğinin insan sağlığının herhangi bir yönünü iyileştirip iyileştirmediğini belirlemek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Limon mineçiçeğini özellikle konsantre dozlarda kullanmakla ilgileniyorsanız, önce sağlık uzmanınızla konuşun ve hamileyseniz veya emziriyorsanız herhangi bir biçimde mine çiçeği kullanmayın.