Beslenme

Yumurta Beyazı içmek Güvenli mi?

Yumurta Beyazı içmek Güvenli mi?

Tavuk yumurtası, bugün piyasadaki en besleyici ve uygun fiyatlı yiyeceklerden biridir.

Keto dahil olmak üzere birçok diyet trendi yumurtaları kapsar. Yumurtalar en sevdiğim kahvaltılık yiyeceklerden biri çünkü beni her zaman tok tutuyorlar ve güne en iyi başlangıç ​​yapıyorlar.

Yumurtalar şunlardan oluşur:

  • %11 kabuk
  • %33 yumurta sarısı
  • %56 beyaz

Yumurta akı esas olarak su ve proteinden oluşur.

Yumurta akı güvenilir bir kas geliştirme proteini kaynağı olduğundan, bazı insanlar, özellikle sporcular ve vücut geliştiriciler onları içiyor. Ve birçoğu yumurtayı çiğ içmeyi tercih ediyor.

İnsanlar pastörize çiğ yumurtaları hollandaise sosu ve salata sosları gibi çeşitli tariflerde de kullanırlar.

Ancak yumurta beyazı içmek güvenli mi?  Öğrenmek için okumaya devam edin.

Sıvı yumurta akı ve çiğ yumurta akı

Sıvı yumurta akı genellikle bir kartonda saklanır ve marketlerin soğutulmuş bölümlerinde bulunabilir. Paketlemeden önce sıvı yumurta akı işlemden geçer ve bakteri maruziyetini azaltmak için pastörize edilir. Böylece yenebilecek kadar güvenlidirler.

Bütün yumurtalar da satın alınabilir. Bütün bir yumurtanın beyazını, kırarak ve berrak sıvı yapışkanı (beyazı) altın rengi sarısından ayırarak elde edebilirsiniz.

Çiğ yemeyi planlıyorsanız, her zaman normal yumurta yerine pastörize yumurta satın almalısınız. Pastörize edildiğinden emin olmadıkça asla çiğ yumurta akı yemeyin.

ÖZET

Sıvı yumurta akı marketlerde bulunur ve kartonlarda gelir. Çiğ yumurta akı, pastörize edilmiş veya edilmemiş bütün yumurtalardan elde edilir. Etiketleri kontrol ederek bu ürünlerin pastörize edildiğinden emin olun.

Yumurta Beyazı içmek Güvenli mi?

Yumurta beyazının rolü, tavuk embriyosuna besin sağlamak ve onu potansiyel olarak zararlı bakterilerden korumaktır.

Salmonella , çiğ yumurtalarla ilişkili bir bakteridir. Yumurtalar , yumurtanın gelişimi sırasında veya yumurtlandıktan sonra Salmonella’ya maruz kalabilir . Bakteriler tüm yumurtaya nüfuz edebilir ve istila edebilir ve bu mikrop yumurta beyazlarının antimikrobiyal faydalarından kurtulabilir.

Salmonella taşıyan çiğ veya az pişmiş yumurta yemek sizi hasta edebilir . Semptomlar tipik olarak kontamine çiğ veya az pişmiş yumurtaları yedikten 6 saat ila 6 gün sonra ortaya çıkar.

Çocuklar, yaşlı yetişkinler ve bağışıklığı baskılanmış kişiler Salmonella hastalığına yakalanma açısından en yüksek risk altındadır . Şiddetli enfeksiyonlar hastaneye yatışa neden olabilir

Salmonella semptomları şunları içerebilir:

  • kusma
  • ateş
  • ishal
  • karın krampları

Çiğ yumurtalar , Salmonella taşıyabilecekleri için yemek için güvenli sayılmaz . Ancak pastörize yumurtaları tercih ederek çiğ yumurta aklarından hastalanma riskinizi azaltabilirsiniz.

ÖZET

Çiğ yumurta akı Salmonella adı verilen bir bakteri ile kontamine olabilir . Salmonella , hastaneye yatışa yol açabilecek hafif ila şiddetli semptomlara neden olabilir. Maruziyeti azaltmak için tamamen pişmiş yumurta yiyin. Çiğ yumurta akı yerseniz, pastörize olanları seçin.

Yumurtaların pastörizasyonu ve güvenliği

Amerika Birleşik Devletleri Tarım Bakanlığı’na (USDA) göre, pastörizasyon, yumurtalar hızlı ısıl işlemlere maruz kaldığında ve belirli bir zaman diliminde yüksek sıcaklıklara maruz kaldığında meydana gelir.

Riskinizi daha da azaltmak için yumurtalarınızı daima 40°F (4°C) veya daha düşük sıcaklıkta buzdolabında saklayın.

Sağlıklı, besleyici bir diyetin parçası olarak yumurta akı içmeyi seviyorsanız, pastörize edilmiş sıvı yumurta akı satın almak çok önemlidir.

ÖZET

Pastörizasyon işlemi, yumurtaları belirli süreler boyunca ısıya maruz bırakır. Çiğ olarak içilebilecek en güvenli yumurta akı pastörize ürünlerden elde edilir.

Yumurta akı beslenme

1/2 su bardağı pastörize sıvı yumurta akı porsiyonu içeriği;

  • Kalori: 54
  • Protein: 11 gram
  • Yağ: 0 gram
  • Kolesterol: 0 gram
  • Potasyum: 152 mg
  • Sodyum: 163 mg

Yumurta beyazının sağlığa faydaları

Yumurta akı, kemik sağlığından kolesterol kontrolüne kadar sayısız sağlık yararı sağlayabilir.

Kemiklerinizi sağlıklı tutabilir

Sıvı yumurta akı, sadece 1/2 fincan porsiyonda 11 gram protein ile yüklenir . Bir araştırma özeti, optimal kemik sağlığı ve büyümesi için yeterli miktarda proteinin gerekli olduğu sonucuna varmıştır.

Kemik hastalığı olan yaşlı yetişkinler , protein alımları önerilen günlük miktarın (RDA) vücut ağırlığının kilogramı başına 0,36 gram (kg başına 0,8 gram) üzerinde olduğu zaman daha az kemik kaybı, daha az kemik yaralanması ve daha fazla kemik mineral yoğunluğu yaşadı.

Yüksek kaliteli protein sunun

Amino asitler , birçok vücut fonksiyonuyla yaşamı sürdüren proteini oluşturan temel parçalardır. Yumurta proteinleri vücudun ihtiyaç duyduğu ancak kendi başına yapamadığı tüm temel amino asitleri sağlar.

Bitki bazlı protein kaynakları birçok besin maddesi içermesine rağmen , yumurta akı gibi hayvansal bazlı proteinler vücut tarafından daha kolay emilen proteinler sunar

Bu, vücudunuzun yumurta beyazındaki proteini kolayca kullanabileceği anlamına gelir.

Gıda alerjisi olanlar için güvenilir bir protein kaynağı sağlayın

İnek sütü proteini, soya proteini veya fındık proteinine alerjisi olanlar için yumurta akı, zararlı alerjik reaksiyonlar olmadan mükemmel bir alternatif protein kaynağıdır.

Alternatif bir protein kaynağına sahip olmak, daha iyi sağlık için BKA’yı karşılamanıza yardımcı olabilir.

Yumurtaya alerjiniz varsa, yumurta yemekten veya içmekten kaçının.

Yüksek kolesterol seviyelerini düşürebilir

Yumurta beyazında diyet yağı arıyorsanız, bulamazsınız. 1/2 fincan 20 mL) yumurta akı, kalp sağlığını destekleyen yağ ve kolesterol içermez .

Tedavi edilmemiş yüksek kolesterolü olan 88 yetişkin üzerinde yapılan bir araştırma , 4 gram, 6 gram ve 8 gram yumurta beyazı proteininin toplam kolesterol üzerindeki etkilerini test etti. 8 hafta sonra, 8 gram yumurta akı proteini verilenlerde toplam kolesterol seviyeleri 11 puan azaldı.

Kolesterol birikmesi, arterlerde kalp hastalığına yol açabilecek plak oluşumuna neden olabilir. Bu nedenle, küçük bir araştırmaya göre yumurta akı yemek plak oluşumunu önlemeye yardımcı olabilir.

Daha fazla insan araştırmasına ihtiyaç olduğunu unutmayın.

Kas büyümesini destekleyin

Protein, çoğu sporcunun sağlıklı kasları desteklemeye yardımcı olmak için aradığı en yaygın besindir. Kas büyümesi , inşası ve yıkımı yeme ve egzersizle büyük ölçüde desteklenir

Sonuçlar karışık olsa da birçok çalışma, hayvan bazlı proteinin bitki bazlı proteinlere kıyasla kas yapımında daha iyi bir iş çıkardığını iddia ediyor.

Yumurta akı, çok az yağ ve çok az kalori ile mükemmel bir protein kaynağıdır , bu da onları kas kütlesi kazanmak isteyen insanlar için bir gıda haline getirir.

Kan şekeri kontrolüne yardımcı olabilir

B2 vitamini olarak da bilinen riboflavin, yumurta akı bakımından zengindir.

Daha eski bir hayvan çalışmasında, diyabetli 42 fareye vücut ağırlığının kilogramı başına 10-20 gram riboflavin uygulandı. Bir kontrol grubu tedavi edilmeden bırakıldı.

Çalışma, riboflavin ile tedavi edilen gruplarda daha düşük açlık kan şekeri seviyeleri , azalmış inflamasyon ve oksidatif streste önemli azalmalar buldu. Oksidatif stresin diyabet yönetimini zorlaştırdığı bilinmektedir.

Bu bir hayvan çalışması olduğundan, insanlarda daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

Hastalıklarla savaşan antioksidanlar sunun

Ovalbümin, ovomukoid ve ovotransferrin yumurtalarda bulunan başlıca proteinlerdir. Ayrıca antioksidanlar olarak işlev görürler .

Vücutta meydana gelen doğal süreçler, serbest radikaller ve reaktif oksijen türleri (ROS) üretir. Hem serbest radikaller hem de ROS, güvenli olmayan seviyelere ulaştıklarında oksidatif strese neden olur – potansiyel olarak diyabet, kalp hastalığı ve kanser gibi durumlara yol açar

Ovalbümin, ovomukoid ve ovotransferrin yumurta akı proteinleri, bu serbest radikalleri ve ROS’u azaltmak ve hastalıkları önlemeye yardımcı olmak için çalışabilir. Bu proteinler ayrıca birçok amino asit sağlar.

ÖZET

Yumurta akı, kemik sağlığının korunmasına yardımcı olmak, esansiyel amino asitler sağlamak, kalp sağlığını geliştirmek, kas büyümesini desteklemek, sağlıklı kan şekerlerini yönetmek ve hastalıkları önlemek dahil olmak üzere sağlam bir fayda listesi sunar.

Son Söz

Yumurta akı, az kalori ve sıfır yağ sağlayan mükemmel yüksek kaliteli protein kaynaklarıdır. Esansiyel amino asitler, B vitaminleri ve kanser ve diyabet gibi hastalıkların önlenmesinde önemli rol oynayabilecek çeşitli antioksidanlar içerirler.

Yumurta akı gibi protein açısından zengin besinler kas gelişimine yardımcı olabilir, bu yüzden fitness guruları ve sporcular arasında popüler bir besindir.

Yumurta akı yemenin birçok besinsel faydası olabilir. Ancak güvenli bir şekilde tüketilmezlerse zararlı olabilirler. İster bütün yumurta, ister sıvı yumurta akı olsun, daima pastörize yumurta ürünleri satın alın.

Yumurta akı dahil çiğ yumurta yemenin, Salmonella kaynaklı gıda kaynaklı hastalık riskinizi artırdığını unutmayın .

Bizi Takip Edin