Limonun Besin Değeri ve Sağlığa Faydaları

Limonun Besin Değeri; Limonlar ( Citrus limon ) dünyanın en popüler narenciye meyveleri arasındadır.

Limon ağaçlarında yetişirler ve orijinal ağaç kavunu ve kirecin bir melezidirler.

Limonun tadını çıkarmanın birçok yolu vardır, ancak tadı çok ekşidir ve genellikle tek başına veya bütün bir meyve olarak yenmezler.

Bunun yerine, genellikle yemeklerle süslenirler ve meyve suları genellikle ekşi bir lezzet sağlamak için kullanılır. Limonatada önemli bir bileşendir.

Harika bir C vitamini ve lif kaynağı olan limon, birçok bitki bileşiği, mineral ve uçucu yağ içerir.

Bu sarı meyvelerin ayrıca birçok potansiyel sağlık faydası vardır. Limon yemek kalp hastalığı, kanser ve böbrek taşı riskinizi azaltabilir.

Bu makale size limonlar hakkında bilmeniz gereken her şeyi anlatmaktadır.

Limonun Besin Değeri

Limonlar çok az yağ ve protein içerir. Esas olarak karbonhidrat (%10) ve sudan (%88-89) oluşurlar.

Orta boy bir limon sadece yaklaşık 20 kalori sağlar.

1/2 su bardağı (100 gram) çiğ, soyulmuş limondaki besinler;

  • Kalori: 29
  • Su: %89
  • Protein: 1.1 gram
  • Karbonhidrat: 9.3 gram
  • Şeker: 2.5 gram
  • Lif: 2.8 gram
  • Yağ: 0.3 gram

Karbonhidratlar

Limon esas olarak glikoz, früktoz ve sakaroz içermektedir.

Lif

Limondaki ana lif pektindir.

Pektin gibi çözünür lifler, şeker ve nişastanın sindirimini yavaşlatarak kan şekeri düzeylerini düşürebilir.

Diyet lifleri , sağlıklı bir diyetin önemli bir parçasıdır ve sayısız sağlık yararı ile bağlantılıdır.

ÖZET

Limonlar, çoğunlukla çözünür lifler ve basit şekerler olan yaklaşık %10 karbonhidrat içerir. Ana lifleri, kan şekeri düzeylerini düşürmeye yardımcı olabilecek pektindir.

Limonun Besin Değeri ve Sağlığa Faydaları
Limonun Besin Değeri ve Sağlığa Faydaları

Vitaminler ve mineraller

Limonlar çeşitli vitamin ve mineraller sağlar.

  • C vitamini. Temel bir vitamin ve antioksidan olan C vitamini , bağışıklık fonksiyonu ve cilt sağlığı için önemlidir.
  • Potasyum. Potasyum açısından zengin bir diyet kan basıncı seviyelerini düşürebilir ve kalp sağlığı üzerinde olumlu etkileri olabilir.
  • B6 vitamini. Bir grup ilgili vitamin olan B6, yiyeceğin enerjiye dönüştürülmesinde rol oynar.

ÖZET

Limonlar C vitamini açısından çok zengindir. Ayrıca iyi bir potasyum ve B6 vitamini kaynağıdırlar.

Limonun besin değeri

Limondaki diğer bitki bileşikleri

Bitki bileşikleri, bazıları güçlü sağlık yararları olan bitkilerde bulunan doğal biyoaktif maddelerdir.

Limon ve diğer narenciye meyvelerindeki bitki bileşikleri kanser, kardiyovasküler hastalık ve iltihaplanma üzerinde faydalı etkilere sahip olabilir.

Bunlar limondaki ana bitki bileşikleridir:

  • Sitrik asit. Limonlarda en bol bulunan organik asit olan sitrik asit, böbrek taşı oluşumunu önlemeye yardımcı olabilir.
  • Hesperidin. Bu antioksidan kan damarlarınızı güçlendirebilir ve atardamarlarınızın içinde yağ birikintilerinin (plak) birikmesi olan aterosklerozu önleyebilir.
  • Diosmin. Dolaşım sistemini etkileyen bazı ilaçlarda kullanılan bir antioksidan olan diosmin, kas tonusunu iyileştirir ve kan damarlarınızdaki kronik iltihabı azaltır.
  • Eriositrin. Bu antioksidan limon kabuğu ve suyunda bulunur.
  • D-limonen. Esas olarak kabuğunda bulunan d-limonen, limon esansiyel yağlarının ve sorumlu limonların kendine özgü aromasının ana bileşenidir. Tek başına, mide ekşimesi ve mide reflüsünü rahatlatabilir.

Limondaki bitki bileşiklerinin çoğu limon suyunda yüksek miktarlarda bulunmaz, bu nedenle maksimum fayda için tüm meyveyi – kabuğu hariç – yemeniz önerilir.

ÖZET

Limonlar, çeşitli sağlık yararları sağlayan bitki bileşikleri içerir. Bu bileşikler sitrik asit, hesperidin, diosmin, eriositrin ve d-limonen içerir.

limon yetistiriciligi
Limonun besin değeri

Limonun besin değeri ve sağlığa faydaları

Limon da dahil olmak üzere turunçgiller, sayısız sağlık yararı ile ilişkilidir.

Vitaminleri ve lifleri ile güçlü bitki bileşikleri muhtemelen sorumludur.

Kalp sağlığı

Kalp krizi ve felç de dahil olmak üzere kalp hastalığı, dünyanın en yaygın ölüm nedenidir.

C vitamini yüksek meyvelerin alımı, kalp hastalığı riskinin azalmasıyla bağlantılıdır.

Kandaki düşük C vitamini seviyeleri, özellikle aşırı kilolu veya yüksek tansiyonu olanlar arasında artan inme riski ile ilişkilidir.

Narenciye meyvelerinden izole edilmiş liflerin alımının kan kolesterol seviyelerini düşürdüğü gösterilmiştir ve limonlardaki uçucu yağlar LDL (kötü) kolesterol partiküllerini oksitlenmekten koruyabilir.

Sıçanlarda yapılan son araştırmalar, hesperidin ve diosmin bitki bileşiklerinin kalp hastalığı için bazı önemli risk faktörleri üzerinde faydalı etkileri olabileceğini gösteriyor.

Böbrek taşlarının önlenmesi

Limondaki sitrik asit böbrek taşı riskinizi azaltabilir.

Bazı çalışmalar limon suyu ve limonatanın böbrek taşlarını önlemede etkili olabileceğini göstermiştir, ancak diğer çalışmalar hiçbir etki bulamadı.

Anemi önleme

Anemi genellikle demir eksikliğinden kaynaklanır ve en çok menopoz öncesi kadınlarda görülür.

Limonlar az miktarda demir içerir, ancak diğer gıdalardan demirin emilimini artırabilen harika bir C vitamini ve sitrik asit kaynağıdır.

Limonlar, besinlerdeki demirin emilimini artırabildiğinden, kansızlığın önlenmesine yardımcı olabilir.

limon p 2231
Limonun besin değeri

Limon suyu

Birçok insan günde birkaç kez – sıcak veya soğuk – limonlu su içer.

Tarif genellikle bir bardak (240 ml) su içinde 1/2–1 limondan taze sıkılmış meyve suyudur.

Taze sıkılmış limonlu su içmenin bazı sağlık yararları olabilir.

Limon suyu , bağışıklık fonksiyonunu güçlendirebilen, çeşitli hastalıklara karşı koruyabilen ve demir emilimini artırabilen zengin bir C vitamini ve bitki bileşikleri kaynağıdır.

Limondaki sitrik asit, idrarı seyrelterek ve sitrat içeriğini artırarak böbrek taşı riskinizi azaltır.

Karışıma bir miktar posa girdiği göz önüne alındığında, posadaki pektinler tokluğu teşvik edebilir ve bağırsaklarınızdaki dost bakterileri besleyebilir, bu sayede sağlığı iyileştirir ve hastalık riskini azaltır.

Her şeyden önce, uçucu yağlardan elde edilen limon aroması stresi azaltabilir ve ruh halini iyileştirebilir.

Aşırı tüketildiğinde sağlıksız olan, sıklıkla eklenen şeker dışında, limonata benzer sağlık yararlarına sahip olmalıdır .

ÖZET

Limon suyu içmek stresi azaltabilir, bağışıklık fonksiyonunu iyileştirebilir, kansızlığı önlemeye yardımcı olabilir, böbrek taşı riskinizi azaltabilir ve çeşitli hastalıklara karşı koruma sağlayabilir.

Limonun Yan etkileri

Limonlar genellikle iyi tolere edilir, ancak turunçgiller az sayıda insanda alerjik reaksiyonlara neden olabilir.

Ayrıca dermatitli kişilerde temas alerjisine ve cilt tahrişine neden olabilirler.

Limonlar oldukça asidiktir, bu nedenle diş mineniz zarar görürse limonları sık sık yemek diş sağlığına zararlı olabilir.

ÖZET

Limonlar genellikle iyi tolere edilir ancak bazı insanlarda alerjiye veya cilt tahrişine neden olabilir. Büyük miktarları diş sağlığına zararlı olabilir.

Trendyol, Hepsiburada ve diğer pazaryerlerindeki mağazalarımızdan da alışveriş yapabilirsiniz.

trendyol logo69dbe8fc89fa4d5aa7a729de701665d3