Beslenme

Şeker Hastaları Pizza Yiyebilir mi?

Şeker Hastaları Pizza Yiyebilir mi?

Şeker hastalığınız varsa, şekerli içecekler, rafine tahıllar ve şeker dahil olmak üzere belirli yiyecek ve içeceklerin tüketiminden kaçınmanız veya azaltmanız gerektiğini muhtemelen duymuşsunuzdur.

Tabii ki, sadece şeker hastalığı olanlar için değil, bol miktarda protein, sağlıklı yağ ve lif içeren besleyici yoğun, tam gıda diyetini takip etmek herkes için en iyisidir.

Bununla birlikte, zaman zaman diyabetli insanlar, pizza da dahil olmak üzere genellikle “sağlıksız” olarak görülen yiyeceklerin tadını çıkarabilirler.

Bu makale, diyabetli kişilerin nasıl güvenle pizza yiyebileceklerini açıklamakta ve diyabetliler için sağlıklı beslenme alışkanlıklarına yönelik ipuçları vermektedir. İşte ”Şeker Hastaları Pizza Yiyebilir mi?” sorusunun cevabı…

Pizza diyabetli insanlar için güvenli midir? Şeker hastaları pizza yiyebilir mi?

Bu sorunun kısa cevabı evet, şeker hastaları her çeşit pizzayı yiyebilirler .

Bununla birlikte, pizza alımını sınırlamak sadece diyabetli olanlar için değil, tüm insanlar için iyi bir fikirdir . İşte nedenleri.

Rafine ve toplam karbonhidratlarda yüksektir.

Diyabetiniz olsun ya da olmasın, sağlık uzmanları genellikle pizza hamuru yapmak için kullanılan beyaz un da dahil olmak üzere bir çok rafine karbonhidrat alımınızı sınırlandırmanızı önerir.

Ancak şeker hastalığı olanlar gibi kan şekeri yönetimi sorunları olan kişilerin tükettikleri rafine ve toplam karbonhidrat miktarlarına özellikle dikkat etmeleri gerekir.

Rafine tahıllar, protein ve lif gibi belirli besinlerden arındırılır ve kan şekeri seviyeleri üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.

Öte yandan, bütün, rafine edilmemiş tahıllar veya lif açısından zengin meyveler ve nişastalı sebzeler gibi diğer besleyici yoğun karbonhidrat kaynakları, kan şekeri düzeylerini daha az etkileme eğilimindedir.

Dahası, araştırmalar, rafine karbonhidratlar ve dondurulmuş pizzalar gibi ultra işlenmiş gıdalar açısından zengin diyetleri aşağıdakilerle ilişkilendirdiler;

  • artan tip 2 diyabet riski
  • daha yüksek açlık kan şekeri seviyeleri
  • daha yüksek hemoglobin

Genel olarak, şeker hastalığınız varsa, tükettiğiniz karbonhidrat türleri de dahil olmak üzere toplam karbonhidrat alımınızı izlemek iyi bir fikirdir. Bunun nedeni, karbonhidratların kan şekeri düzeyleriniz üzerinde en büyük etkiye sahip makro besin olmasıdır.

Türüne bağlı olarak, 100 gramlık bir dilim peynirli pizza, nispeten az miktarda protein ve minimum lif sağlarken yaklaşık 30 gram veya iki katı karbonhidrat içerir.

Bir pizza diliminin karbonhidrat içeriğinin, hamurunun kalınlığına, dilimin boyutuna ve soslara bağlı olarak çok daha yüksek olabileceğini de unutmayın.

Yani, iki dilim peynirli pizza yiyecekseniz, yaklaşık dört porsiyon veya 60 gram karbonhidrat tüketiyor olabilirsiniz ki bu önemli bir miktardır.

Gıda ve İlaç Dairesi’ne (FDA) göre, günde 2.000 kalori tüketen biri için günlük karbonhidrat değeri 275 gramdır.

Yüksek sodyum (Tuz) içerebilir.

Pizza, özellikle şeker hastalığı olanlar olmak üzere bazı insanlar için sorun yaratabilecek sodyum açısından zengindir. (tuz miktarı)

Örneğin, iki dilim Hut peynirli pizza, 1.248 mg sodyum içerir; bu, önerilen günlük sodyum sınırı olan 2.300 mg’ın %50’sinden fazladır  

Bu bir endişe kaynağıdır; çünkü tip 2 diyabetli kişilerin yüksek tuz alımından etkilenebilecek yüksek tansiyona sahip olma olasılığı daha yüksektir

Pizzaların doymuş yağ oranı yüksek olabilir.

Aynı iki dilim Hut peynirli pizza, 10 gram doymuş yağ içerir. Yani günlük almamız gereken miktarın yarısıdır.

Doymuş yağ oranı yüksek bir diyet , kan şekeri yönetimini olumsuz etkileyen insülin direncine katkıda bulunarak diyabeti de kötüleştirebilir.

Ancak bu, diyabetli kişilerin pizzadan tamamen kaçınmaları gerektiği anlamına gelmez.

Bu sadece, rafine karbonhidratlar açısından zengin diğer yiyeceklerin yanı sıra pizza alımınızı azaltmayı düşünmeniz gerektiği ve diyetinizin çoğunluğunun tam, besleyici yoğun gıdalardan oluşması gerektiği anlamına gelir.

ÖZET

Diyabetli kişilerin pizzadan kaçınması gerekmez. Bununla birlikte, besin açısından yoğun, dengeli bir diyetin parçası olarak pizza alımınızı ılımlı hale getirmek iyi bir fikirdir.

Diyabetli insanlar için en iyi pizza türleri nelerdir?

Açık olmak gerekirse, diyabetli bir kişi, en besleyici seçenek olmasa bile, arada sırada istediği herhangi bir pizzayı güvenle yiyebilir.

Bununla birlikte, genel olarak, diyabetli kişiler için sebzeler, meyveler, balık ve tavuk gibi protein kaynakları ile fasulye, kuruyemiş ve tohumlar dahil olmak üzere çoğunlukla tam, besleyiciliği yoğun gıdaları tüketmek en iyisidir.

Karbonhidrat seçerken çoğu zaman besin açısından yoğun karbonhidrat kaynakları tercih etmek en iyisidir. Bunlara örnek vermek gerekirse, meyveler, nişastalı olmayan sebzeler, yulaf, kahverengi pirinç ve karabuğday gibi tam tahıllar tercih etmeliyiz.

Pizza sipariş ederseniz, diliminizi biraz daha besleyici ve kan şekeri dostu hale getirmenin bazı yolları vardır.

Seçilecek sağlıklı malzemeler

Bir dilime karar verirken, aşağıdaki gibi sosları tercih edin:

  • Lif için: kabak, biber, zeytin, enginar ve güneşte kurutulmuş domates dahil ızgara sebzeler
  • Protein için: kavrulmuş tavuk, taze mozzarella
  • Sağlıklı yağlar için: zeytin, çam fıstığı

Tam tahıllı bir hamur, badem unu veya karnabahar ile yapılmış bir hamur seçmek de lif alımınızı artırabilir.

Ayrıca, badem unu veya karnabahar gibi sebzelerle yapılan bir hamur , karbonhidratta normal pizzaya göre çok daha düşük olma eğilimindedir ve kan şekerinizi beyaz veya tam buğday unu ile yapılan hamurlardan daha az olumsuz etkiler.

Keto diyeti uygulayan kişilere reklamı yapılanlar gibi bazı düşük karbonhidratlı pizzaların kalorisi çok yüksek olabilir çünkü normal pizzalardan çok daha fazla yağ içerirler.

Şeker hastaları pizza yiyebilir mi?
Şeker hastaları pizza yiyebilir mi?

Sınırlandırılacak Malzemeler

Ekstra peynir veya biberler gibi malzemeler içerse bile, ara sıra en sevdiğiniz pizzadan bir dilimin tadını çıkarmak son derece sağlıklıdır.

Bununla birlikte, diliminizi daha sağlıklı hale getirmek istiyorsanız, belirli malzemeleri sınırlamak en iyisidir.

İşte dikkat etmeniz gereken bazı pizza malzemeleri:

  • pastırma, jambon ve sosis gibi işlenmiş etler
  • kızarmış tavuk ve kızarmış patlıcan gibi kızarmış sebzeler
  • ekstra peynir tepesi ve peynir dolgulu pizza hamurları
  • barbekü sosu ve şekerli ananas parçaları gibi tatlı soslar
  • ekstra kalın hamurlar ve derin tabak tarzı pizzalar
  • Alfredo sosu ve ranch sosu gibi kremalı, yüksek kalorili soslar sayılabilir.

Birçok özel pizza, diliminizin karbonhidrat içeriğini ve toplam kalori yükünü önemli ölçüde artırabilen bu bileşenlerden bir veya daha fazlasını içerir.

Örneğin, iki büyük dilim Papa John’s Super Hawaiian Pizza 80 gram karbonhidrat ve 680 kalori içerir. Ayrıca, 1.840 mg sodyum ile bu pizza dilimleri, önerilen günlük sodyum limitinin %80’ini karşılar.

Ayrıca pizza diliminizin boyutuna da dikkat edin. Dondurulmuş pizzalar ve zincir restoranlar belirli dilim boyutlarına sahip olsa da, bağımsız pizzacılar, dilim başına daha fazla karbonhidrat ve kalori içeren çok büyük dilimler kesebiliyorlar.

ÖZET

Diliminizi biraz daha besleyici hale getirmek için işlenmiş etler, doldurulmuş hamurlar ve kremalı soslar gibi malzemeleri sınırlayın. Bunun yerine sebze ve ızgara tavuk gibi besin değeri yüksek malzemeler ekleyin.

Pizza sevenler için sağlıklı ipuçları

Bir pizza aşığıysanız ve şeker hastasıysanız, en sevdiğiniz peynirli yemeği bırakmak zorunda değilsiniz.

Pizzayı genel olarak sağlıklı bir diyete nasıl dahil edeceğinize dair birkaç ipucu.

  • Suçluluğu bırak. Pizzayı seviyorsanız, bundan tamamen kaçınmanız için hiçbir neden yok. Ara sıra bir dilimin tadını çıkarmak sorun değil. Aslında araştırmalar, kısa vadede en sevdiğiniz yiyecekleri kısıtlamanın onları daha da çok istemenize neden olabileceğini gösteriyor.
  • Pizzayı sağlıklı taraflarla eşleştirin. Izgara tavuk veya somon gibi protein kaynağı olan büyük bir salatanın yanında bir dilim pizzanın tadını çıkarmak, tüm besin ihtiyaçlarınızı karşılamanın ve yemeği daha doyurucu hale getirmenin akıllı bir yoludur .
  • Lif ve protein açısından zengin, besleyici yoğun sosları tercih edin. Pizzanızı sipariş ederken lif olarak mantar, ıspanak ve enginar gibi sosları seçin ve ızgara tavuk gibi bir protein kaynağı ekleyin.
  • Evde kendi pizzanı yap. Evde kendi pizzanızı yapmak sadece eğlenceli bir deneyim değil, aynı zamanda malzemeleri kontrol etmenizi de sağlar. Fikirler için aşağıdaki tarifleri inceleyebilirsiniz.
  • Porsiyon boyutlarına dikkat edin. Pizza sipariş ederken, mevcut dilim boyutlarının farkında olun. Ayrıca belirli restoranlardan, genellikle daha az kalori ve karbonhidrat içeren ince hamurlu pizzalar da seçebilirsiniz.

Pizzayı en basit bileşenlerine ayırırsanız, gerçekten sadece un, yağ, peynir ve soslardır. Korkacak bir şey yok!

Diyet ve beslenme konusunda dengeli bir yaklaşım benimserseniz, zaman zaman pizza da dahil olmak üzere en sevdiğiniz yiyeceklerin tadını çıkarabilir ve iki kez düşünmeden yiyebilirsiniz.

Tek bir öğüne veya belirli bir yiyeceğe odaklanmak yerine, diyetinizin genel kalitesine odaklanmalısınız.

ÖZET

Diyabetiniz olsun ya da olmasın, pizzayı genel olarak sağlıklı bir diyete dahil edebilirsiniz. Diliminizi lif ve protein açısından zengin bir garnitürle eşleştirmeyi, porsiyon boyutunuza dikkat etmeyi ve bazı sağlıklı ev yapımı pizza tariflerini denemeyi deneyin.

Şeker Hastaları ve Pizza Yemeleri
Şeker Hastaları ve Pizza Yemeleri

Şeker Hastaları İçin Besleyici pizza tarifleri

Evde pizza yapmak, yeni malzemeleri denemenin ve en sevdiğiniz yerel pizzacıdan aldığınız dilimler kadar lezzetli olan besleyici pizza tarifleri oluşturmanın mükemmel bir yoludur.

İşte ev yapımı pizza tarifleri için birkaç fikir. Bunlar şeker hastaları için iyi bir seçimdir çünkü karbonhidratları daha düşük, protein ve lifleri ise daha yüksektir.

  • Kabak pizza hamuru. Bu kabak pizza hamuru badem unu, kabak ve yumurta ile yapılır ve mini dolmalık biber, domates, kırmızı soğan, mantar, jalapeno ve mozzarella ile doldurulur.
  • Karnabahar pizza hamuru. Proteinle dolu lezzetli ve düşük karbonhidratlı pestolu tavuk pizzası için bu düşük karbonhidratlı karnabahar pizza hamurunu rendelenmiş tavuk, pesto, mozzarella ve ıspanakla doldurun.
  • Badem unlu pizza hamuru. Bu düşük karbonhidratlı badem unu pizza hamurunun yapımı kolaydır. Seçtiğiniz peynir, sos ve sebzelerle doldurun.

Sıfırdan pizza yapmayı sevmiyorsanız, evde pizza yapmak için mutfakta minimum çalışma gerektiren birçok seçenek var. Marketlerden sağlıklı dolgular ile dolu hazır pizza hamurları satın alabilirsiniz.

Şeker hastalığınız varsa, daha düşük karbonhidrat kabukları ve lif ve protein açısından daha yüksek olan soslar iyi bir seçimdir. Bunlar kan şekeri seviyenizi daha az önemli ölçüde etkileyecektir.

ÖZET

Evde kendi pizzanızı yapmak, içindekileri kontrol etmenizi sağlar. Badem unu veya karnabahar ile yapılanlar gibi düşük karbonhidratlı kabuklar, kan şekeri seviyenizi geleneksel kabuklardan daha az etkiler.

Soru? Şeker Hastaları pizza yiyebilir mi?
Soru? Şeker Hastaları pizza yiyebilir mi?

Son Söz

Diyabetiniz varsa, besin açısından yoğun bir diyet uygulamak, optimal sağlık ve kan şekeri yönetimi için çok önemlidir. Ancak bu, pizzadan vazgeçmeniz gerektiği anlamına gelmez.

Bunun yerine, dengeli bir diyetin parçası olarak ara sıra en sevdiğiniz pizzadan bir veya iki dilimin tadını çıkarın .

Ayrıca badem unu ve sebzeler gibi düşük karbonhidratlı malzemeler kullanarak evde kendi pizzanızı yaparak lezzetli ve besleyici diyabet dostu bir yemek yapabilirsiniz.

Bizi Takip Edin