Uyumak için en iyi 6 çay

Özellikle yatmadan önce sıcak bir fincan çay kadar rahatlatıcı çok az şey vardır. Bazı türler, uzun bir günün ardından rahatlamanıza, yavaşlamanıza ve gevşemenize yardımcı olabilir.

Birçok bitki çayı türü, uykusuzluk, stres ve kaygı ile savaşma yetenekleri sayesinde yüzyıllardır doğal uyku ilaçları olarak kullanılmaktadır. Hatta bazıları uykuyu teşvik edici özellikleri nedeniyle incelenmiştir.

Bu makale, bazı Zzz’leri yakalamak için en iyi 6 uyku çayını araştırıyor.

1. Manolya çayı

Yapılmış kurutulmuş kabuğu , tomurcukları ve manolya bitkisinin sapları, manolya çay genellikle geleneksel tıbbın çeşitli formlarda doğal uyku yardımı (olarak kullanılır

Bitki, yatıştırıcı etkileri olan iki bileşik olan honokiol ve magnolol içerir.

İnsanlarda araştırmalar eksik olsa da, bazı eski hayvan çalışmaları, hem honokiol hem de magnolol’ün uykuyu teşvik etmeye ve uykusuzluğu azaltmaya yardımcı olduğunu bulmuştur  

Yakın zamanda doğum yapan kadınlarda yapılan bir araştırmaya göre, 3 hafta boyunca manolya çayı içmek, bir kontrol grubuna kıyasla depresyon ve uyku kalitesini önemli ölçüde iyileştirdi

89 kadında yapılan daha eski bir çalışma, magnezyum ve 60 mg manolya özü içeren bir tablet almanın menopozun neden olduğu uyku bozukluklarını azalttığını gösterdi.

Yine de, manolya çayının insanlarda uykuyu nasıl etkileyebileceğini daha iyi değerlendirmek için daha yeni araştırmalara ihtiyaç var.

2. Düşük kafeinli yeşil çay

Yeşil çay, kendine özgü aroması ve sağlık yararları ile bilinen popüler bir çay türüdür 

İlginç bir şekilde, bazı araştırmalar uyku kalitesini iyileştirebileceğini ve uykusuzlukla savaşabileceğini öne sürüyor.

Örneğin, yetişkinlerde yapılan bir araştırma, düşük kafeinli yeşil çay içmenin, normal yeşil çay içmeye kıyasla uyku kalitesinin artması, stresin azalması ve yorgunluğun azalmasıyla bağlantılı olduğunu buldu

Başka bir küçük çalışmada da benzer bulgular vardı ve düşük kafeinli yeşil çayın yaşlı erişkinlerde stres düzeylerini azalttığını ve uyku kalitesini iyileştirdiğini bildirdi.

Yatmadan önce içmeyi planlıyorsanız, kafein içeriği düşük veya hiç içermeyen yeşil çayı seçtiğinizden emin olun.

3. Papatya çayı

Papatya çayı, hassas bir çiçek aroması ve olası sağlık yararları olan bir bitki çayı türüdür .

Sakinleştirici etkileri sayesinde genellikle uykuyu teşvik etmek için kullanılan bir bitki olan papatyadan yapılır  

Papatya ayrıca apigenin olarak bilinen ve kas gevşemesine ve uykuya neden olabilen bir antioksidan içerir.

12 çalışmanın gözden geçirilmesinde, uykusuzluğu önemli ölçüde etkilemese de papatyanın uyku kalitesini güvenli bir şekilde iyileştirdiği bulundu.

Başka bir araştırma, papatya çayı içmenin yeni doğum yapmış ve uyku kalitesi düşük 80 kadını nasıl etkilediğini araştırdı. 2 hafta içinde, bir kontrol grubuna kıyasla daha az uyku güçlüğü ile ilgili semptom bildirdiler

Bununla birlikte, araştırmalar hala sınırlı olduğundan, papatya çayının uykuyu nasıl etkilediğini anlamak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

4. Lavanta çayı

Lavanta çayı , lavanta çiçeğinin tomurcuklarının suda demlenmesiyle elde edilir ve belirgin bir tat ve aromaya sahip canlı mor bir içecek elde edilir.

Genellikle yatmadan önce yatıştırıcı bir çay olarak keyif almakla kalmaz, aynı zamanda bazı araştırmalar lavantanın rahatlamayı ve uyku kalitesini artırabileceğini de destekler.

Örneğin, küçük bir çalışma, yakın zamanda doğum yapmış ve 2 hafta boyunca günde 1 fincan 37 mL) lavanta çayı içen kadınların kontrol grubuna göre daha az yorgunluk yaşadıklarını buldu (

Yaşlı yetişkinlerde yapılan bir başka çalışma, lavanta çayının, her ikisi de uykusuzluğa katkıda bulunabilecek depresyon ve anksiyete semptomlarını etkili bir şekilde azalttığını gösterdi.

Bazı araştırmalar ayrıca lavanta esansiyel yağının kaygıyı azaltabileceğini ve uykuyu iyileştirebileceğini gösteriyor, ancak bu bulguların lavanta çayı için geçerli olup olmadığı açık değil   , 1 , 

Sonuçta, daha fazla araştırmaya hala ihtiyaç var.

5. Kediotu çayı

Kediotu, bitki veya ek olarak kullanılan bir çiçekli bitki türüdür.

Bitkinin kurutulmuş kökleri, bazen doğal bir uyku yardımcısı olarak kullanılan kediotu çayı yapmak için kullanılır , 2

O, o stresi azaltır ve gama-aminobutirik asit (GABA) olarak adlandırılan bir nörotransmitter, hızlandırıcı seviyelerine düşünce nasıl kediotu kökü işleri kesin olmasa da uyku teşvik  , 2

Birkaç çalışma, kediotu kökünün kaygıyı tedavi etmeye, uyku kalitesini iyileştirmeye ve rahatlama ve sakinlik duygularını artırmaya yardımcı olabileceğini gösterse de, kediotu çayının etkileri üzerine özel araştırmalar sınırlıdır , 2

Bu nedenle, bazı insanlar kediotu çayının kendileri için işe yaradığını bulabilirken, etkilerini daha iyi anlamak için ek çalışmalara ihtiyaç vardır.

6. Çarkıfelek çayı

Bazen Passiflora veya maypop olarak da adlandırılan Çarkıfelek, güçlü tıbbi özellikleri nedeniyle uzun süredir üzerinde çalışılan bir bitkidir

Çarkıfelek özü, tentürler ve kapsüller halinde bulunur ve yaygın olarak bitkisel bir takviye olarak kullanılır.

Ayrıca bitkinin taze veya kuru yapraklarını demleyerek çarkıfelek çayı yapabilirsiniz. Bazen kaygı ve uyku sorunlarını tedavi etmek için doğal bir çare olarak kullanılır 

Dokuz çalışmanın gözden geçirilmesine göre, çaylar, şuruplar ve tentürler dahil olmak üzere çarkıfelek bitkisi müstahzarları, doğal bir yatıştırıcı görevi görebilir ve kaygıyı hafifletmeye yardımcı olabilir.2

41 kişiyle yapılan daha eski bir çalışma, 1 hafta boyunca günde 1 fincan 37 mL) çarkıfelek çayı içmenin plaseboya kıyasla öznel uyku kalitesini önemli ölçüde iyileştirdiğini gösterdi.2

Uyumanıza yardımcı olacak çay içmenin artıları ve eksileri

Artıları

  • Yatmadan önce bir fincan çay içmek, beynin uykudan önceki yavaşlama olarak algıladığı iyi uyku alışkanlıkları oluşturmaya yardımcı olabilir
  • Birçoğu çayın sıcaklığını ve aromasını rahatlatıcı ve yatıştırıcı buluyor.
  • Bazı çaylar, uyku sorunları yaşıyorsanız denemek için güvenli ve kolay seçeneklerdir (

Eksileri

  • Şiddetli uykusuzluk vakalarına yardımcı olmayabilir
  • Her derde deva değil, uyku sorunlarını iyileştirmek için tamamlayıcı bir araç olarak düşünülmelidir.
  • Uykuyu tetikleyen çayların etkinliği üzerine bilimsel araştırmalar karışıktır
  • Yatağa çok yakın bir yerde içmek sizi gece tuvaleti kullanmak için uyandırabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Çayımı yatmadan ne kadar önce içmeliyim?

Yatmadan önce banyoyu kullanmak için kendinize yeterli zaman ayırın ve çayınızın tadını çıkarın.

Genel bir kural olarak, yatmadan en az 2 saat önce sıvı alımınızı en aza indirmeye çalışın 

Bu, gecenin ortasında tuvaleti kullanmak zorunda kalmanıza engel olabilir ve potansiyel olarak tekrar uykuya dalmayı zorlaştırabilir.

Tüm uykulu zaman çayları güvenli midir?

Çaylar genellikle uyku problemleriyle savaşmanın güvenli bir yolu olsa da, bazı türleri Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) tarafından düzenlenmeyen doğal takviyeler içerir

İlaç alıyorsanız, bazı türler reçeteli ilaçlarla etkileşime girebileceğinden, herhangi bir yeni takviye kullanmadan önce bir doktora danışın.3

Benzer şekilde, hamileyseniz veya emziriyorsanız bir doktora danışın. Hamilelik sırasında bazı bitkisel takviyelerin güvenliği konusunda sınırlı araştırma yoktur, aynı zamanda bazı bileşikler fetal büyümeyi olumsuz etkileyebilir veya erken doğumu teşvik edebilir

Ayrıca, dahil olmak üzere bazı otlar, tükettikten sonra baş ağrısı, baş dönmesi ve cilt reaksiyonları rapor olmuştur akılda tutmak kediotu kökü 

Bitki çayı içtikten sonra herhangi bir olumsuz yan etki yaşarsanız, kullanmayı bırakın ve bir doktorla konuşun.

Kaç bardak çay içmem gerekiyor?

Günde içmeniz gereken çay miktarı kişisel tercihlerinize bağlıdır.

Birçok kişi için yatmadan önce 1 fincan 37 mL) içmek yeterliyken, gün boyunca 2-3 fincan (473-710 mL) içmek başkaları için iyi sonuç verebilir.

İdeal olarak, daha düşük bir miktarla başlayın ve toleransınızı değerlendirmek ve olası yan etkileri önlemek için yavaşça artırın.

Özellikle yatmadan önce içiyorsanız , birden fazla fincan çay içmenin noktüri veya gece boyunca sık idrara çıkma riskini artırabileceğini unutmayın

Bu nedenle yatmadan 2 saat önce sıvı alımınızı sınırlamanız ve yatmadan önce banyoyu kullanmanız faydalı olabilir

Son Söz

Bitki çayı , yatmadan önce rutininize basit, yatıştırıcı bir ek olabilir. Birçok tür genellikle rahatlama ve uykuyu teşvik etmek için doğal ilaçlar olarak kullanılır.

Genellikle, uyku kalitesini potansiyel olarak iyileştirmek, stres ve kaygıyı azaltmak ve daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olmak için belirli nörotransmitterleri etkileyen şifalı bitkilerle yapılırlar.

Bununla birlikte, faydalarına ilişkin mevcut kanıtlar zayıf ve tutarsızdır. Ayrıca, çoğu araştırma, çay olarak değil, özüt veya takviye formundaki bitkilere odaklanmıştır. Bu nedenle, bitki çaylarının uykuyu nasıl iyileştirebileceğini daha iyi anlamak için daha kaliteli araştırmalara ihtiyaç vardır.

Bazı şifalı bitkiler ve takviyeler ilaçlarla etkileşime girebildiğinden, günlük diyetinize bitki çayı eklemeden önce bir doktora danışmanız en iyisidir.

Yine de sonuçlar kişiden kişiye değişebilse de, bu çaylar yatmadan önce dinlenmenize ve rahatlamanıza yardımcı olması için gece rutininize eklemeye değer olabilir.