Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

Limonlar C vitamini, lif ve çeşitli faydalı bitki bileşikleri bakımından yüksektir. işte Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası;

Bu besinler çeşitli sağlık yararlarından sorumludur.

Aslında limonlar kalp sağlığını, kilo kontrolünü ve sindirim sağlığını destekleyebilir.

İşte limonların kanıta dayalı 6 sağlık yararı.

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası
Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

1. Kalp Sağlığını Destekleyin

Limonlar iyi bir C vitamini kaynağıdır.

Bir limon, referans günlük alımın (RDI) %51’i olan yaklaşık 31 mg C vitamini sağlar.

Araştırmalar, C vitamini açısından zengin meyve ve sebzeler yemenin kalp hastalığı ve felç riskinizi azalttığını gösteriyor.

Ancak kalbiniz için iyi olduğu düşünülen sadece C vitamini değildir . Limonlardaki lif ve bitki bileşikleri, kalp hastalığı için bazı risk faktörlerini de önemli ölçüde azaltabilir.

Örneğin, bir çalışma, bir ay boyunca günde 24 gram narenciye lifi özütü yemenin toplam kan kolesterol seviyelerini düşürdüğünü ortaya koydu.

ÖZET
Limonlar, kalp-sağlıklı C vitamini ve kolesterolü düşürebilecek çeşitli faydalı bitki bileşikleri bakımından yüksektir .

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası
Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

2. Kilo Kontrolüne Yardımcı Olun

Limonlar genellikle bir kilo verme gıdası olarak tanıtılır ve bunun neden olduğuna dair birkaç teori vardır.

Yaygın bir teori, içlerindeki çözünür pektin lifinin midenizde genişleyerek daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olmasıdır.

Bununla birlikte, pek çok insan limonları bütün olarak yemez. Ve limon suyu pektin içermediğinden, limon suyu içecekleri aynı şekilde tokluğu artırmaz.

Başka bir teori, limonlu sıcak su içmenin kilo vermenize yardımcı olacağını öne sürüyor .

Bununla birlikte, içme suyunun yaktığınız kalori miktarını geçici olarak artırdığı bilinmektedir, bu nedenle kilo vermeye yardımcı olan limon değil suyun kendisi olabilir.

Diğer teoriler, limondaki bitki bileşiklerinin kilo vermeye yardımcı olabileceğini düşündürmektedir.

Araştırmalar, limon özlerindeki bitki bileşiklerinin çeşitli şekillerde kilo alımını önlemeye veya azaltmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Bir çalışmada, besi diyetindeki farelere kabuğundan ekstrakte edilen limon polifenolleri verildi. Diğer farelere göre daha az kilo ve vücut yağı aldılar.

Bununla birlikte, hiçbir çalışma, limon bileşiklerinin insanlarda kilo verme etkilerini doğrulamamaktadır.

ÖZET
Hayvan çalışmaları, limon özü ve bitki bileşiklerinin kilo kaybını destekleyebileceğini gösteriyor, ancak insanlardaki etkileri bilinmiyor.

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

3. Böbrek Taşlarını Önleyin

Böbrek taşları , atık ürünler kristalleştiğinde ve böbreklerinizde biriktiğinde oluşan küçük topaklardır.

Oldukça yaygındırlar ve onları alan insanlar genellikle onları tekrar tekrar alırlar.

Sitrik asit, böbrek taşı oluşumu için daha az elverişli bir ortam yaratarak, idrar hacmini artırarak ve idrar pH’ını artırarak böbrek taşlarının önlenmesine yardımcı olabilir.

Günde sadece 1/2 fincan (4 ons veya 125 ml) limon suyu, daha önce limon taşı almış kişilerde taş oluşumunu önlemeye yardımcı olmak için yeterli sitrik asit sağlayabilir.

Bazı araştırmalar limonatanın böbrek taşlarını etkili bir şekilde önlediğini de buldu, ancak sonuçlar karıştırıldı. Diğer çalışmalar hiçbir etki göstermedi.

Bu nedenle, limon suyunun böbrek taşı oluşumunu etkileyip etkilemediğini incelemek için daha iyi yürütülmüş araştırmalara ihtiyaç vardır.

ÖZET
Limon suyu böbrek taşlarını önlemeye yardımcı olabilir . Ancak, daha kaliteli araştırmalara ihtiyaç vardır.

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

4. Anemiye Karşı Koruyun

Demir eksikliği anemisi oldukça yaygındır. Yediğiniz yiyeceklerden yeterince demir almadığınızda ortaya çıkar .

Limonlar biraz demir içerir, ancak öncelikle bitkisel gıdalardan demir emilimini artırarak kansızlığı önlerler.

Bağırsaklarınız et, tavuk ve balıktaki (hem demiri olarak bilinir) demiri çok kolay emerken , bitki kaynaklarından gelen demir (hem olmayan demir) o kadar kolay değil. Ancak bu emilim, C vitamini ve sitrik asit tüketilerek geliştirilebilir.

Limonlar hem C vitamini hem de sitrik asit içerdiğinden, diyetinizden mümkün olduğunca fazla demir almanızı sağlayarak kansızlığa karşı koruma sağlayabilirler.

ÖZET
Limonlar, bitkilerden hem olmayan demiri emmenize yardımcı olan C vitamini ve sitrik asit içerir . Bu
anemiyi önleyebilir .

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası
Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

5. Kanser Riskini Azaltın

Meyve ve sebzeler açısından zengin sağlıklı bir diyet bazı kanserlerin önlenmesine yardımcı olabilir.

Bazı gözlemsel araştırmalar, en fazla narenciye tüketen kişilerin kanser riskinin daha düşük olduğunu bulmuştur, diğer çalışmalarda ise hiçbir etki bulunmamıştır.

Test tüpü çalışmalarında, limonlardan elde edilen birçok bileşik kanser hücrelerini öldürdü. Ancak, insan vücudunda aynı etkiye sahip olmayabilirler.

Bazı araştırmacılar, limonen ve naringenin gibi limonlarda bulunan bitki bileşiklerinin antikanser etkileri olabileceğini düşünüyor , ancak bu hipotezin daha fazla araştırılması gerekiyor.

Hayvan çalışmaları, limon yağında bulunan bir bileşik olan D-limonen’in antikanser özelliklere sahip olduğunu göstermektedir.

Başka bir çalışmada, limonlarda da bulunan beta-kriptoksantin ve hesperidin bitki bileşiklerini içeren mandalina küspesi kullanıldı.

Çalışma, bu bileşiklerin kemirgenlerin dillerinde, akciğerlerinde ve kolonlarında kötü huylu tümörlerin gelişmesini engellediğini keşfetti.

Bununla birlikte, araştırma ekibinin, limon veya portakal yiyerek elde edebileceğinizden çok daha fazla, çok yüksek dozda kimyasal kullandığı belirtilmelidir.

Limon ve diğer turunçgillerden elde edilen bazı bitki bileşikleri antikanser potansiyeline sahip olsa da, limonların insanlarda kanserle savaşabileceğini gösteren hiçbir kaliteli kanıt yoktur.

ÖZET

Limonlarda bulunan bazı bitki kimyasallarının , hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda kanseri önlediği gösterilmiştir. Bununla birlikte, insan
çalışmalarına ihtiyaç vardır.

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası
Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası

6. Sindirim Sağlığını İyileştirin

Limonlar, çoğunlukla çözünür lif ve basit şekerler şeklinde yaklaşık %10 karbonhidrattan oluşur .

Limonlardaki ana lif, birçok sağlık yararına bağlı bir çözünür lif şekli olan pektindir.

Çözünür lif, bağırsak sağlığını iyileştirebilir ve şekerlerin ve nişastaların sindirimini yavaşlatabilir. Bu etkiler kan şekeri düzeylerinin düşmesine neden olabilir.

Bununla birlikte, limondan lifin faydalarını elde etmek için posasını yemeniz gerekir.

Posasında bulunan lif olmadan limon suyu içen kişiler, lifin faydalarını kaçıracaktır.

ÖZET Limonlardaki çözünür lif, sindirim sağlığını iyileştirmeye yardımcı olabilir . Ancak limonun sadece suyunu değil etli kısmını da yemelisiniz.

Limonun Kanıta Dayalı 6 Faydası ve Limon ile ilgili diğer makaleler için tıklayınız!

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3