Peynir Altı Suyunun Sağlığa 10 Faydası

Peynir altı suyu proteini, dünyada en iyi çalışılan takviyeler arasındadır ve bunun iyi bir nedeni vardır.

Çok yüksek bir besin değerine sahiptir ve bilimsel çalışmalar sayısız sağlık yararını ortaya çıkarmıştır.

İşte insan çalışmalarıyla desteklenen peynir altı suyu proteininin sağlığa 10 faydası.

1. Peynir altı suyu mükemmel bir yüksek kaliteli protein kaynağıdır

Peynir altı suyu, peynir üretimi sırasında sütten ayrılan bir sıvıdır . Peynir altı suyunun protein kısmına peynir altı suyu proteini denir.

Tüm gerekli amino asitleri içeren eksiksiz, yüksek kaliteli bir proteindir. Ek olarak, çok sindirilebilirdir, diğer protein türlerine kıyasla bağırsaklarınızdan hızla emilir

Bu nitelikler onu mevcut en iyi diyet protein kaynaklarından biri yapar.

Üç ana peynir altı suyu protein tozu türü vardır:

  • konsantre (WPC)
  • izole etmek (WPI)
  • hidrolizat (WPH)

Konsantre en yaygın türdür ve aynı zamanda en ucuzudur.

Diyet takviyesi olarak peynir altı suyu proteini, vücut geliştiriciler, sporcular ve diyetlerinde ek protein isteyenler arasında oldukça popülerdir.

ÖZET

Peynir altı suyu proteini çok yüksek bir besin değerine sahiptir ve yüksek kaliteli proteinin en iyi diyet kaynaklarından biridir. Diğer proteinlere kıyasla oldukça sindirilebilir ve hızlı emilir.

2. Peynir altı suyu proteini kas büyümesini destekler

Kas kütlesi doğal olarak yaşla birlikte azalır.

Bu genellikle yağ alımına yol açar ve birçok kronik hastalık riskini artırır.

Bununla birlikte, vücut bileşimindeki bu olumsuz değişiklik, kuvvet antrenmanı ve yeterli diyet kombinasyonu ile kısmen yavaşlatılabilir, önlenebilir veya tersine çevrilebilir.

Yüksek proteinli gıdaların veya protein takviyelerinin tüketimi ile birlikte yapılan kuvvet antrenmanının etkili bir önleyici strateji olduğu gösterilmiştir.

Peynir altı suyu gibi yüksek kaliteli protein kaynakları özellikle etkilidir.

Peynir altı suyu, lösin adı verilen dallı zincirli bir amino asit bakımından zengindir. Lösin, amino asitlerin en büyüme teşvik edici (anabolik) olanıdır

Bu nedenle peynir altı suyu proteini, yaşa bağlı kas kaybının önlenmesinde ve ayrıca güç artışında etkilidir

Kas büyümesi için, bazı araştırmalar peynir altı suyu proteininin kazein veya soya gibi diğer protein türlerinden biraz daha iyi olabileceğini gösteriyor. ,  , 

Bununla birlikte, diyetiniz zaten proteinden yoksun değilse, takviyeler muhtemelen büyük bir fark yaratmayacaktır.

ÖZET

Peynir altı suyu proteini, kuvvet antrenmanı ile birleştiğinde kas büyümesini ve bakımını desteklemek için mükemmeldir.

3. Peynir altı suyu proteini kan basıncını düşürebilir

Anormal derecede yüksek tansiyon (hipertansiyon), kalp hastalığı için önde gelen risk faktörlerinden biridir.

Çok sayıda çalışma, süt ürünleri tüketimini düşük kan basıncıyla ilişkilendirmiştir   ,  , 

Bu etki, süt ürünlerinde anjiyotensin dönüştürücü enzim inhibitörleri (ACE inhibitörleri) olarak adlandırılan bir biyoaktif peptit ailesine atfedilmiştir   , 13

Peynir altı suyu proteinlerinde ACE inhibitörlerine laktokininler denir  Birkaç hayvan çalışması, kan basıncı üzerindeki yararlı etkilerini göstermiştir., 

Sınırlı sayıda insan çalışması, peynir altı suyu proteinlerinin kan basıncı üzerindeki etkisini araştırdı ve birçok uzman, kanıtların yetersiz olduğunu düşünüyor.

Fazla kilolu bireylerde yapılan bir çalışma, 12 hafta boyunca 54 g/gün peynir altı suyu proteini takviyesinin sistolik kan basıncını %4 oranında düşürdüğünü göstermiştir. Diğer süt proteinleri (kazein) benzer etkilere sahipti

Bu, katılımcılara 6 hafta boyunca peynir altı suyu proteini konsantresi 2 g/gün) verildiğinde önemli etkiler bulan başka bir çalışma tarafından desteklenmektedir.

Bununla birlikte, kan basıncı yalnızca başlangıçta yüksek veya hafif yüksek kan basıncına sahip olanlarda düştü ( 18 

Sütlü bir içecekle karıştırılmış çok daha düşük miktarlarda (günde 3.25 g’dan az) peynir altı suyu proteini kullanan bir çalışmada kan basıncı üzerinde önemli bir etki saptanmamıştır.1

ÖZET

Peynir altı suyu proteinleri, yüksek tansiyonu olan kişilerde kan basıncını düşürebilir. Bunun nedeni laktokininler adı verilen biyoaktif peptitlerdir.

4. Peynir altı suyu proteini tip 2 diyabet tedavisine yardımcı olabilir

Tip 2 diyabet, yüksek kan şekeri ve bozulmuş insülin fonksiyonu ile karakterize kronik bir hastalıktır.

İnsülin, kan şekerinin hücrelere alımını uyarması ve sağlıklı sınırlar içinde tutması beklenen bir hormondur.

Peynir altı suyu proteininin kan şekerini düşürmede etkili olduğu, hem insülin seviyelerini hem de etkilerine duyarlılığı arttırdığı bulunmuştur. ,  , 2 , 2

Yumurta akı veya balık gibi diğer protein kaynaklarıyla karşılaştırıldığında , peynir altı suyu proteininin üstünlüğü var gibi görünüyor , 2

Peynir altı suyu proteininin bu özellikleri, sülfonilüre gibi diyabet ilaçları ile karşılaştırılabilir bile olabilir.2

Sonuç olarak, peynir altı suyu proteini, tip 2 diyabet için ek bir tedavi olarak etkili bir şekilde kullanılabilir.

Yüksek karbonhidratlı bir yemekten önce veya onunla birlikte bir peynir altı suyu proteini takviyesi almanın hem sağlıklı insanlarda hem de tip 2 diyabetlilerde kan şekerini düzenlediği gösterilmiştir (

ÖZET

Peynir altı suyu proteini, özellikle yüksek karbonhidratlı yemeklerden önce veya birlikte alındığında kan şekeri seviyelerinin düzenlenmesinde etkilidir. Tip 2 diyabetli kişiler için özellikle yararlı olabilir.

5. Peynir altı suyu proteini iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir

Enflamasyon, vücudun hasara verdiği tepkinin bir parçasıdır. Kısa süreli iltihaplanma faydalı olabilir, ancak belirli koşullar altında kronikleşebilir.

Kronik inflamasyon zararlı olabilir ve birçok hastalık için bir risk faktörüdür. Sağlığınıza zarar veren temel sağlık koşullarını veya yaşam tarzı alışkanlıklarını yansıtabilir.

Büyük bir gözden geçirme çalışması, yüksek dozlarda 0 gram/gün veya daha fazla) peynir altı suyu proteini takviyesinin, vücuttaki enflamasyonun önemli bir belirteci olan C-reaktif proteini (CRP) önemli ölçüde azalttığını buldu.2

ÖZET

Yüksek dozda peynir altı suyu proteininin, C-reaktif proteinin kan seviyelerini düşürdüğü gösterilmiştir, bu da iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olabileceğini gösterir.

6. Peynir altı suyu proteini inflamatuar bağırsak hastalığına faydalı olabilir

İnflamatuar barsak hastalığı (IBD), sindirim sisteminin astarında kronik inflamasyon ile karakterize bir durumdur. Crohn hastalığı ve ülseratif kolit için ortak bir terimdir.

Hem kemirgenlerde hem de insanlarda peynir altı suyu proteini takviyesinin IBD üzerinde faydalı etkileri olduğu bulunmuştur.2 , 2

Bununla birlikte, mevcut kanıtlar zayıftır ve herhangi bir güçlü iddiada bulunulmadan önce daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Peynir altı suyu proteini takviyelerinin IBD üzerinde faydalı etkileri olabilir.

7. Peynir altı suyu proteini vücudun antioksidan savunmasını artırabilir

Antioksidanlar vücutta oksidasyona karşı etkili olan maddelerdir. Bu, oksidatif stresi azalttığı ve çeşitli kronik hastalık riskini azalttığı anlamına gelir.

İnsanlardaki en önemli antioksidanlardan biri glutatyondur. Diyetinizden aldığınız çoğu antioksidanın aksine, glutatyon vücudunuz tarafından üretilir.

Vücutta glutatyon üretimi, bazen sınırlı olan sistein gibi birkaç amino asidin sağlanmasına bağlıdır.

Bu nedenle peynir altı suyu proteini gibi yüksek sisteinli gıdalar vücudun doğal antioksidan savunmasını artırabilir. , 2

Hem insanlarda hem de kemirgenlerde yapılan bir dizi çalışma, peynir altı suyu proteinlerinin oksidatif stresi azaltabileceğini ve glutatyon seviyelerini artırabileceğini bulmuştur. , 3 , 3 , 3

ÖZET

Peynir altı suyu proteini takviyesi, vücudun ana antioksidanlarından biri olan glutatyon oluşumunu teşvik ederek vücudun antioksidan savunmasını güçlendirebilir.

8. Peynir altı suyu proteininin kan yağları üzerinde faydalı etkileri olabilir

Yüksek kolesterol, özellikle LDL (kötü) kolesterol , kalp hastalığı için bir risk faktörüdür.

Fazla kilolu bireylerde yapılan bir çalışmada, 12 hafta boyunca günde 65 gram peynir altı suyu proteini, toplam ve LDL kolesterolde önemli bir azalmaya yol açtı ( 17 

Diğer çalışmalar kan kolesterolü üzerinde benzer etkiler bulamadı ( 18 ,3

Etki eksikliği, çalışma tasarımındaki farklılıklardan kaynaklanıyor olabilir. Sonuç olarak, herhangi bir sonuca varılmadan önce daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

ÖZET

Uzun süreli, yüksek doz peynir altı suyu proteini takviyesi kolesterol seviyelerini düşürebilir. Bu noktada kanıtlar çok sınırlıdır.

9. Peynir altı suyu proteini oldukça doyurucudur (doldurur), bu da açlığı azaltmaya yardımcı olabilir

Tokluk, yemek yedikten sonra yaşadığımız tokluk hissini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. İştah ve açlığın zıttıdır ve yemek yeme arzusunu ve yeme arzusunu bastırmalıdır.

Bazı gıdalar diğerlerinden daha doyurucudur, bu etki kısmen makrobesin ( protein , karbonhidrat , yağ) bileşimlerine bağlıdır.

Protein, üç makro besin öğesi arasında açık ara en doyurucu olanıdır

Bununla birlikte, tüm proteinler tokluk üzerinde aynı etkiye sahip değildir. Peynir altı suyu proteini, kazein ve soya gibi diğer protein türlerinden daha doyurucu görünmektedir.3 , 3

Bu özellikler onu özellikle daha az kalori tüketmesi ve kilo vermesi gerekenler için faydalı kılar .

ÖZET

Peynir altı suyu proteini çok doyurucudur (doldurur), hatta diğer protein türlerinden daha fazladır. Bu, onu kilo verme diyetine faydalı bir ek yapar.

10. Peynir altı suyu proteini kilo vermenize yardımcı olabilir

Artan protein tüketimi, iyi bilinen bir kilo verme stratejisidir  , 3 , 

Daha fazla protein yemek , yağ kaybını şu yollarla teşvik edebilir :

  • iştahı bastırarak kalori alımının azalmasına neden olur )
  • metabolizmayı hızlandırarak daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olur (4 , 4 )
  • kilo verirken kas kütlesinin korunmasına yardımcı olmak (4 )

Peynir altı suyu proteininin özellikle etkili olduğu gösterilmiştir ve diğer protein türlerine göre yağ yakma ve tokluk üzerinde daha üstün bir etkiye sahip olabilir. , 3 , 3 , 4 , 4

ÖZET

Bol miktarda protein yemek kilo vermenin çok etkili bir yoludur ve bazı araştırmalar peynir altı suyu proteininin diğer protein türlerinden daha büyük etkilere sahip olabileceğini göstermektedir.

Yan etkiler, dozaj ve nasıl kullanılacağı

Peynir altı suyu proteinini diyetinize dahil etmek çok kolaydır.

Smoothie’lere veya yoğurtlara eklenebilen veya sadece su veya sütle karıştırılabilen bir toz olarak satılmaktadır . geniş bir seçim varAmazon’da mevcut .

Yaygın olarak önerilen doz günde 25-50 gramdır -2 kaşık), ancak bazı ürünler ambalaj üzerinde başka öneriler de içerecektir.

Çok fazla protein almanın faydalı olmadığını unutmayın. Aşırı tüketim ayrıca aşağıdaki gibi sindirim sorunlarına neden olabilir:

  • mide bulantısı
  • Ağrı
  • şişkinlik
  • kramp
  • şişkinlik
  • ishal

Bununla birlikte, peynir altı suyu protein takviyelerinin ılımlı tüketimi, birkaç istisna dışında çoğu insan tarafından iyi tolere edilir.

Laktoz intoleransınız varsa, peynir altı suyu proteini hidrolizatı veya izolatı konsantreden daha uygun olabilir. Karaciğer veya böbrek sorunlarınız varsa, protein takviyesi almadan önce bir doktora danışın.

Günün sonunda, peynir altı suyu proteini sadece protein alımınızı artırmanın uygun bir yolu değildir; bazı güçlü sağlık yararları da olabilir.