Yulaf Sütü Nasıl Yapılır?

Son yıllarda yulaf sütü gibi bitki bazlı süt alternatifleri inanılmaz derecede popüler hale geldi.

Yulaf sütü, doğal olarak laktoz, fındık ve soya içermediğinden, belirli gıda alerjileri ve intoleransı olan kişiler için iyi bir seçimdir. Sertifikalı glütensiz yulaftan yapılmışsa, glütenle ilgili rahatsızlıkları olanlar için de uygundur.

Artan popülaritesi nedeniyle, çoğu markette ve çevrimiçi olarak bulabilirsiniz. Siz de evde kendiniz yapabilir ve zevkinize göre özelleştirebilirsiniz.

Bu makale, beslenmesi, faydaları, olası olumsuz yönleri ve kendi sütünüzü nasıl yapacağınız dahil olmak üzere yulaf sütü hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklamaktadır.

Nasıl yapılır

Yulaf sütü evde yapmak kolaydır ve potansiyel olarak mağazadan satın alınan seçeneklerden daha ucuzdur.

Dahası, kendinizinkini yapmak, malzemeleri seçmenize ve bazı ticari ürünlerde bulunan katkı maddeleri veya koyulaştırıcılardan kaçınmanıza olanak tanır. Ayrıca sertifikalı glutensiz yulaf kullanarak da glutensiz hale getirebilirsiniz.

İşte sadece birkaç dakika içinde ev yapımı yulaf sütü nasıl yapılır:

  1. 1 su bardağı (80 gram) haddelenmiş veya çelik kesilmiş yulafı 3 su bardağı (720 mL) soğuk su ile 30 saniye karıştırın.
  2. Geniş ağızlı bir kavanoz veya şişenin üzerine tülbent yerleştirin. Sütü yulaftan ayırmak için karışımı tülbent üzerine dökün.
  3. Bir kese oluşturmak için bezi uçlarından kaldırın ve kalan sıvıyı kavanoza yavaşça sıkın.

Lezzeti arttırmak için karıştırmadan önce bir tutam tuz, biraz vanilya veya tarçın özü, birkaç hurma, akçaağaç şurubu veya bal eklemeyi deneyin.

Yulaf sütünü buzdolabında 5 güne kadar güvenle saklayabilirsiniz.

Yapışkan bir sonuç elde etmemek için soğuk su kullanın, kalan sıvıyı boşaltırken tülbentinizi çok fazla sıkmayın, yulaflarınızı önceden ıslatmayın ve 30 saniyeden fazla karıştırmayın.

ÖZET

1 su bardağı (80 gram) yulafı 3 su bardağı (720 mL) su ile karıştırıp tülbent üzerine bir şişe veya kavanoza dökerek kendi yulaf sütünüzü yapabilirsiniz. Buzdolabında 5 güne kadar saklanır.

Besinlerle dolu

Yulaf sütü birçok vitamin, mineral ve lif için mükemmel bir kaynaktır.

Bir fincan 40 mL) şekersiz, zenginleştirilmiş Oatly yulaf sütü içerir

  • Kalori: 120
  • Protein: 3 gram
  • Yağ: 5 gram
  • Karbonhidrat: 16 gram
  • Diyet lifi: 2 gram
  • B12 Vitamini: Günlük Değerin (DV) %50’si
  • Riboflavin: DV’nin %45’i
  • Kalsiyum: DV’nin %25’i
  • Fosfor: DV’nin %20’si
  • D Vitamini: DV’nin %20’si
  • A Vitamini: DV’nin %20’si
  • Potasyum: DV’nin %8’i
  • Demir: DV’nin %2’si

Yulaf sütü bütün yulaf kadar besleyici değildir ve ticari yulaf sütü genellikle kalsiyum, potasyum, demir, B vitaminleri ve A ve D vitaminleri gibi besinlerle zenginleştirilmiştir. Bu nedenle, mağazadan satın alınan versiyonlar genellikle ev yapımı olanlardan daha fazla besin sunar. .

Yulaf sütü genellikle badem, soya ve inek sütünden daha fazla kalori, karbonhidrat ve lif içerir. Soya ve süt çeşitlerinden daha az protein sağlar.

Ayrıca yulaf sütü, badem sütünden daha fazla ilave B vitamini içerirken, badem sütü daha fazla E vitamini içerir

ÖZET

Yulaf sütü, özellikle takviye edilmişse zengin bir besin kaynağıdır. Badem, soya ve inek sütünden daha fazla kalori, karbonhidrat ve lif içerir, ancak soya ve süt sütünden daha az protein içerir.

Sağlık yararları

Yulaf ve yulaf sütü üzerine yapılan araştırmalar, bunların çeşitli sağlık yararları sağlayabileceğini göstermektedir.

1. Vegan ve laktoz, soya ve fındık içermez

Yulaf sütü, belirli diyet kısıtlamaları olanlar için mantıklı bir seçenektir.

Yulaf ve su bazlı olduğu için vegandır ve fındık, soya ve laktoz içermez.

Yulaf doğal olarak glütensiz olmasına rağmen, onları kirletebilecek glüten içeren tahıllarla aynı fabrikalarda işlenebilirler

Garantili glütensiz yulaf sütü tercih ediyorsanız, seçtiğiniz ürünün sertifikalı glütensiz yulaf ile yapıldığından emin olmak için etiketi kontrol edin . Alternatif olarak, sertifikalı glutensiz yulaf kullanarak ev yapımı yulaf sütü yapabilirsiniz.

2. Büyük B vitamini kaynağı

Yulaf sütü genellikle riboflavin (B2) ve B12 vitamini gibi B vitaminleri ile takviye edilir .

B vitaminleri optimal sağlık için gereklidir ve sayısız fayda ile bağlantılıdır.

Örneğin, stresi hafifletmeye, oksidatif hasarla mücadele etmeye ve sağlıklı saç, tırnak ve cildi geliştirmeye yardımcı olabilirler – özellikle bu vitamin grubunda eksikseniz   , 

3. LDL (kötü) kolesterolü düşürebilir

Yulaf sütü, kalp sağlığına faydaları olan bir tür çözünür lif olan beta glukan bakımından yüksektir .

Beta glukan, bağırsağınızda kolesterole bağlanabilen ve emilimini azaltabilen jel benzeri bir madde oluşturur. Bu, kan kolesterol düzeylerini, özellikle de kalp hastalığına bağlı LDL (kötü) kolesterol düzeylerini düşürmeye yardımcı olabilir  

Örneğin, 1999’da yüksek kolesterolü olan 66 erkeği içeren daha eski bir çalışma, 5 hafta boyunca günde 3 bardak (750 mL) yulaf sütü içmenin toplam ve LDL kolesterolü sırasıyla %3 ve %5 oranında azalttığını buldu

Ek olarak, çoğunlukla yüksek kolesterolü olan insanları içeren 58 çalışmanın gözden geçirilmesi, 5-6 hafta boyunca günde ortalama 3.5 gram beta glukan almanın LDL kolesterolü ve apolipoprotein B’yi sırasıyla %4 ve %2 oranında azalttığını göstermiştir

Apolipoprotein B, LDL kolesterolde bulunan ana proteindir. Kalp hastalığı riskinin tek başına LDL kolesterolden daha iyi bir göstergesidir

Bir fincan 40 mL) yulaf sütü, 1.2 grama kadar beta glukan sağlayabilir

4. Kemik sağlığı için harika

Yulaf sütü genellikle her ikisi de kemiklerinize fayda sağlayabilecek kalsiyum ve D vitamini ile takviye edilir.

Kalsiyum, güçlü ve sağlıklı kemikler için gereklidir çünkü onları oluşturmak için kullanılan ana mineraldir. Zamanla, diyetinizdeki sürekli kalsiyum eksikliği, kemiklerinizin kırılgan hale gelmesine ve kırılma veya kırılma olasılığının artmasına neden olabilir

Yeterli D vitamini, kalsiyumun sindirim sisteminizden emilmesine yardımcı olduğu kadar önemlidir. D vitamini eksikliği vücudunuzun yeterli kalsiyum almasını engelleyebilir ve böylece kemiklerinizi zayıflatabilir (

Birçok ticari yulaf sütü türü de iyi bir B12 vitamini kaynağıdır. Bazı araştırmalar, bu vitamini sağlıklı kemiklerle ve özellikle postmenopozal kadınlarda gözenekli kemiklerle karakterize bir durum olan osteoporoz riskinin daha düşük olmasıyla ilişkilendirmiştir.

Bununla birlikte, ev yapımı yulaf sütünün D vitamini veya B12 içermediğini unutmayın – yalnızca güçlendirilmiş ticari versiyonlar içerir

Referans olarak, 1 fincan 40 mL) Oatly, D vitamini için günlük değerin %20’sini ve B12 vitamini için günlük değerin %50’sini sağlar

ÖZET

Yulaf sütü birçok yaygın alerjen içermez ve kan kolesterolünü düşürebilir. Güçlendirilmiş versiyonlar genellikle kemik sağlığını destekleyen B vitaminleri ve besinler sağlar.

Potansiyel dezavantajlar

Yulaf sütünün birkaç olası sağlık yararı olsa da, bazı olumsuz yanları da vardır.

İlk olarak, bazı tatlandırılmış veya aromalı çeşitler ilave şeker bakımından yüksek olabilir, bu nedenle mümkün olduğunda şekersiz seçeneklere bağlı kalın.

Ayrıca, çoğu ticari yulaf sütünün glütensiz sertifikası yoktur. Glütenle kontamine ürünler, glütenle ilgili rahatsızlıkları olan kişilerde sindirim sorunlarına neden olabilir.

Gluteni sindirmede sorun yaşıyorsanız, sertifikalı glutensiz olarak etiketlenmiş yulaf sütü satın almak en iyisidir. Glutensiz yulaf kullanarak kendiniz de yapabilirsiniz.

Ev yapımı yulaf sütünün vitaminlerle zenginleştirilmediğini ve çoğu ticari alternatif kadar besleyici olmayacağını unutmayın.

Yulaf sütü ayrıca süt alternatifinden önemli ölçüde daha az protein içerir ve sonuç olarak tükettikten sonra muhtemelen tok hissetmenizi sağlamaz (

Yulaf sütünün bir diğer dezavantajı, genellikle inek sütünden daha pahalı olmasıdır. Bütçeniz kısıtlıysa ve denemek istiyorsanız, evde yapmak muhtemelen daha ucuzdur.

Yulaf sütü genellikle bebekler ve çocuklar için güvenlidir. Bununla birlikte, optimal büyüme için gerekli besin maddelerinden yoksun olduğundan, anne sütü veya inek sütü için uygun bir ikame değildir . Süt alternatifi sunmadan önce çocuğunuzun çocuk doktoru ile konuşmak en iyisidir.

ÖZET

İlave şeker alımınızı en aza indirmek için şekersiz yulaf sütü seçtiğinizden emin olun. Glütenle ilgili bir rahatsızlığınız varsa, glütensiz olarak etiketlenmiş yulaf sütünü seçin veya evde sertifikalı glütensiz yulaf kullanarak yapın.

Son Söz

Yulaf sütü, vegan ve doğal olarak süt, laktoz, soya ve fındık içermeyen bitki bazlı bir süt alternatifidir.

Sertifikalı glutensiz yapılan zaman yulaf , bu gluten intoleransı veya alerjisi olan kişiler için uygundur.

Ticari ürünler genellikle kalbinize ve kemiklerinize fayda sağlayabilecek vitamin ve minerallerle takviye edilir.

Lezzet ve sağlık avantajlarından yararlanmak için mağazalarda şekersiz bir çeşit seçin veya evde kendiniz yapın.