Sarımsak Çayının Sağlığa Faydaları

Sarımsak çayı, insanların tipik olarak sarımsak, bal ve limon karışımından yaptığı bir içecektir.

Bazı insanlar bu içeceğin bir dizi sağlık yararı sağladığını iddia ediyor. Birçoğu onu soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların semptomlarını önlemenin veya iyileştirmenin doğal bir yolu olarak kullanır. Bazı insanlar yüksek tansiyon gibi belirli sağlık koşullarını tedavi edebileceğini iddia eder.

Peki sarımsak çayı gerçekten bazı kaynakların iddia ettiği mucizevi içecek mi?

Kısa cevap hayır. Bununla birlikte, tabi ki bireysel bileşenler bazı faydalar sağlayabilir.

Bu makale, sarımsak çayının ne olduğunu ve bu karışımın sağlık yararları sağlayıp sağlamadığını açıklamaktadır.

İşte, Sarımsak Çayının Sağlığa Faydaları…

Sarımsak çayı nedir?

Sarımsak çayı, taze doğranmış sarımsak karanfillerinin suda kaynatılıp ardından limon suyu ve bal eklenmesiyle yapılan bir içecektir . Bazı tarifler ayrıca doğranmış zencefil de içerir.

Çoğu insan sarımsak çayını sıcak veya ılık içiyor, ancak bazıları soğuk tüketiyor.

Sarımsak çayı aslında yeni bir kreasyon değil. Aslında, arkeolojik bulgular Asurlular dan günümüze kadar tercih edildiğini gösteriyor.

Son zamanlarda, sarımsak çayını, metabolizmayı hızlandırmanın, iştahı azaltmanın ve hatta belirli kanserleri tedavi etmenin bir yolu olarak tanıtan, sağlık ve zindelik web sitelerinin iddiaları nedeniyle, çevrimiçi olarak popülerlik kazanmıştır.

Ne yazık ki, bu iddialar bilimsel kanıtlara dayanmamaktadır.

Sarımsak çayının tek tek bileşenlerinin sağlık üzerinde faydalı etkileri olsa da, şu anda bu içeceği içmenin, sarımsak çayı bileşenlerini normal diyetinize dahil etmekten daha üstün olduğuna dair bir kanıt yok.

ÖZET

Sarımsak çayı, sarımsak, limon suyu ve baldan yapılan ve tipik olarak sıcak servis edilen bir içecektir.

Sarımsak çayının herhangi bir sağlık sorununa yardımcı olduğuna dair bir kanıt yok!

Sarımsak çayının herhangi bir tıbbi durumu önlemeye veya tedavi etmeye yardımcı olabileceğine dair hiçbir kanıt bulunmadığına dikkat etmek önemlidir.

Sarımsak çayı ile ilgili sağlık iddialarını destekleyen web sitelerinin çoğu, bütün sarımsak, sarımsak yağı veya sarımsak özüne odaklanan çalışmalara dikkat çekmektedir.

Sarımsakların bu formları, sarımsağın kaynar suda demlenmesi ve ardından süzülmesiyle yapılan sarımsak çayından tamamen farklıdır. Sarımsak çayının, daha konsantre sarımsak formlarıyla aynı sağlık yararlarını sağlaması olası değildir.

Bugüne kadar, bir içecekte sarımsak, bal ve limon kombinasyonunun olası sağlık yararlarını araştıran hiçbir araştırma çalışması yapılmadı. Sarımsak çayını çevreleyen çevrimiçi olarak yapılan mevcut sağlık iddiaları büyük ölçüde asılsız ve abartılıdır.

ÖZET

Bazı insanlar sarımsak çayının etkileyici sağlık yararları olduğunu iddia ediyor. Bununla birlikte, bu sözde faydalar bilimsel kanıtlarla desteklenmemektedir.

Bireysel içerikler fayda sağlayabilir

Sarımsak çayına bağlı sağlık iddialarının çoğu abartılı olsa da, sarımsak çayında kullanılan tek tek bileşenler bazı faydalar sağlar ve diyetinize sağlıklı katkılar sağlayabilir.

Aslında, sarımsak çayı yapmak için kullanılan yaygın bileşenler, oldukça az sayıda sağlık yararı ile ilişkilendirilmiştir. Bu bileşenler şunları içerir:

  • Taze sarımsak
  • Bal
  • Limon
  • Zencefil

Ancak bu, onları çay olarak tüketmeniz gerektiği anlamına gelmez. Bunun yerine, bu bileşenleri diyetinize çeşitli şekillerde dahil ederek aşağıdaki sağlık faydalarından yararlanabilirsiniz.

Aşağıdaki bölümün, sarımsak çayının bütün, tek tek bileşenlerinin olası sağlık yararlarını tartıştığını unutmayın. Konsantre zencefil veya sarımsak takviyeleri gibi takviyelerle ilgili araştırmaları içermez veya desteklemez.

Sarımsak

Sarımsak, güçlü sağlık etkileri ile bilinir. Aslında, birçok çalışma, sarımsak alımını, hastalık riskinin azalması da dahil olmak üzere bir dizi faydaya bağladı.

Örneğin, araştırmalar sarımsak tüketmenin, aşağıdaki hastalıklara karşı korunmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

  • kalp hastalığı
  • erken ölüm
  • yüksek kan basıncı
  • kognitif bozukluk
  • belirli kanserler

Bununla birlikte, mevcut araştırmaların çoğu, genel olarak sarımsak tüketimine, sarımsak özü veya sarımsak tozu gibi konsantre sarımsak ürünlerinin kullanımına odaklanmaktadır. Şu anda sarımsak çayı veya diğer ev yapımı sarımsak karışımları hakkında sınırlı araştırma var.

Sarımsak, anti-inflamatuar ve antioksidan özelliklere sahip güçlü bileşikler açısından zengindir.

Allisin, taze sarımsakta bulunan ana aktif bileşiktir ve sarımsağın birçok yararlı sağlık etkisinden sorumlu olduğu düşünülmektedir.

Kaynatma dahil pişirme işleminin alliinaz adı verilen bir enzimi etkisiz hale getirdiğini unutmayın. Sarımsak ezildiğinde veya doğrandığında, bu enzim alliin adı verilen bir sarımsak bileşiğini allisine dönüştürür. Bu nedenle, taze sarımsak pişirirseniz allisin’in bazı faydalarını kaybediyor olabilirsiniz.

Bu nedenle bazı uzmanlar sarımsağı doğrayıp pişirmeden önce 10 dakika bekletmeyi öneriyor. Bu, allisin’in gelişmesine izin verir.

Ek olarak, sarımsak çayınızda bütün sarımsak tüketmek veya sarımsak parçaları bırakmak, sarımsağı sıvıdan süzmekten daha fazla potansiyel olarak faydalı bileşikler sağlayacaktır.

Limon

Limonlar zengin bir C vitamini kaynağıdır ve flavonoidler açısından zengindir.

Bir limonun suyu , bağışıklık sistemi için çok önemli olan C vitamini açısından, önerilen günlük alımın %20’sini sağlar.

Araştırmalar, limon ve limon suyu tüketmenin sağlığın çeşitli yönlerini iyileştirebileceğini düşündürmektedir.

Örneğin limon suyu tüketmek

  • fiziksel aktivite ile birleştirildiğinde kan basıncını düşürmeye yardımcı olur
  • karbonhidrat açısından zengin yemeklerden sonra kan şekeri seviyelerinin yükselmesini önlemeye yardımcı olur
  • çiğ sarımsak ile birleştirildiğinde LDL (kötü) kolesterol seviyelerini düşürür

Bal

Bal , insanların öksürük ve tıkanıklık için doğal bir çare olarak da yaygın olarak kullandığı sevilen bir tatlandırıcıdır.

14 çalışmanın bir incelemesi, suda çözünmüş bal da dahil olmak üzere bal tüketmenin yetişkinlerde ve çocuklarda üst solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisinde etkili olup olmadığına dikkat çekti.

İnceleme, olağan bakıma kıyasla bal almanın öksürük sıklığı ve şiddeti gibi semptomları azaltmada daha etkili olduğunu buldu.

Bu nedenle, üst solunum yolu enfeksiyonu ile kendinizi kötü hissediyorsanız, balla yapılmış bir bardak sarımsak çayı yudumlamak faydalı olabilir.

Dahası, herhangi bir sıcak içeceği yudumlamak, boğaz ağrısı ve tıkanıklık da dahil olmak üzere soğuk algınlığı ve grip semptomlarını yatıştırmaya yardımcı olabilir.

Bal ayrıca antimikrobiyal, antioksidan ve antienflamatuar özellikler sunar.

Bununla birlikte, bal ilave şeker açısından da zengindir. Bu nedenle optimal sağlığı desteklemek için alımınızı sınırlamak isteyeceksiniz.

Zencefil

Bazı sarımsak çayı tarifleri , etkileyici sağlık yararları ile bağlantılı baharatlı bir kök olan zencefil içeriyor.

Sarımsak gibi, zencefil de fenolik bileşikler olan gingeroller ve shogaoller gibi mükemmel bir antioksidan ve antienflamatuar madde kaynağıdır.

Zencefil çayının bazı toplumlarda mide bulantısını ve kusmayı iyileştirebileceğine dair bazı kanıtlar var. Ayrıca, zencefil özü ile yapılan çayın ısınma özellikleri nedeniyle soğuğa karşı toleransı olmayan kadınlara bile yardımcı olabileceğine dair kanıtlar bulunuyor.

Ek olarak, araştırmalar zencefil tüketiminin genel olarak kalp hastalığı ve yüksek tansiyon dahil olmak üzere belirli sağlık durumlarının riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini düşündürmektedir.

Yine, yemeklerde doğranmış bütün zencefil yemek, zencefilin suda demlenmesinden ve ardından zencefilin süzülmesinden yapılan çayı içmekten daha faydalıdır.

ÖZET

Sarımsak çayının faydaları tartışılırken, sarımsak çayı yapmak için kullanılan bileşenlerin sağlığı olumlu yönde etkilediği gösterilmiştir. Bunlara sarımsak, zencefil, limon ve bal dahildir.

Sarımsak çayı nasıl yapılır?

İnternette arama yaparsanız, çeşitli malzemelerin kullanıldığı bir dizi sarımsak çayı tarifi bulacaksınız.

Çoğu sarımsak çayı tarifi sadece sarımsak, limon ve bal içerir.

İşte evde deneyebileceğiniz basit bir sarımsak çayı tarifi:

İçindekiler

  • 3 diş sarımsak
  • 3 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı bal

Talimatlar

  1. Sarımsakları doğrayın ve 10 dakika bekletin.
  2. Suyu kaynatın, ardından doğranmış sarımsağı ekleyin, ısıyı azaltın ve karışımı 5-10 dakika pişirin. Kıyılmış sarımsağı çayın içinde bırakabilir veya süzebilirsiniz.
  3. Limon suyuyla karıştırın ve tadına bal ekleyin.

Damak zevkinize göre biraz taze rendelenmiş veya toz zencefil de ekleyebilirsiniz.

Sarımsak çayı seviyorsanız, içmemeniz için hiçbir neden yok. Öte yandan, sarımsak çayının tadını sevmiyorsanız, kendinizi içmeye zorlamayın. Sağlıklı olmak veya hastalıklardan korunmak için sarımsak çayı içmenize gerek yok.

Sarımsak çayı hayranı değilseniz, tariflere taze ve pişmiş sarımsak ve limon suyu eklemeye ve en sevdiğiniz yemeklere biraz tatlılık katmak için kaliteli bal kullanmaya odaklanın.

ÖZET

Sarımsak çayı evde yapmak kolaydır. Sarımsak çayının bileşenlerini diyetinize dahil etmenin başka yolları da vardır.

Herhangi bir yan etkisi var mı?

Ara sıra veya hatta her gün sarımsak çayı tüketiyorsanız, içecekte bulunan az miktarda sarımsağın herhangi bir yan etkiye neden olması pek olası değildir.

Bununla birlikte, sarımsak çayınıza çok fazla bal ekliyorsanız, bu, içerdiği şeker nedeniyle bazı sağlık sorunlarına yol açabilir.

Ayrıca, sarımsak çayının tadını sevmiyorsanız, sarımsağın keskin tadını maskelemek için içeceğinize daha fazla bal eklemeniz gerekebilir.

Herhangi bir şekerli içecek gibi, bal ile tatlandırılmış çay da kan şekeri seviyelerini etkiler ve aşırı miktarda şekerli çay içmek kilo almaya, kalp sağlığını olumsuz yönde etkilemeye ve daha pek çok şeye neden olabilir.

Bu nedenle, herhangi bir şekerli içeceği ölçülü tüketmek en iyisidir.

Ek olarak, limon suyu dişleriniz için oldukça aşındırıcı olabilir, bu nedenle sarımsak çayı gibi limon içeren içecekleri içtikten sonra ağzınızı suyla çalkalamak iyi bir fikirdir.

ÖZET

Sarımsak çayı içmenin olumsuz yan etkilere neden olması olası değildir. Bununla birlikte, balı ölçülü olarak kullanarak ilave şeker alımınızı düşük tutmak ve ayrıca sarımsak çayı içtikten sonra ağzınızı çalkalayarak limon suyundan diş aşınmasını önlemek önemlidir.

Son Söz

Sarımsak çayı, tek başına bazı sağlık yararları sağlayan limon, sarımsak, bal ve bazen zencefil içerir.

Yine de sarımsak çayı içmenin metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olduğuna, herhangi bir tıbbi durumu tedavi ettiğine veya önlediğine, başka önemli sağlık yararlarına sahip olduğuna dair bir kanıt yok.

Sarımsak çayı seviyorsanız, içmenizde bir sakınca yoktur. Ancak tadını beğenmediyseniz sarımsak çayı içmeye başlamanıza da gerek yok.

Bunun yerine, sarımsak çayının tek tek bileşenlerini (sarımsak, limon, zencefil ve bal) diyetinize başka şekillerde dahil etmeyi deneyin. Bu yiyecekleri favori tariflerinize ekleyebilirsiniz.

Bizi Takip Edin