Yoğurdun 6 Fantastik Sağlık Faydası

Yunan yoğurdu, çeşitli mutfak kullanımlarına sahip protein açısından zengin bir süt ürünüdür.

Bir dizi besin için mükemmel bir kaynaktır ve hatta birkaç sağlık yararı sunabilir. Bununla birlikte, birçoğu ilave şeker gibi katkı maddeleri ile paketlenebileceğinden, doğru türde Yunan yoğurdu seçmek önemlidir.

Bu makale, Yunan yoğurdunu sağlıklı bir seçim yapan şeyin ne olduğunu ve bu popüler süt ürünü için alışveriş yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklamaktadır.

Yunan yoğurdu nedir?

Yoğurt, eski çağlardan beri tüketilen bir süt ürünüdür. Aslında, yoğurt kullanımını ilk belgeleyenler MÖ 100’de Yunanlılar olmuştur ( 1 

“Yoğurt” kelimesinin Türkçe’de koyulaştırmak, pıhtılaştırmak, pıhtılaştırmak anlamına gelen “yoğurmak” kelimesinden geldiğine inanılmaktadır.

Diğer yoğurt ürünlerinden daha yüksek protein içeriğine sahip Yunan usulü de dahil olmak üzere birçok yoğurt türü mevcuttur ( 1 

Genellikle “süzülmüş” yoğurt olarak adlandırılan Yunan yoğurdu, yoğurdun tanklarda fermente edilmesi ve ardından son işlem adımlarında peynir altı suyu ve diğer sıvıların süzülmesiyle yapılır. İşlem, daha yüksek protein içeriğine sahip daha kalın bir ürünle sonuçlanır .

Ek olarak, bazı gıda üreticileri, işlemenin başında veya sonunda yoğurda süt proteinleri ekleyerek Yunan usulü yoğurt üretirler .

Yunan yoğurdu, tam yağlı, azaltılmış yağ ve yağsız, ayrıca aromalı ve aromasız olmak üzere birçok çeşide sahiptir.

Yunan yoğurdu, seçtiğiniz markaya bağlı olarak birçok besin maddesi ve iyi bir protein, yağ ve karbonhidrat kaynağıdır.

İşte 200 gramlık bir porsiyon az yağlı, sade, şekersiz Yunan yoğurdunun beslenme dökümü .

  • Kalori : 146
  • Protein : 20 gram
  • Yağ : 3.8 gram
  • Karbonhidrat : 7.8 gram
  • B12 : Günlük Değerin (DV) %43’ü
  • Riboflavin (B2) : DV’nin %35’i
  • Pantotenik asit (B5) : DV’nin %19’u
  • A Vitamini : DV’nin %20’si
  • Kalsiyum : DV’nin %18’i
  • Fosfor : DV’nin %22’si
  • Potasyum : DV’nin %6’sı
  • Çinko : DV’nin %11’i
  • Selenyum : DV’nin %45’i

Gördüğünüz gibi, Yunan yoğurdu bir dizi besin sağlar ve özellikle protein, B12 vitamini , riboflavin (B2) ve selenyum açısından zengindir .

Aynı zamanda iyi bir kalsiyum, fosfor, çinko, pantotenik asit , A vitamini ve potasyum kaynağıdır . Ek olarak, Yunan yoğurdu magnezyum, kolin ve bakır gibi daha az miktarda besin içerir.

Normal yoğurtla karşılaştırıldığında, Yunan yoğurdu protein açısından daha yüksek ve karbonhidrat açısından daha düşüktür .

Besin içeriğinin Yunan yoğurdunun türüne göre değişeceğini unutmayın. Örneğin, tam yağlı Yunan yoğurdu, düşük yağlı seçeneklere göre yağ ve kalori bakımından daha yüksek olurken, tatlandırılmış ve aromalı seçenekler karbonhidrat ve ilave şeker açısından daha yüksek olacaktır.

Yunan yoğurdu sağlık yararları

Yunan yoğurdunun etkileyici besin profili göz önüne alındığında, çeşitli sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir.

1. İyi bir protein ve diğer besin kaynağı

Yunan yoğurdunun ana faydalarından biri, vücuttaki hemen hemen tüm kimyasal reaksiyonlar, sağlıklı bağışıklık fonksiyonu, doku onarımı ve daha fazlası için gerekli bir makro besin olan protein açısından zengin olmasıdır .

Protein ihtiyaçları değişir, ancak vücut ağırlığının kilogramı başına 0,54–0,9 gram (kg başına 1,2–2 gram) protein alımı, fiziksel olarak aktif insanlar için muhtemelen optimaldir .

7 ons 00 gram) Yunan yoğurdu porsiyonu 20 gram protein sağlar ve bu da onu yüksek proteinli bir gıda yapar.

Proteine ​​ek olarak, Yunan yoğurdu, sağlığınızı desteklemede önemli rol oynayan B12, selenyum ve çinko gibi temel vitaminler ve mineraller açısından zengindir .

Örneğin, optimal bağışıklık fonksiyonu için hem çinko hem de selenyum gerekirken, kırmızı kan hücresi oluşumu, sinir sistemi fonksiyonu ve enerji üretimi için B12 gereklidir. , 

2. Kemik Sağlığına Fayda Sağlayabilir

Yunan yoğurdu, protein, kalsiyum, magnezyum ve fosfor dahil olmak üzere iskelet sisteminin sağlığını korumak için gerekli olan bir dizi besin içerir  .

Sadece Yunan yoğurdunda bulunan besinler kemik sağlığını korumak için gerekli değildir, aynı zamanda Yunan yoğurdu yemek kemik oluşumunu artırmaya bile yardımcı olabilir.

Genç erkekler arasında yapılan küçük bir araştırma, 12 hafta boyunca bir direnç antrenman programına katılırken günlük Yunan yoğurdu tüketmenin , plaseboya kıyasla kemik oluşumunu artırmaya ve kemik yıkımını azaltmaya yardımcı olduğunu buldu  .

Yoğurt alımı ayrıca yaşlı yetişkinlerde daha yüksek kemik mineral yoğunluğu ve daha düşük osteopeni ve osteoporoz riski ile ilişkilendirilmiştir.

3. Bağırsak sağlığını destekleyebilir

Araştırmalar, düzenli olarak yoğurt yemenin bazı insanların bağırsaklarındaki bakteri çeşitliliğini artırarak sağlıklı bir sindirim sistemini desteklemeye yardımcı olabileceğini gösteriyor  .

Ancak tüketilen Yunan yoğurdunun türü önemlidir. “ Canlı ve Aktif Kültürler (LAC) mührü ” olan yoğurt satın almak, yoğurdun önemli miktarda yararlı bakteri veya probiyotik içermesini sağlar ve bu da bağırsak sağlığını desteklemeye yardımcı olabilir.

Ayrıca, araştırmalar, eklenen şekerin bağırsak sağlığına zarar verebileceğini ve disbiyoz veya bakteriyel dengesizliğe katkıda bulunabileceğini gösterdiğinden, yalnızca şekersiz Yunan yoğurdu seçmek önemlidir  .

4. Kas iyileşmesini ve sağlıklı vücut kompozisyonunu destekleyebilir

Genel sağlığı ve kas iyileşmesini desteklemek için yeterli protein tüketmek esastır.

Yunan yoğurdu, sporcular için antrenman sonrası harika bir atıştırmalık seçeneğidir. Yüksek protein içeriği, kas protein sentezini ve iyileşmesini teşvik edebilir , 

Genç erkekler üzerinde yapılan bir araştırma, bir direnç antrenman programına katılırken 12 hafta boyunca günlük yoğurt tüketmenin , plaseboya kıyasla kas gücü , kas kalınlığı ve yağsız kütlede daha fazla kazanıma yol açtığını buldu.

5. Tok kalmanıza ve sağlıklı bir vücut ağırlığını desteklemenize yardımcı olabilir

Protein en doyurucu makro besindir ve süt ürünleri gibi protein kaynaklarını öğünlere ve atıştırmalıklara eklemek, öğünler arasında doygunluk hissetmenize yardımcı olmanın akıllı bir yoludur .

Yoğurt doyurucu, protein açısından zengin bir gıda olduğundan, daha az doyurucu gıdalar yerine yoğurt ve diğer yüksek proteinli gıdaları seçmek sağlıklı bir vücut ağırlığını desteklemeye yardımcı olabilir.

22 çalışmanın gözden geçirilmesi, yoğurt tüketiminin daha düşük vücut yağı, daha az kilo alımı ve daha küçük bel çevresi ile ilişkili olduğu sonucuna varmıştır.

Bununla birlikte, sağlıklı bir vücut ağırlığına ulaşmak ve bunu korumak söz konusu olduğunda , genel diyetinizin ve yaşam tarzınızın en önemli olduğunu unutmayın .

6. Çok yönlü ve lezzetli

Yunan yoğurdu, bir dizi besin maddesi sağlamasına ve birkaç potansiyel sağlık yararına bağlanmasına ek olarak, hem tatlı hem de tuzlu tariflerde harika tadı olan çok yönlü bir bileşendir.

İşte mutfağınızda Yunan yoğurdu kullanmanın birkaç yolu:

  • Doldurma kahvaltısı için taze veya dondurulmuş meyveler , badem veya ceviz gibi kıyılmış fındık, şekersiz hindistancevizi ve chia tohumları ile en iyi Yunan yoğurdu .
  • Tatlı ve tuzlu soslar için baz olarak kullanın.
  • Kremsi bir doku için çorbalara ve körilere Yunan yoğurdu ekleyin.
  • Ekşi krema yerine bir parça Yunan yoğurdu ile en iyi yulaf ezmesi , krep, fırında patates ve biber.
  • Ev yapımı salata sosları yapmak için kullanın .
  • Tavuk, ton balığı ve makarna salatalarında Yunan yoğurdu deneyin.
  • Yunan yoğurdundan çıkan yoğurt gibi donmuş tatlılar yapın.
  • Bir protein yumruğu için smoothie’lere ekleyin .

Bunlar Yunan yoğurdu kullanmanın sadece birkaç yolu. Yunan yoğurdu ile kendi tariflerinizi denemekten korkmayın!

Yunan yoğurdu için alışveriş yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Yunan yoğurdu için alışveriş yaparken akılda tutulması gereken birkaç şey var.

Piyasadaki çoğu yoğurt aromalı ve tatlandırılmıştır ve önemli miktarda ilave şeker içerebilirler.

Örneğin, bazı aromalı, tatlandırılmış çeşitler, porsiyon başına 16 gramdan fazla ilave şeker içerebilir . Bu yaklaşık 4 çay kaşığı ilave şeker.

Optimum sağlık için ne pahasına olursa olsun şekerden kaçınmanız gerekmese de, ilave şeker alımınızı sınırlamanız önemlidir.

Bunun nedeni, çok fazla ilave şeker tüketmenin diyabet, kalp hastalığı, karaciğer yağlanması, depresyon ve obezite gibi sağlık sorunlarına katkıda bulunabilmesidir   ,  , 

Bu nedenle, şekersiz Yunan yoğurdu satın almak ve doğal tatlılık için meyve gibi kendi malzemelerinizi eklemek akıllıca bir seçimdir.

Yağ içeriği açısından, tam yağlı sütle yapılan Yunan yoğurdunun az yağlı veya yağsız yoğurttan daha fazla yağ ve kalori içerdiğini unutmayın, ancak bu sağlıksız olduğu anlamına gelmez .

Aslında, tam yağlı süt ürünleri , yağı azaltılmış veya yağsız süt ürünlerinden daha fazla sağlık yararına sahip olabilir .

Tam yağlı Yunan yoğurdu tercih ederseniz, bu tamamen sorun değil. Aynı şey yağsız Yunan yoğurdu için de geçerlidir.

Alt çizgi

Yunan yoğurdu, protein ve B12 vitamini, kalsiyum ve selenyum gibi diğer besinler açısından yüksek bir yoğurt türüdür.

Kas ve kemik sağlığını desteklemek gibi birkaç sağlık yararı ile bağlantılıdır ve bazı türleri sağlıklı bir bağırsağa katkıda bulunmaya yardımcı olabilir.

Ayrıca, hem tatlı hem de tuzlu çeşitli tariflerde kullanılabilen doyurucu ve besleyici bir mutfak malzemesidir.