Pirinç Eriştesi Sağlıklı mı?

Pirinç eriştesi, Asya mutfağında popüler bir malzemedir.

Öncelikle pirinç unu ve sudan yapılan bazı ürünler, eriştelerin dokusunu ve görünümünü iyileştirmek için mısır nişastası ve tapyoka da içerir.

Bu glutensiz erişteleri taze, dondurulmuş veya kurutulmuş olarak satın alabilirsiniz. Yine de, sağlıklı olup olmadıklarını ve diğer erişte çeşitleriyle nasıl karşılaştırıldıklarını merak ediyor olabilirsiniz.

Bu makale pirinç eriştesinin besinlerini ve sağlığa faydalarını gözden geçirmekte ve ayrıca pişirme talimatları ve tarif fikirleri sunmaktadır.

Pirinç şehriye beslenme gerçekleri

Pirinç eriştelerindeki besinler biraz değişebilir, ancak genel olarak, her porsiyon orta miktarda protein ve karbonhidrat içerirken yağ ve lif bakımından düşüktür. Günlük Değerin (DV) %14’ünü sağlayan mineral selenyumda oldukça yüksektir.

Bir fincan 76 gram) pişmiş pirinç eriştesi

  • Kalori: 190
  • Protein: 3.2 gram
  • Yağ: 0.4 gram
  • Karbonhidrat: 42.2 gram
  • Lif: 1.8 gram
  • Sodyum: 33.4 mg
  • Tiamin: DV’nin %3’ü
  • Selenyum: DV’nin %14’ü
  • Niasin: DV’nin %1’i
  • Bakır: DV’nin %7’si
  • Demir: DV’nin %1’i
  • Çinko: DV’nin %4’ü
  • Fosfor: DV’nin %3’ü
  • Manganez: DV’nin %9’u

Besinsel olarak, yaklaşık 2 ons (57 gram) kuru pirinç eriştesi, 1 fincan 76 gram) pişmiş erişte

Pirinç eriştesinde kaç kalori var?

Sadece 1 su bardağı 76 gram) pişmiş pirinç eriştesi, 190 kalori sağlar ve bu, benzer bir porsiyon beyaz pirinçle karşılaştırılabilir

Bu nedenle, kalori açısından oldukça ılımlıdırlar.

Özellikle, pirinç eriştesi, rafine veya tam buğday makarnasına göre porsiyon başına sırasıyla %14-20 daha az kaloriye sahiptir. , 

Daha düşük kalorili bir seçenek arıyorsanız, shirataki erişteleri veya kabak veya sarı kabaktan yapılmış sebzeli erişteleri deneyebilirsiniz .

ÖZET

Pirinç erişteleri orta düzeyde kalori ve karbonhidrat sağlar. Lifleri düşüktür ancak selenyum, manganez, bakır ve fosfor gibi çeşitli mikro besinler sunarlar.

Pirinç eriştesinin potansiyel sağlık yararları

Pirinç eriştesi, çeşitli sağlık yararları ile ilişkilendirilebilir.

Glütensiz

Pirinç doğal olarak glütensizdir , bu da pirinç unu ürünlerini çölyak hastalığı veya çölyaksız glüten duyarlılığı olan kişiler için glüten içeren tahıllara güvenli alternatifler haline getirir  

Gluten buğday, arpa ve çavdarda bulunan ve bu koşullara sahip kişilerde bağışıklık tepkisini tetikleyerek bağırsak hasarına ve kramp, şişkinlik ve ishal gibi semptomlara yol açan bir proteindir. , 

Pirinç eriştesi gibi pirinç unu ürünleri, buğday ürünlerine çok benzer bir tada ve dokuya sahiptir, bu nedenle glütensiz bir diyet uygularsanız bunlar kolayca değiştirilebilir – çölyak hastalığı veya çölyaksız glüten duyarlılığı olanlar için önerilen yeme düzeni   , 

Yine de, glüten ile çapraz kontamine olabileceğinden, pirinç eriştelerinizde glütensiz bir etiket olup olmadığını kontrol etmek en iyisi olabilir.

Düşük sodyum

Pirinç erişteleri doğal olarak sodyumda düşüktür.

Bu mineral temel bir besin ve elektrolit olsa da, fazla alımı sağlığınıza zarar verebilir ve yüksek tansiyon, kalp hastalığı ve böbrek hastalığı riskinizi artırabilir   ,  , 

Amerikalılar için ABD Diyet Yönergeleri, günde 2.300 mg’dan az sodyum – veya yaklaşık 1 çay kaşığı tuz – tüketilmesini önermektedir

Pirinç erişteleri sodyumda düşük olsa da , genel sodyum alımınızı azaltmak için soya sosu gibi popüler tuzlu malzemeleri dikkatle izlemelisiniz .

İyi bir selenyum kaynağı

Selenyum, antioksidan özelliklere sahip , tiroid fonksiyonu ve bağışıklık sağlığında önemli bir rol oynayan temel bir besindir., ,  , 

Gıdalarda selenyum miktarı (menşe bölgeye bağlıdır ve ne kadar bu mineralin mahsul büyüdü toprakta oldu

Yine de 1 fincan 76 gram) pişmiş pirinç eriştesi bu besin için günlük ihtiyacın yaklaşık %14’ünü sağlar

A vitamini ile güçlendirilebilir

A vitamini, bağışıklık sağlığına, görme ve göz sağlığına ve DNA ve hücre döngüsüne yardımcı olur

Bununla birlikte, pirinç ana elyaf olduğu bölgelerde birçok insan eksikliği (bu vitaminin

Bir çalışma, pirinç ununu A vitamini ile güçlendirmenin , A vitamini için günlük değerin neredeyse %25’i ile bir porsiyon pirinç eriştesi ürettiğini gösterdi (

ÖZET

Pirinç erişteleri sodyumda düşüktür, glütensizdir ve iyi bir selenyum kaynağıdır. Glutensiz diyet uygulayanlar için özellikle iyi bir karbonhidrat kaynağıdır.

Pirinç eriştelerinin herhangi bir dezavantajı var mı?

Pirinç erişteleri tamamen sağlıklıdır ve diyetinize harika bir katkı sağlar.

Yine de, tam buğday eriştesi veya spagetti kabak eriştesi gibi diğer eriştelerden daha düşük lif içerirler.

Araştırmalar, daha fazla lif yemenin yararlı bağırsak bakterilerini, iyi sindirimi ve kan şekeri yönetimini desteklediğini gösteriyor , 2 , 2

Örneğin, karın krampları ve şişkinlikle kendini gösteren yaygın bir bağırsak bozukluğu olan irritabl bağırsak sendromu (IBS) yetersiz lif alımıyla bağlantılıdır.2

Bu nedenle, pirinç eriştelerini Çin lahanası veya havuç gibi lif açısından zengin gıdalarla eşleştirmek önemlidir .

ÖZET

Pirinç erişteleri, bağırsak sağlığı, sindirim ve kan şekeri yönetimi için önemli olan lif bakımından nispeten düşüktür.

Pirinç eriştesi diğer eriştelerle nasıl karşılaştırılır?

Pirinç erişteleri genellikle protein, lif, sodyum, selenyum ve niasin bakımından buğday bazlı eriştelerden daha düşüktür. Benzer sayıda karbonhidrata sahiptirler.

Özellikle pirinç erişteleri, buğday eriştelerinden daha az kaloriye ve önemli ölçüde daha az yağa sahiptir.

Spagetti kabak eriştesi ile karşılaştırıldığında, pirinç eriştesi benzer miktarlarda lif ve yağ sunar – ancak daha fazla kalori ve karbonhidrat sunar.

İşte 1 fincan 55-176 gram) pişmiş erişte başına kapsamlı bir besin dökümü   ,  , 2

Besinpirinç eriştesiErişte, beyaz unErişte, tam buğdayspagetti kabak
kalori19022123742
Protein (gram)3.27.39.51.0
Yağ (gram)0.43.32.70.4
Karbonhidratlar (gram)42.240.347.910
lif (gram)1.81.96.22.2
sodyum (mg)33.4833627.9
Selenyum (mg)14%69%105%1%
Niasin (mg)1%21%31%8%

ÖZET

Pirinç erişteleri, buğday bazlı eriştelere göre daha az yağa ve biraz daha az kaloriye sahiptir, ancak selenyum ve niasin açısından önemli ölçüde daha düşüktür. Spagetti kabaklarından yapılan eriştelerden çok daha fazla kalorileri var.

Pirinç şehriye tarifleri ve pişirme talimatları

Geleneksel makarna ve eriştelerin aksine, pirinç erişteleri, kızartmalara, çorbalara ve diğer yemeklere eklenmeden önce genellikle sade suda önceden ıslatılır.

Onları kaynatmak onları çok yumuşak ve tadını çıkarmak için duygusal hale getirebilir.

Islatma süreleri türe göre değişir. Örneğin, erişte – en ince pirinç eriştesi – 3-5 dakika, daha geniş olan pad Thai eriştelerinin ise 30-45 dakika ıslatılması gerekebilir.

Erişteleri süzdükten sonra yemeye hazırlar. Bunları daha fazla pişirmenize gerek yok, ancak bazı tarifler bir tavada hızlı kızartma gerektirebilir.

Özel ıslatma talimatları için pakete bakın.

Tarif fikirleri

Pirinç eriştesi ile yapılan bazı yemekler:

  • Testere. Bu erişte ve sütlü tatlı, Ramazan ayının sonunu kutlamak için Trinidad ve Tobago’da yapılan geleneksel bir Müslüman yemeğidir. Bu tabaktaki pirinç erişteleri önceden ıslatılmak yerine, su ve sütte kurutulup pişirilir.
  • Sığır eti ph. Bu Vietnam çorbası , yassı pirinç eriştesi, et suyu ve ince dilimlenmiş dana eti ile yapılır.
  • Vejetaryen Pad Thai. Bu popüler Tay sokak yemeğine vejetaryen bir dönüş yapmak için balık sosu yerine soya sosu, et yerine tofu ve ek bir gevreklik için yer fıstığı kullanın.