Muzun Kanıta Dayalı 11 Sağlık Faydası

Güneydoğu Asya’ya özgü olsalar da, birçok sıcak iklimde her yerde yetişirler ve onları dünya çapında kullanılabilir hale getirirler. Marketlerde bulunan en yaygın tür olan Cavendish çeşidi, sert ve yeşil başlar ancak olgunlaştıkça sarı, yumuşak ve tatlı olur.

Muz birçok temel besin içerir ve kilo verme, sindirim ve kalp sağlığına fayda sağlayabilir.

İşte muzun bilime dayalı 11 sağlık faydası.

1. Besinler açısından zengin

Muz, makul miktarda lif ve birkaç antioksidan içerir. Normal büyüklükte bir muz 26 gram) ayrıca :

  • Kalori: 112
  • Yağ: 0 gram
  • Protein: 1 gram
  • Karbonhidrat: 29 gram
  • Lif: 3 gram
  • C Vitamini: Günlük Değerin (DV) %12’si
  • Riboflavin: DV’nin %7’si
  • Folat: DV’nin %6’sı
  • Niasin: DV’nin %5’i
  • Bakır: DV’nin %11’i
  • Potasyum: DV’nin %10’u
  • Magnezyum: DV’nin %8’i

Bir muz yaklaşık 112 kalori sağlar ve neredeyse tamamen su ve karbonhidrattan oluşur. Az protein tutarlar ve yağ içermezler.

Yeşil, olgunlaşmamış muzlardaki karbonhidratlar çoğunlukla nişasta ve dirençli nişasta şeklindedir – kısa süre içinde ele alacağımız bir tür sindirilemeyen lif. Meyve olgunlaştıkça aroması daha tatlı hale gelirken lif içeriği düşer  

2. Kan şekeri seviyelerini iyileştirebilir

Muz çözünür lif açısından zengindir. Sindirim sırasında, çözünür lif bir jel oluşturmak için sıvı içinde çözünür. Muzlara süngerimsi dokusunu veren de budur .

Olgunlaşmamış muzlar ayrıca vücudunuz tarafından sindirilmeyen dirençli nişasta içerir .

Bu iki lif türü birlikte yemeklerden sonra kan şekeri seviyenizi azaltabilir. Ayrıca, midenizin boşalmasını yavaşlatarak iştahınızı düzenlemeye yardımcı olabilirler .

Bu, daha yüksek karbonhidrat içeriğine rağmen, muzların sağlıklı bireylerde kan şekeri seviyelerinde büyük artışlara neden olmayacağı anlamına gelir. Bununla birlikte, diyabetli insanlar muzun tadını çıkarabilirken, bir oturuşta büyük bir porsiyonun tadını çıkarmaları önerilmez.

3. Sindirim sağlığını destekleyebilir

Diyet lifi, gelişmiş sindirim de dahil olmak üzere birçok sağlık yararına bağlanmıştır. Bir orta boy muz yaklaşık 3 gram lif sağlar .

Olgunlaşmamış muzda bulunan lif türü olan dirençli nişasta bir prebiyotiktir. Prebiyotikler sindirimden kaçar ve bağırsaklarınızdaki faydalı bakteriler için besin haline geldikleri kalın bağırsağınıza giderler. , 

Dahası, pektin – hem olgun hem de olgunlaşmamış muzda bulunan bir lif – kabızlığı önlemeye ve dışkıyı yumuşatmaya yardımcı olabilir  

Bazı test tüpü çalışmaları, pektinin kolon kanserine karşı korunmaya yardımcı olabileceğini öne sürüyor, ancak bu yararı doğrulamak için insanlarda araştırmalara hala ihtiyaç var  

4. Kilo Kaybına Yardımcı Olabilir

Muzların kilo kaybı üzerindeki etkilerini doğrudan test eden bir çalışma yok. Bununla birlikte, bu popüler meyve, onu kilo vermeyi kolaylaştıran bir yiyecek haline getirebilecek çeşitli özelliklere sahiptir .

İlk olarak, muzlar nispeten az kaloriye sahiptir. Ortalama bir muz 100’den fazla kaloriye sahiptir, ancak besleyici ve doyurucudur .

Sebze ve meyvelerden daha fazla lif yemek, tekrar tekrar daha düşük vücut ağırlığı ve kilo kaybı ile ilişkilendirilmiştir   , 

Ayrıca, olgunlaşmamış muzlar dirençli nişasta ile doludur, bu nedenle doyurucu olma eğilimindedirler ve iştahınızı azaltırlar. Diyetinize olgunlaşmamış muzları dahil etmek istiyorsanız, onları plantain kullandığınız gibi kullanmayı deneyin  

5. Kalp sağlığını destekleyebilir

Potasyum, kalp sağlığı, özellikle tansiyon yönetimi için hayati önem taşıyan bir mineraldir. Önemine rağmen, çok az insan diyetlerinde yeterli potasyum alır  .

Uygun bir şekilde, muzlar büyük bir potasyum kaynağıdır ve orta boy bir muz 26 gram) DV’nin %10’unu sağlar .

Potasyum açısından zengin bir diyet kan basıncınızı düşürmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, daha eski araştırmalara ve hayvan çalışmalarına göre, bol miktarda potasyum tüketen kişilerde kalp hastalığı riski %27’ye kadar daha düşüktür , 1

Dahası, muz, kalp sağlığı için önemli olan başka bir mineral olan magnezyum için günlük ihtiyacın %8’ini içerir. , 

Magnezyum eksikliği, artan kalp hastalığı riski, yüksek kan basıncı ve kandaki yüksek yağ seviyeleri ile bağlantılı olabilir. Bu nedenle, diyetinizden veya takviyelerinizden yeterince mineral almanız önemlidir .

6. Antioksidanlarla dolu

Meyve ve sebzeler diyet antioksidanlarının mükemmel kaynaklarıdır ve muzlar da bir istisna değildir.

Flavonoidler ve aminler dahil olmak üzere çeşitli güçlü antioksidanlar içerirler .

Bu antioksidanlar, kalp hastalığı ve dejeneratif hastalık riskinde azalma gibi birçok sağlık yararı ile bağlantılıdır. , 

Serbest radikallerin neden olduğu hücrelerinizde oksidatif hasarı önlemeye yardımcı olurlar. Antioksidanlar olmadan, serbest radikaller zamanla birikebilir ve seviyeleri vücudunuzda yeterince yükselirse zarar verebilir  

7. Daha dolgun hissetmenize yardımcı olabilir

Muzdaki çözünür lif, sindirim sisteminize hacim kazandırarak ve sindirimi yavaşlatarak tok kalmanıza yardımcı olabilir.

Ek olarak, muzların kalorileri boyutlarına göre nispeten düşüktür .

Kombine olarak, düşük kalorili ve yüksek lif içeriği, onları işlenmiş veya şekerli kutulu atıştırmalıklar gibi diğer yiyeceklerden daha doyurucu bir atıştırmalık yapar .

Protein de doyurucudur, ancak muzlar bu makro besin açısından düşüktür. Bu nedenle, açlıkla savaşan bir atıştırmalık için, Yunan yoğurdu gibi protein açısından zengin besinlerle dilimlenmiş bir muz yemeyi deneyin veya bir muzu bir protein içeceğine karıştırın  .

8. Olgunlaşmamışken insülin duyarlılığını artırabilir

İnsülin direnci , tip 2 diyabet de dahil olmak üzere birçok kronik hastalık için önemli bir risk faktörüdür.

Çeşitli araştırmalar, düzenli olarak dirençli nişasta yemenin – örneğin olgunlaşmamış muzların tadını çıkararak – insülin duyarlılığını iyileştirebileceğini ortaya koymaktadır. Bu, vücudunuzu bu kan şekerini düzenleyici hormona daha duyarlı hale getirebilir   , 

Bununla birlikte, muzlardaki dirençli nişastanın insülin duyarlılığını nasıl etkileyebileceğini araştıran daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

9. Böbrek sağlığını iyileştirebilir

Potasyum, sağlıklı böbrek fonksiyonu ve kan basıncının düzenlenmesi için hayati önem taşır .

Büyük diyet potasyum kaynakları olarak muzlar, böbreklerinizi sağlıklı tutmak söz konusu olduğunda özellikle faydalı olabilir .

Erken evre kronik böbrek hastalığı olan 5.000’den fazla kişiyi içeren bir çalışma, potasyumu daha düşük kan basıncına ve böbrek hastalığının daha yavaş ilerlemesine bağladı .

Öte yandan, geç evre böbrek hastalığı olan veya diyalize giren bazı kişilerin potasyum alımını kısıtlamaları gerekir. Bu kategorilerden birine giriyorsanız, potasyum alımınızı artırmadan önce sağlık ekibinizle konuşun .

10. Egzersiz iyileşmesini destekleyebilir

Muz bazen sporcular için mükemmel yiyecek olarak anılır. Bu, büyük ölçüde, her ikisi de elektrolit görevi gören potasyum ve magnezyum minerallerinin yanı sıra kolayca sindirilen karbonhidrat içeriğinden kaynaklanmaktadır .

Yoğun egzersiz sırasında terinizle elektrolit kaybedersiniz. Örneğin bir muz yiyerek vücudunuzu potasyum ve magnezyum ile yeniden takviye etmek, egzersize bağlı kas kramplarını ve ağrıyı azaltabilir  .

Bununla birlikte, muzların egzersiz performansı, kramp ve egzersiz iyileşmesi üzerindeki etkileri üzerine özel araştırmalar eksiktir.

Bununla birlikte, muzlar egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında mükemmel beslenme sağlar .

11. Diyetinize eklemek kolay

Muz sadece inanılmaz derecede sağlıklı değil, aynı zamanda civardaki en uygun atıştırmalık yiyeceklerden biridir .

Yoğurt, mısır gevreği ve smoothie’lere harika bir katkı sağlarlar ve fıstık ezmeli tam tahıllı tostların üzerine bir ikram olarak çalışırlar. Hatta bunları pişirme ve yemeklerinizde şeker yerine kullanabilirsiniz.

Muzları yemesi ve taşıması da inanılmaz derecede kolaydır. Genellikle iyi tolere edilirler ve kolayca sindirilirler. Tek yapman gereken onları soymak ve gitmeye hazırsın.

Alt çizgi

Muz, birçok potansiyel sağlık yararına sahip popüler bir meyvedir.

Lif ve antioksidan içerikleri sayesinde sindiriminizi ve kalp sağlığınızı artırabilirler. Ayrıca, nispeten düşük kalorili, besleyici yoğun ve dolgun oldukları için kilo kaybını destekleyebilirler.

Hem olgun, sarı muzlar hem de olgunlaşmamış yeşil muzlar tatlı ihtiyacınızı giderebilir ve sağlıklı kalmanıza yardımcı olabilir.